מבשלים שלום: בני נוער ערבים ויהודים מבשלים גורמה

לרגל בואה של קבוצת סטודנטים יהודים קנדים לביקור בישראל, קיימו בני נוער יהודים וערבים מפגש חוצה גבולות בו הכינו מטעמים עם השפית אביטל סבג-חורש

במרכז יוניסטרים בגלבוע משתתפים תיכוניסטים ערבים ויהודים בתוכנית ייחודית אשר פועלת על מנת ליצור דור אנשי עסקים חדש מן הפריפריה.
חניכי יוניסטרים הם בני נוער שנבחרו בקפידה לתוכנית בת שלוש שנים מכיתה י'-יב'. במסגרת הפעילות הם עוברים סדנאות לפיתוח והעצמה אישית, הכשרה עסקית, והקניית מיומנויות ניהוליות שמועברות בהתנדבות על ידי אנשי עסקים בארץ.

לרגל בואה של קבוצת סטודנטים יהודים קנדים לביקור בישראל, קיימו בני הנוער מפגש חוצה גבולות במהלכו השתתפו בהכנה משותפת של מטעמים בביתה של השפית אביטל סבג-חורש בתל-אביב, ולאחר מכן אכלו אותם בצוותא.

במהלך המפגש התחלקו בני הנוער הערבים והיהודים לשלוש קבוצות, כאשר כל קבוצה הכינה מאכל מסורתי עם מגע מודרני  – חומוס, פלאפלים וסלט טאבולה.
את חברי הקבוצה הנחו השפים אשר תרמו מהידע הייחודי שלהם בתחום הבישול. השף הערבי אבו אדהם הכין חומוס, והשפים אביטל סבג-חורש וזהר צמח וילסון לימדו את סודות המטבח האורגני.

הדר ספר, מנהלת מרכז יוניסטרים גלבוע, אומרת: "חברי משלחת הסטודנטים מקנדה הגיעו לסיור בישראל בשיתוף עם ארגון הלל – טורונטו, לרגל המצב בדרום הם רצו לפגוש ערבים ישראלים במטרה לפעול למען קירוב לבבות בשעה קשה זו. כולנו נהנינו מאווירה טובה ופתיחות במהלך הכנת האוכל, וכן מאירוח אדיב של השפית אביטל סבג-חורש ".

עמותת יוניסטרים הוקמה בשנת 2001 על-ידי קרן ההשקעות דסימה ונצ'רס, שבבעלות היזם רוני צארום, במטרה להצמיח מנהיגות עסקית וחברתית, בתפיסת עולם דמוקרטית, בקרב בני נוער בישראל.

העמותה פועלת על-פי מודל של שיתוף פעולה עם מאות עמיתים-יזמים ואנשי עסקים מהקהילה העסקית בארץ, הנוטלים חלק בהנחיה ובהדרכה המקצועית של בני הנוער בתחומי העסקים, ניהול, כלכלה, יזמות, מנהיגות ועוד.
ליווי זה מעניק לבני הנוער כלים רבים להתמודדות עם העולם העסקי במטרה לצמצם את הפערים הכלכליים והחברתיים בין המרכז לפריפריה.

בני הנוער המשתתפים בפרויקט נוטלים חלק בתוכנית הנמשכת שלוש שנים ומלווה קבוצות בני נוער משכבת כיתה י' ועד לשירות הצבאי.
ליוניסטרים יש כיום 10 מרכזים ברחבי הארץ: בכפר יונה, במעלות תרשיחא, בגלבוע, בנצרת עילית, באילת, בעפולה, בעכו, בחצור הגלילית ובאור יהודה. בימים אלו נפתח מרכז חדש בנתיבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר