לארא – חלום שהתגשם

לארא היא מסעדה מעוצבת. המבנה העתיק שופץ כך שחלק מהאבנים נותרו חשופות; המטבח פתוח, העיצוב הכולל מעודן, והאווירה שקטה ונעימה

קצת קשה לנו לדמיין את עצמנו אוכלים מאכלי קדירה בימים אלו. החורף עוד לא ממש הגיע לארץ בכלל – ולתל אביב, עיר מגורינו, בפרט. חם מדי בשביל לאכול תבשילים היושבים שעות ארוכות על הסיר במהלך הכנתם.

אבל ירושלים, הגם שהיא חמה יחסית במהלך היום, היא המקום הטוב ביותר להתנסות במאכלי קדירה בתקופה זו של השנה. גם אם הגשם לא יורד (שלא לדבר על שלג), בירושלים בערבים קריר במיוחד.

כך הבאנו את עצמנו לביקור בביסטרו לארא הכשר, אותו פתח לפני כארבעה חודשים השף ליאור חפצדי בנחלת שבעה. במדרחוב הקטן והמעוצב, הוא פתח מסעדה מעוצבת עוד יותר. המבנה העתיק שופץ כך שחלק מהאבנים נותרו חשופות; המטבח פתוח, העיצוב הכולל מעודן, והאווירה שקטה ונעימה.

התחלנו את הארוחה שלנו עם לחם הבית – שתי לחמניות חמות ורוטב איולי טעים בצד. אחרי כמה דקות הגיעו גם שתי מנות פתיחה: סשימי בקר ביער, מנה מסקרנת שכללה בשר איכותי כבוש היטב עם פטריות, אגוזים, פקאן מסוכר ובצל סגול (48 ₪). המנה השניה היתה סלט ג'וליאנים וטונה צרובה – חתיכות טונה צרובות כהלכה, עם גזר, צנון וסלק חתוכים לרצועות דקות, אטריות אורז דקיקות וויניגרט שומשום מצוין. שתי המנות הלהיבו אותנו – עדינות, מוכרות, ועם זאת קצת שונות מהמקובל.

סקרנים חיכינו למנות העיקריות. מתפריט הספיישלים ביקשנו וקיבלו דג לברק שלם, שנעשה מעט על הגריל והרבה בתנור, עם עגבניות שרי, אספרגוס ותפוחי אדמה צלויים (110 ₪). הדג – והתוספות – היו עשויים מצוין. מהתפריט הקבוע הזמנו את הקדירה שחלמנו עליה: תבשיל טלה עם ירקות שורש ומרווה (118 ₪). הצלחת כללה הרבה בשר רך במיוחד, בצד כמה עצמות ומבחר נאה של ירקות שורש, עם תזכורת מעודנת למרווה. מנה שהיא בבחינת חלום שהתגשם.

מסופקים ומופתעים לטובה מאיכות האוכל, חיכינו לקינוח. כשר זה עניין בעייתי, ולצערנו מנות כגון קרפצ'יו אננס או טפיוקה נעדרו הפעם. אז הזמנו טארטאטן תפוחים, שהיה עשוי מהרבה שערות קדאיף ומעל חתיכות תפוח, ובצד גלידת וניל פרווה ופירורי עוגיות, אם זיהינו נכון (32 ₪). אך בשונה משאר המנות, זו היתה אכזבה. טארטאטן זה לא.

חרף האכזבה מחלקה האחרון של הארוחה, אנחנו ממליצים בחום על לארא. חפצדי וצוותו יודעים את העבודה, ומאפשרים ליהנות מארוחה טעימה ומעודנת במקום המשרה את האווירה המתאימה. אל תפספסו.

ביסטרו לארא
רח' שמעון בן שטח 3 ירושלים
טל. 02-5370701
א'-ה' 18:00-00:00 , שבת מחצי שעה אחרי צאת השבת עד 00:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר