מומלץ לעגון באלמרסא

בשנים האחרונות משנה העיר העתיקה בעכו את פניה. נראה שהתושבים הפנימו את העובדה כי השינוי טוב גם להם ולא רק ליזמים. בכל פעם שמבקרים בעיר רואים עוד בניין ששופץ ועוד עסק שנפתח, ומרגישים את הרוח החדשה. מסעדת השף וביסטרו מקומי אלמרסא (המעגן, בערבית), נמצאת במקום אסטרטגי בנמל עכו, מיד בכניסה מצד שמאל. המסעדה נינוחה, מסבירה פנים וטעימה במיוחד

בשנים האחרונות משנה העיר העתיקה בעכו את פניה. נראה שהתושבים הפנימו את העובדה כי השינוי טוב גם להם ולא רק ליזמים. בכל פעם שמבקרים בעיר רואים עוד בניין ששופץ ועוד עסק שנפתח, ומרגישים את הרוח החדשה.

 

מסעדת השף וביסטרו מקומי אלמרסא (המעגן, בערבית), נמצאת במקום אסטרטגי בנמל עכו, מיד בכניסה מצד שמאל. למסעדה חלונות זכוכית במקום קירות בצד הדרומי והמערבי, מה שמאפשר מבט על כל הנמל ועל המתרחש בו. קיר הים המזרחי אשר המסעדה נסמכת עליו, הינו בן 300 שנה מהתקופה העותומנית, שעבר שימור ושחזור. כך גם חללי הקמרונות האורכיים שתמכו בו, והרמפה מעליהם אשר שימשה כפודיום לתותחים ולנשק במלחמות העבר של עכו. בתקופת שלטון המנדט הבריטי, המקום שימש כבניין המכס של הנמל.

בכניסה התקבלנו על ידי חוסיין המלצר. בחור חביב ומסביר פנים. לאחר שהתיישבנו הגיש המלצר את התפריט, ושאל אם נרצה עזרה. שמחנו על ההצעה, ולאחר כמה סבבים של שאלות ותשובות, פסק חוסיין המלצר: ארוחת טעימות של דגים.

 

השף עלאא מוסא, בן עכו העתיקה, המתגורר גם היום בעיר, החל את הקריירה בגיל 15 כשוטף כלים אצל אורי בורי, והמשיך לרויאל ביץ' אילת, כרמלה בנחלה, ולשלוש מסעדות עטורות כוכבי מישלן בשבדיה.

 

נאמר עליו כי הוא מעניק פרשנות משלו ואדפטציה חדשה לאוכל הערבי הגלילי האותנטי, ומוסיף למסורת הקולינרית רבת השנים טוויסט חדש בניחוח בינלאומי. כל שנותר הוא לבחון אמירה זאת.

זו המסעדה השנייה ברציפות בה אנחנו מבקרים, עם שף ערבי בן הגליל שחוזר הביתה עם כל הניסיון שצבר, ומקים מסעדה המבוססת על אוכל ערבי אך משודרג בהתאם לניסיון שצבר. כמו במסעדה הקודמת, גם כאן יש הצלחה בשילוב של קולינריה עולמית ואוכל ערבי.

 

פתחנו עם בירה ויין אדום. הוגשה סלסלה עם לחמניות ופיתות לד זיתים, טחינה וסלסה של עגבניות בשמן זית. פתיחה טובה עם הבירה והיין.

המנות הראשונות היו על בסיס טונה. סביצ'ה טונה עטופה בחציל, וטונה כבושה על צנים עם טחינה ירוקה. כליווי לאורך הארוחה ביקשנו סל עשבי תיבול עם קשיו. הסביצ'ה טונה היה טוב, אבל הטונה הכבושה על צנים הייתה מעולה, עם טעם מזמין, פשוט טוב מאוד. הסלט היה מצוין, והקשיו כמובן הוסיף.

אשתי ילידת עכו ואני מהאזור, כך שעכו היא עיר שאנחנו מבקרים בה לא מעט. הפגישה הראשונה שלנו הייתה על המזח בנמל עכו, עם ירח מלא, כך שלשבת במסעדה טובה במקום זה עם אוכל כזה, עושה לנו רק טוב.

כמנה שנייה בתפריט הטעימות הגיע פילה לברק עם קרסט תבלינים עם קרם כרובית ולוביה מוקפצת. מנה מעולה. השילוב של קרם הכרובית עם הדג, יצר שילוב מוצלח מאוד. בכלל, ברוב המנות השילוב של הדג עם התוספת היה מנצח. לפעמים מוזר במראה הראשון, אבל בלוטות הטעם הריעו.

בתוך המבנה יש כוכים מקושתים של המבנה המקורי, שם יש פינות ישיבה אינטימיות בגדלים שונים. תוך כדי ישיבה במסעדה נכנסו שלושה גברים ושאלו אם יש חומוס. כמובן שהמסעדה הזו היא הכי לא לנגב חומוס. השף עלאא מוסא הסביר להם בצורה מנומסת שזה לא המקום אותו הם מחפשים. כנראה שגם הסועדים צריכים להחליף דיסקט (מילה שעברה מן העולם) ולשנות את הסטיגמה של הקולינריה בעכו.

 

המנה הבאה הייתה פלמידה עם פריקי (חיטה ירוקה), לבנה, עריסה, בצל ועולש בר. זו המנה שכבשה אותנו לחלוטין בארוחה זו. פשוט נפלאה, מומלצת בכל פה, תרתי משמע.

סיימנו את העיקריות עם סינייה מוסר ובצד ריבועי תפוח אדמה, כרובית, טחינה ומג'דרה בצלחת נפרדת. אני מאוד נהניתי מהמנה. אין ספק שיש כאן שף עם ניסיון, תעוזה, יד טובה ותוצאות טעימות מאוד.
הקינוח היה כנאפה זוגית מצוינת, לא מתוקה מדי, צירוף טעמים משובח.

אלמרסא היא מסעדה מומלצת מאוד. נינוחה, מסבירה פנים וטעימה במיוחד.

 

מסעדת השף אלמרסא
נמל הדייגים בעכו העתיקה
טל. 04-9019281

א'-שבת: 12:00-23:00

 

 

צילומים אילן זוסמן, יפית בשבקין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר