מנות בריאות חדשות באל על

מה יאכלו בדרימליינר 787 החדש של אל על?
המנות הן פרי פיתוח של השפית עינת מזור המתמחה בבישול בריא בשת"פ עם ישי הררי השף הראשי של חברת התעופה

בחברת התעופה אל על מציעים עתה תפריט חדש של מנות בריאות חדש. בחברה  עוקבים אחרי המגמות והדרישות הקולינריות של הנוסעים, והבינו כי הביקוש למנות בריאות מיוחדות – צמחוניות, טבעוניות, ללא גלוטן, מופחתות סוכר ומלח, גדל בהתמדה. לאור זאת חברו אנשי אל על לשפית עינת מזור, מומחית לקולינריה בריאה ומפתחת סדרת קמחי ותערובות "כרגיל" ללא גלוטן, כדי לרענן את תפריט הארוחות המוגשות בטיסות הבינלאומיות של החברה. מזור, ביחד עם ישי הררי, השף הראשי של תמ"מ (תעשיות מזון מטוסים, חברה בת של אל על) יצרו סדרת מנות בריאות חדשות, עם דגש על עדכון טעמים ועל שימוש בחומרי גלם איכותיים.

סדרת מנות בריאות חדשות, עם דגש על עדכון טעמים ועל שימוש בחומרי גלם איכותיים
סדרת מנות בריאות חדשות, עם דגש על עדכון טעמים ועל שימוש בחומרי גלם איכותיים

בתמ"מ מייצרים 15 סוגים של ארוחות מיוחדות, המחולקות למספר  קבוצות:  ארוחות בריאות בהן אין אלרגנים, ארוחות לצמחונים וטבעונים, ארוחה הודית, ארוחות פירות, וארוחות ילדים. כל הארוחות כשרות, והאתגר העיקרי הוא ליצור ארוחות שיענו על הטעם של מספר גדול ככל האפשר של נוסעים. מהלך ריענון תפריט ארוחות המטוסים כלל סדרת מפגשים עם קבוצות של ילדים והוריהם, שעזרו להכניס שינויים ושיפורים בארוחות ובחומרי הגלם.

מזור מספרת: "הבת שלי, היום בת 17, אובחנה כצליאקית בגיל 6. לכן כל העשייה שלי בתחום מתחילה בבית. גם את קו המוצרים שפיתחתי – קמחי ותערובות "כרגיל" לאפייה ללא גלוטן, ניגשתי לפתח מתוך הניסיון האישי מבית. התערובות קלות להכנה ומאפשרות לצליאקים, הורים לצליאקים ושוחרי הבריאות אפיית עוגות ללא גלוטן כמו מקונדיטוריה במטבח הפרטי. באשר לארוחות במטוסים,  אני מבינה את הצרכים היום־יומיים של אנשים שלא יכולים לאכול גלוטן, כולל בזמן שהם טסים".

בתמ"מ מייצרים 15 סוגים של ארוחות מיוחדות, המחולקות למספר  קבוצות
בתמ"מ מייצרים 15 סוגים של ארוחות מיוחדות, המחולקות למספר קבוצות

שיתוף הפעולה של תמ"מ עם מזור נועד להחליף את הארוחות המיוחדות עבור מחלקת העסקים ומחלקת התיירים בטיסות אל על. "עבדנו על המהלך הזה במשך יותר משנה, כאשר השינוי הראשון הושק בחודש ינואר השנה עם הארוחות הבשריות. בימים אלו אנו משיקים גם את ארוחות הבוקר החלביות החדשות", מציינת מזור, האומרת כי בתהליך זה  הושם דגש על הכנסת חומרי גלם בריאים ככל האפשר, ובעיקר חומרי גלם טבעיים ועונתיים. בכל הקשור לארוחות ללא גלוטן, הכניסה מזור שימוש בפסטות ללא גלוטן, קינוחים ללא גלוטן, מנות עיקריות ללא גלוטן, וכן ריענון של הסלטים המוצעים בארוחות אלה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר