ימאקה – אתגר הטעים וכשר

הרעיון בימאקה הוא לא להתפזר על מבחר של מנות, אלא להתמקד במנות השף הידועות, שהקהל יחזור ויתגעגע לטעמן. כראוי למסעדת שף, לא תמצאו כאן פלפלייה או מלח על השולחנות

ימאקה מוגדרת כמסעדת פיוז'ן אנין וכשר. המסעדה ממוקמת בלב מרכז העסקים והמסעדות של הרצליה פיתוח, ואנו חזרנו אל המסעדה לאחר שנה כדי לבדוק מה נשתנה.

שף חדש הופקד על מטבחה של מסעדת ימאקה, השף אודי אסרף. מעניין לראות כיצד מתמודד השף החדש עם נושא הכשרות, מכיוון שהוא מגיע מעבודה במסעדות כמו ברקרולה ורוקה הלא כשרות.

המסעדה מציעה תפריטי צהריים ותפריט ערב, כדי להבליט את השוני במנות והאווירה שהאוכל מייצר.
בערב המסעדה מקבלת גוון אחר ומתהדרת בתפריט ערב מיוחד.
ראוי לציין שתפריט המסעדה אינו נראה כמו רשימת מכולת ארוכה ומייגעת – התפריט מצומצם ונוח לבחירה.

הרעיון הוא לא להתפזר על מבחר של מנות, אלא להתמקד במנות השף הידועות, מנות מיוחדות שהקהל יחזור ויתגעגע לטעמן. כמו כן, כראוי למסעדת שף, לא תמצאו פלפלייה או מלח על השולחנות.
גימיק נחמד (אם כי לא ייחודי) הוא חלון הראווה הענק למתרחש במטבח.

למנה ראשונה הזמנו סביצ'ה דג ים – דג ים טרי עם ירקות כבושים, עגבניות, נענע, שמן זית, לימון סחוט ומלח אטלנטי. מנה טעימה מאוד וטריה, מומלצת לאוהבי הדגים (46 ₪).
בנוסף הגיע לשולחננו פילה דג ים מעושן קלות בעשבי תיבול על קרפצ'ו אבוקדו, קוויאר אדום, צ'ילי מיקרו בזיליקום, שמן זית, לימון וגרגרי מלח (44 ₪).

אחרי שסיימנו עם מנות הים עברנו לבשר:
סטייק אנטריקוט עסיסי במשקל 280 גרם הונח על צלחתנו. הסטייק היה עשוי Medium-rare בצורה מושלמת, בדיוק לפי הטעם. לנו יצא לראות את הנתח לפני הצלייה. הוא נראה מיושן ומשוייש כהלכה. היינו אוכלים אותו גם ככה… (92 ₪).
צלעות טלה – 400 גרם צלעות צלויות על תבשיל חיטה מקורמלת. הבשר היה עסיסי עם רוטב שלא הצלחתנו לזהות את טעמו, אבל הרכות והטעם הטוב של הבשר השתלטו והסיחו את הדעת ממנו. שכחנו שיש גם חיטה בצלחת, אבל היא לא הייתה מעניינת במיוחד. מנה משמעותית וטובה מאוד (133 ₪).

גם בקינוחים אין פשרה, והשף אסרף מתמודד בצורה יפה וטעימה מאוד עם מגבלות הפרווה: פונדנט שוקולד חם (34 ₪) ופניני טפיוקה חלב קוקוס, מנגו ואננס מוגש בכוסיות מעוצבות (25 ₪).
וכמו שהשף אודי אומר: "אין אתגר באוכל לא כשר. להפוך את המנה לכשרה תוך שימוש במרכיבים חלופיים, כאן נמצא האתגר האמיתי". והוא עושה זאת באהבה גדולה ובהצלחה.
נהנינו!


Yamaka – ימאקה
כשר בהשגחת הרבנות הרצליה
רח' אריה שנקר 16 הרצליה פיתוח
טל. 09-9562090

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר