ימאקה – פיוז'ן כשר מוצלח בהרצליה

אחת המסעדות הכשרות היחידות במתחם מסעדות הרצליה פיתוח התוסס. המיקום טוב, העיצוב טוב, האוכל טוב. הכל טוב בימאקה. אנחנו נחזור לשם.

ימאקה ממוקמת בהרצליה פיתוח במקום בו שכנה מסעדת פנגיאה מנוחתה עדן.
עיצוב המסעדה והריהוט נשמרו, וטוב שכך.
המאפיין הבולט של ימאקה הנו היותה מסעדת פיוז'ן כשרה בניצוחו של השף עידו שפירא, כשהדגש הנו על הכשרות – אחת המסעדות הכשרות היחידות במתחם מסעדות הרצליה פיתוח התוסס.

תפריט המסעדה כולל שילוב של טאפאסים, אוכל תאילנדי, אך גם כנפי עוף, טורטייה מקסיקנית והמבורגר – באמת פיוז'ן, כדי להתאים לטעם של מגוון גדול של סועדים שאינם צריכים להינעל לתפריט ספציפי שלא תמיד טעים ונעים לכל הסועדים.

התחלנו את ארוחתנו במגוון טאפאסים: סינייה חצילים בטחינה אורגנית, פרוסות זוקיני בנענע, דלעת מקורמלות (11 ₪ ליחידה בערב). כל הטאפאסים היו מאוד טעימים – ולא יכולנו להתאפק והזמנו מחלק מהם תוספת.
מכיוון שמדובר בבעלי תיאבון בריא, התייחסנו אל הטאפאסים כ"משעשעי חך", ואי לכך עברנו אחריהם למנות ראשונות – לא מוותרים על כלום.

אל השולחן הגיעה צ'ימיצ'נגה – טורטיה פריכה במילוי עוף, פלפלים קלויים וג'ינג'ר על מצע עלים ירוקים ברוטב פלפלים (32 ₪). הטריק הוא שאחרי המילוי מטגנים את הטורטיה וכך היא הופכת לפריכה. זו מנה טעימה מאוד, שגם היא תורמת להפרכת מיתוס "כשר זה לא טעים".
מרק טום יאם עם טופו, חלב קוקוס, למון גראס וכוסברה (28 ₪, אפשר עם עוף במקום טופו באותו מחיר), עשה גם כן את העבודה, אם כי כמנה ראשונה היה קצת כבד, בעיקר אחרי מתקפת הטאפאסים.

המנות העיקריות שלנו היו אנטריקוט במשקל 250 גרם (84 ₪) – הוזמן מדיום, נעשה כמבוקש ונאכל ברצון.
קיבלנו גם סטייק טונה בתיבול ורוטב טעימים מאוד, אך עשוי יתר על המידה. היום תמצאו בתפריט ימאקה סטייק סלמון במרינדת פלפלים עם פלחי בטטה ותפוח אדמה (72 ₪) – למי שמעדיפים דג על בשר.

הקינוחים של ימאקה מוצלחים מאוד, למרות שלא ניתן להשתמש במרכיבים חלביים להכנתם.
שרשרת הקינוחים שלנו התחילה בפניני טפיוקה בחלב קוקוס, מנגו ואננס. הקינוח מגיע כשטהטפיוקה למעלה, אבל הטריק הוא להכניס את הכפית לתחתית הגביע, לאסוף את כל המרכיבים בכפית ולאכול אותם יחד למיצוי הטעמים (25 ₪).
מדליית הזהב מגיעה לקובלר אפרסקים חם, סורבה גויאבה ואגוזי מלך מסוכרים (27 ₪) – פשוט מעולה.
לא יכולנו שלא לדגום פונדנט שוקולד חם עם סורבה אנונה ברוטב פירות יער (29 ₪) – ולא הצטערנו, למרות שגולת הכותרת הייתה, כאמור, קובלר האפרסקים.

ליווינו את הארוחה בוויסקי לפתיחת וביין ספרדי עליו המליץ לנו בעל המסעדה, אך מכיוון שיצאנו אכולים ושתויים – סליחה על כך שאיני זוכר את שם היין.

לסיכום: המיקום טוב, העיצוב טוב – וטוב ששמרו עליו, האוכל טוב. הכל טוב בימאקה. אנחנו נחזור לשם.

ימאקה
רח' שנקר 16 הרצליה פיתוח
טל. 09-9562090

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר