מלכת המטבח – ספר בישול ראשון לבלוגרית יונית צוקרמן

הספר מלכת המטבח מקבץ את המתכונים העשירים ממורשת מרוקו שעברו במשפחה מדור לדור בשילוב טעמה המיוחד של יונית צוקרמן שהתאימה את המתכונים לרוח המטבח הישראלי

מלכת המטבח, מאת יונית סולטן צוקרמן. עריכה קולינרית אורלי פלאי-ברונשטיין. עיצוב דקלה בננו. צילומים אפיק גבאי. סטיילינג יעל מגן. הוצאת מודן. המחיר 119 ₪

בהוצאת מודן יצא לאור ספר הבישול (כשר) הראשון של הבלוגרית  יונית צוקרמן, שזכה לשם הראוי לו: "מלכת  המטבח". אולי נשמע יומרני, אבל ליונית יש בהחלט קבלות והוכחות, וללא ספק היא מלכת הרשת בתחום הבישול בארץ.

אמנם 'צוקרמן' לא מרמז על מטבח מרוקאי, אבל יונית לא מתביישת במוצאה – ולמה שתתבייש? ועל הכריכה מתנוסס גם שמה מהבית – 'סולטן'. היא אכן הביאה את הבישול המרוקאי הביתי לבתים רבים בישראל דרך הבלוג שלה 'מלכת המטבח' אותו פתחה לפני שלוש שנים, ושזכה להצלחה מטאורית שהביאה לקריסת הדומיין שלה מספר פעמים. מאז נרשמו בדף האינסטגרם שלה למעלה ממיליון צפיות ולמעלה מ- 100,000 עוקבים, ובפייסבוק לא פחות מ- 50,000 עוקבים. בהוצאת הספרים אומרים כי את תופעת מתכון 'קציצות אבוחצירא' שהעלתה ברשת וזכה למיליון צפיות, מנתחים בקורסים אקדמיים.

יונית היא אישה אנרגטית חמה ומצחיקה, שבמשך שנים רבות ניהלה מרפאת שיניים של קופת חולים כללית. תוך כדי עבודתה כתבה ל'קפה דה מרקר, המשיכה ל'סלונה' – שם כבר  סומנה הצלחתה כמי שהובילה ללא הפסק ועמדה בראש הבלוגים הנצפים ביותר  של האתר. בעקבות ההצלחה האדירה החליטה יונית בצעד אמיץ לעזוב את משרתה הבטוחה בקופת חולים, והתמסרה לבלוג ולעשייתו  .

כפי שציינו, יונית צוקרמן גדלה בבית מרוקאי אותנטי עם המון בישולים ואהבה גדולה למטבח. את אמנות הבישול למדה מאימה, שהייתה מבשלת מדי שבוע סירים מופלאים לכל המשפחה, וגם מהסבתות – סבתא ממה וסבתא סולטנה, שהייתה טבחית מפורסמת במרוקו, ומאביה ז"ל שהיה המבקר של בישוליה, והחמיא לה לשמחתה.

ספר זה מקבץ את המתכונים העשירים ממורשת מרוקו שעברו בסוד מדור לדור, בשילוב טעמה המיוחד של יונית, שהתאימה את המתכונים לרוח המטבח הישראלי. בספר יש מתכוני סלטים, מנות ראשונות, מרקים, מנות עיקריות, תוספות, מאפים וכמובן עוגות. מתכוני קציצות דגים ופול, כבדים בבצל, לחמניות בשר עסיסיות, אסאדו בבצלים, קציצות אבוחצירה, עוגת קרמבו, מעמול ועוגיות רחת לוקום, ועוד הרבה מתוקים מבית אימה. אלא רק חלק משפע מתכוני אוכל טעים ביתי ויומיומי לצד מנות לארוחת חג.

כבר ברפרוף על פרקי הספר מושכות את העין מספר מנות, ששווה לנסות ובהמשך להכניס לרפרטואר המשפחתי: בסלטים כמובן טירשי – ממרח קישואים ודלעת, וסלט גזר חריף פיקנטי; מרקים: מרק ירקות של אימא, ומעניין לנסות מרק ירקות עם קניידלך לפסח; מאפים – מאפה פילו בטטה ודבש, בואיקוס של פסח; עיקריות – בסלה בלחאם (אסאדו בבצלים), וכמובן ארוחת קוסקוס על מרכיביה; תוספות – טנזיה (תבשיל פירות יבשים ואגוזים) ואינטריה (תבשיל אטריות); עוגות ומתוקים – מסקוצ'ה (עוגת טורט גבוהה במרקם של עננים וטעם חלומי), ושבקיה עם מי סוכר מצומצמים ל"דבש" לקינוח ארוחה בשרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר