לראשונה: תחרות הסושי מאסטר של ישראל

יצרנית רוטבי הסויה קיקומן מיפן וחברת ראקוטו קסאיי (ישראל) יקיימו את תחרות הסושי הכשר הראשונה מסוגה בעולם. התחרות תתקיים ביום שלישי 18.12.2007 בשעה 16:00 ב"סטואה" בקיבוץ געש

חברת קיקומן – יצרנית רוטבי הסויה מיפן וחברת ראקוטו קסאיי (ישראל), היבואנית הבלעדית קיקומן לישראל, יקיימו את תחרות הסושי הכשר הראשונה מסוגה בארץ ובעולם. התחרות תתקיים ביום שלישי 18.12.2007 בשעה 16:00 בסטואה, בקיבוץ געש.

למה התחרות? כי הפריחה שלה זוכה הסושי בישראל ושגשוגן של "הסושיות" הביאו את מנהלי חברת קיקומן העולמית להחלטה לקיים בישראל תחרות סושי ראשונה זו, שתעסוק באמנות הכנת הסושי, הניגירי והסשימי ותעמוד בסטנדרטים בינלאומיים. יתמודדו בה 30 סושי שפים ממיטב המסעדות האסיאתיות והסושי ברים בישראל על תואר הסושי מאסטר של ישראל.

את הארוע יכבדו במעמדם שגריר יפן בישראל, יושינורי קאטורי שיעניק את הפרסים לזוכים, מנהל היצוא העולמי של קיקומן, וכן הסושי מאסטר, קיושי הימיצו, שיכהן כיו"ר חבר השופטים המכובד וגם יעביר בתם התחרות כתת אמן בהכנת סושי יפני מסורתי.
עוד בחבר השופטים: שף ראובן הראל – נשיא איגוד השפים והטבחים בישראל, שף שאול בן אדרת (קימל), שף אבי שטייניץ ורותי רוסו, עיתונאית מעריב. שף דרור שושן – מאי-ראיטו (יועץ קולינרי למסעדות אסיאתיות) יכהן כפרשן התחרות לצידה של המנחה, הילה אלפרט.

המתמודדים יתחרו על פי הקטגוריות הבאות: מקוריות עם זיקה למקור הסושי שף (30 נקודות). פרקטיקה ומקצועיות (30 נקודות). פרזנטציה (40 נקודות). טעם עם דגש מיוחד על טעם האורז ואופן הכנתו (40 נקודות).

בין המסעדות שיתמודדו בתחרות: מיניאטו, יאקוזה, א.ב. סושי בר באזל, קואי, אויאמה, אוקינאוואה, סושי מניה, דים סאם, דלי סושי, זה סושי, טריאקי בפארק, נויה, קם סון, ריבר נודלס בר, רנינג סושי, פקין צהלה, מון, סקורה, קאזויה, סושי בר רחביה, סושי רפבליק, קיוטו, ג'ינג'ק, ג'אפניקה, דומו, פיו ג'יאמה, פריים, פנג'ליקו.


קונצרן קיקומן הוקם על ידי שבע משפחות מהעיר נודה שביפן, שהחלו בייצור רוטב סויה לפני 360 שנה. פירוש המלה קיקומן ביפנית הוא: "שנים רבות של אושר ועושר". הלוגו של החברה, בדמות שריון צב, רומז לבעל החיים בעל תוחלת החיים הגבוהה, הידוע גם בבריאותו הטובה. במוצרי קיקומן משתמשים טבחים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. מפעלי החברה ממוקמים בביפן, טיוואן, סינגפור, הולנד וארצות הברית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר