לולקה מחיפה יכולה להצליח בתל אביב

הקו הגסטרונומי של לולקה אירופאי עם פיוז'ן של אוכל הודי – התמחות של השף עמית חדש שהתמחה גם באוכל איטלקי, ולכן התפריט ממזג עמים וסגנונות, ומשלב צבעים וריחות

אין חיפאי שלא מכיר את משרד הכרטיסים גרבר במרכז הכרמל. בחצר האחורית ליד גרבר נפתחה לפני עשרה חודשים מסעדת השף לולקה, הקרויה על שם סבתו של שף המסעדה עמית חדש, שתמונותיה ותמונות משפחתיות אחרות של השותפים המסעדה מעטרות את קירותיה ומלמדות על אופיה. כך גם חלל המסעדה המזכיר בית מגורים של פעם: ריצוף אותנטי וריהוט עץ קלאסי ועדין.

שלושת השותפים, רועי פרנץ, אסף אגו ועמית חדש השף, חשבו בכלל להקים מעדנייה של אוכל איטלקי ביתי – אבל לא מצאו מקום מתאים בין ת"א לחיפה. אז שמו את עיניהם על מספרה במרכז הכרמל, שמעליה היה סלון כלות בבניין הקיים משנת 1915, ומייד חתמו על חוזה עם בעלת הבית בת ה- 92, ורצו קדימה עם התכנון שלהם לביסטרו בנוי כמו בית מגורים משפחתי.

השף עמית חדש למד ארבע שנים וחצי ב- CIA בארה"ב, והתמחה בהמשך באוכל הודי ואיטלקי בשתי מסעדות שונות במנהטן. בנוסף לעבודתו כשף, עמית מלמד בישול כבר 6 שנים בבית הספר "פוד סטפס", ששוכן כיום בבני עטרות.

הקו הגסטרונומי של לולקה אירופאי עם פיוז'ן של אוכל הודי – התמחות של עמית שהתמחה גם באוכל איטלקי, ולכן התפריט ממזג עמים וסגנונות, ומשלב צבעים וריחות. למשל, שילוב של בורגול עם דג, אבל עם ציפוי צ'טני שבא מהודו. עמית אומר שהאוכל שלו לא חריף, כי חריף לא הולך בארץ, אבל הצ'טני כוסברה שהיה על מנת הדג שאכלתי (ראו בהמשך) לא סבלה מהעדר פיקנטיות.

בלולקה יש תפריט בסיס עם מנות קבועות כמו פילה עגל עם גרטן תפוחי אדמה, עם גיוון של השף עמית: רוטב ציר בקר עם ערמונים בטעם מתקתק מעושן, ללא טיפת חמאה.
כנ"ל אוסובוקו עם געגועים להודו בתיבול: הל, קינמון, אגוז מוסקט, טעמי אניס – מוגש עם פירה. את האוסובוקו מכין עמית מטלה, לא מעגל, וכל הנוזלים הם יין אדום יבש, לא ציר.

מי הלקוחות? קהל מכל הגילאים עם דגש על קהל צעיר והרבה לקוחות קבועים חוזרים. הסועדים חיפאים, אבל גם תל-אביבים וירושלמים, כולל בני זוג ירושלמים שהתארחו בלולקה בחודש הראשון לפעילות המסעדה, והודיעו שביום שישי השלישי בכל חודש יבואו לאכול ארוחת ערב, ומאז מתמידים בכך.
על העיר בה מוקמה לולקה אומר השף: "חיפה קשה מאוד באוכל, אבל מתעוררת לאט לאט למציאות חדשה". ואנחנו אומרים: לולקה הייתה יכולה להצליח גם, ואולי אף יותר, ברדיוס הרצליה/תל אביב.

בארוחה בה השתתפתי ניתן היה לבחור למנה ראשונה ברביולי ירוק במילוי דלעת, וגבינת רוקפור ברוטב שמנת ושום קלוי (צמחוני); מאפה דג מעודן מבושל בחלב ואפוי בתנור בקראסט של פירורי לחם, מוגש עם שמנת חמוצה ועירית; סלט ירקות שורש בוינגרט חמאת בוטנים וחומץ בלסמי, מוגש על קלמארי מטוגן קלות; או שרימפס על הגריל מונח על קרם פופקורן חמאה ופרמזן.

בחרתי בשרימפס – מנה מעולה, לא גדולה מאוד אך עשירת טעמים. השרימפסים עם טעם חרוך קלות, מונחים על מחית פופקורן – חידוש עבורי. איך עושים? מכינים פופקורן רגיל. במקביל מבשלים עד טרום רתיחה חלב, שמנת וחמאה, מכניסים את הפופקורן, ומעבירים במעבד מזון. יציאה מוצלחת של רועי – מבעלי לולקה.
טעמתי גם מהרביולי המצוין. הטענה היחידה שנשמעה הייתה שהרוטב קצת דליל מדי, אבל הפוקצ'ה הבייתית הקובייתית שהוגשה נועדה לספוג כל טיפת רוטב בצלחת.

המנות עיקריות לבחירה היו ראגו זנב שור בין דפי פסטה עשויים אל דנטה; נתח סינטה מיושן על קרם שעועית לבנה וטפטוף שמן כמהין; פילה דג פוי בצ'אטני של כוסברה, קוקוס ומנגו מוגש על בורגול משובץ בפלפלים צבעוניים; או פילה דג בציפוי פריך של שקדים וקצח, מוגש על תבשיל קר של גרגירי חומוס ויוגורט.
בחרתי בפילה הדג צ'אטני כוסברה – מנה מדהימה, עשירה בטעמים ומשלבת בכייף בין מזרח למערב. טעמתי גם מהסינטה שהוגשה כבר פרוסה, ולמען האמת לא התלהבתי.

מהקינוחים טעמתי מההיצע שכלל עוגת גבינה אפויה (מתכון של סבתא לולקה) ורוטב פירות יער; אגס ממולא בגבינת מסקרפונה מתקתקה; וכדור גלידת וניל טובל בשמן זית, חומץ בלסמי ופירות יער.
האגס היה כוכב הקינוחים, ושמן הזית וחומץ הבלסמי נתנו טוויסט מיוחד לגלידה.

בערב תשלמו בלולקה סביב ה- 150 ₪ לסועד, בלי יין.
המנות ראשונות לא גדולות, כי העיקריות גדולות. עמית לא אוהב אוכל קטן, דוגמיות על צלחת גדולה, כפי שהוא אומר – בהחלט יתרון לסועדים.
עבור התפריט העסקי תשלמו 69, 79, 99 ₪ בהתאם למנה העיקרית, וזאת עבור מנה ראשונה לבחירה, מנה עיקרית, שתייה חמה/קרה, ופוקצ'ת הבית.

אם אתם חיפאים, קדימה ללולקה. אם אתם נוסעים לצפון, תנו לעצמכם שעתיים של הפסקה במסעדה. ואל תחששו גם מנסיעה במיוחד ללולקה – סביר להניח שגם אתם תהנו.


לולקה
שד' הנשיא 129 א' מרכז הכרמל, חיפה
טל. 04-8103343

א'- שבת 12:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר