מסעדה עם טעם: אנגוס בקניון דבאח בדיר אל-אסד

יורם קוהן מתלהב ממפעל הבשר פריים וממסעדת אנגוס הסמוכה אליו. מסקנתו: אנגוס היא מסעדה המצטיינת באיכות בשרים ברמה גבוהה מאוד, עם מחירים סבירים לכל נפש. המבחר גדול והשירות מכל הלב

למסעדת אנגוס הגעתי ללא כוונה תחילה. אני יכול לומר שהרווח היה כולו שלי, ובסופו של יום גם שלכם, למי שלא מכיר אותה.
היום החל כמתוכנן מראש בסיור בבית המטבחיים דבאח הנמצא בדיר אל-אסד בואכה כרמיאל. את הסיור ארגן חברי אוהד עוזרד, שבמקרה אחיו חובב עוזרד הוא מנכ"ל מפעל פריים בבית המטבחיים. הפלגנו לדרכנו בבוקרו של יום גשום, שהתבהר לקראתנו עם הגעתנו לדיר אל-אסד.

חובב קיבל את פנינו, ועל כוס קפה מהביל סקר בפנינו על כל תהליך עבודת המפעל, תוך שאנו מחליפים דעות מקצועיות בתחום הבשר, חלקיו, יישונו ועוד ועוד. את הפגישה המלמדת חתמנו בסיור במפעל עצמו, מנקודת השחיטה ועד נקודות המשלוח של ההזמנות למיטב מסעדות הגורמה בצפון ובגוש דן.

מה אומר ומה אגידף פשוט להתרגש. לראות מקררי ענק עמוסים בגושי ענק של בשר כלבבי. מהמשובחים שראיתי, משוישים ובעלי צבע ומרקם תאווה לעיניים. גושי צלעות, אנטריקוטים, טי-בונים ועד צלעות טלה מרטיטות. נעתקו המילים מפי. כדי לא להתלהב רק מהמראה סיימנו את הסיור במסעדת אגנוס הנמצאת ממש בכניסה ליישוב, וכמובן שאספקת הבשר שלה מקורה במפעל זה.

לארוחה
נו, עכשיו כבר היינו רעבים, ובמסעדה ניתן לראות גם את הבשרים הממתינים בנחת בחלון הויטרינה.לאחר מבט ודיון קצרצר כבר ידענו מה יבוא אל קרבנו.
כיד המלך הוגשו לשולחננו ממיטב הסלטים המקומיים, שלא רק היו טעימים, כי אם גם בשפע רב. כמובן שהלאפות החמות והפריכות היישר מן התנור, היו ליווי מצוין שקשה לעמוד בפניו.

זהו, ניגשנו למנות העיקריות. נתח הסינטה (55 ₪) היה עסיסי מאוד יחסית לנתח זה, וגם בעל טעם חזק ומצוין. מזמן לא אכלתי סינטה כזאת, וגם מראה השיוש בו לא דבר רגיל לראות כל יום. מנת שקדי עגל (חלוויאת) שהגיעו בצורת שני שיפודים מפוארים (34 ₪) הייתה מנת גן עדן. למי שעדיין לא ניסה – מומלץ בכל פה, תרתי משמע. פריך, נימוח ועסיסי. והטעם? טעים. קשה לתאר. פשוט תנסו. לגיוון הוספנו צלחת של שווארמת עגל (36 ₪), כזאת שמסתובבת בגאון בכניסה למסעדה. השווארמה הייתה קצת יבשה, אך עדיין קשה היה להתעלם מטעמו המשובח של הבשר. איך לא, קינחנו בקפה שחור מהביל ובקלאווה כמיטב המסורת.

סיכום
"אנגוס" היא מסעדה המצטיינת באיכות בשרים ברמה גבוהה מאוד, עם מחירים סבירים לכל נפש. המבחר גדול והשירות מכל הלב. יתרונה של "אנגוס" נעוץ במפעל לבשר (פריים) המספק לה ישירות בשר מובחר, מפעל הדוגל בבחירת בקר איכותי, כמו גם בתהליך איכותי בטיפול בו עד לאספקתו.
כ- 70 ₪ לאדם.

אנגוס
קניון דיר אל-אסד (ליד כרמיאל)
טל. 9983647-04


בתמונה: יורם קוהן (משמאל) עם חובב עוזרד, מנכ"ל פריים



יורם קוהן הוא מומחה לבשר גורמה ומקיים אירועים וסדנאות של בשר גורמה, ובעל אתר www.MeetTheMeat.com המספק בנוסף טיפים, מתכונים, המלצות על מסעדות, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר