מסעדת אוליב ליף בשרתון ת"א מגישה את המנות המנצחות ב"גביע הקרמלין"

עתה יכולים הסועדים ב"אוליב-ליף", מסעדת הדגל של מלון שרתון תל-אביב, ליהנות משתי המנות המיוחדות שזכו במדליית זהב בתחרות הבישול הבינלאומית "גביע הקרמלין"

עתה יכולים הסועדים ב"אוליב-ליף", מסעדת הדגל של מלון שרתון תל-אביב, ליהנות משתי המנות המיוחדות שזכו במדליית זהב בתחרות הבישול הבינלאומית "גביע הקרמלין".

האחראי לזכייה הוא צ'רלי פדידה, הסו-שף הראשי של שרתון תל-אביב, שלא פחות משש פעמים נקרא לעלות לדוכן המנצחים בתחרות "גביע הקרמלין" האחרונה, שהתקיימה במוסקבה מטעם איגוד השפים העולמי.
ארבע מדליות הזהב ושתי מדליות הכסף שהשיג בקטגוריות השונות, הקנו לו את תואר המדליסט של התחרות.

עיקר גאוותו של פדידה היא על הזכיה בקטגוריית "המנה האישית", בה הציג שתי צלחות ובהן מנות מקוריות פרי יצירתו. האחת היא שילוב יוצא של שלושה מיני בשר – פילה בקר צרוב ופטריות כמהין קצוצות על פירה אפונה ירוקה, עם דואט חזה ברווז וכבד אווז צרובים במחבת עם קסיס וירקות שורש.
השניה היא פרשנות אישית על המטבח המזרח-תיכוני, ובה צלע כבש צלוי בגריל, כבש מיובש עם כמון וקבב על מקל קינמון עם טחינה גולמית, דלעת מזוגגת בסוכר חום, וירקות מוקפצים.

"השופטים עמדו מול המטבח שלי ולא זזו כל מהלך התחרות", מספר פדידה, "הם בדקו תוך כדי עבודה את חומרי הגלם מישראל, ושאלו אותי שאלות תוך כדי שאני עובד. למרות זאת הצלחתי לא להילחץ, ואולי בגלל זה עשיתי הכל כמו שצריך, בלי פחד ובלי היסוסים. אני חושב שהשופטים שראו אותי מכין ועובד במרץ כ- 30 דקות, הבינו שאני מרגיש את החומר ויודע לאן אני צריך להגיע איתו".

הזכיה בגביע הקרמלין מצטרפת לשורה ארוכה של תחרויות קולינריות בינלאומיות, בהן ייצג צ'רלי פדידה את ישראל וזכה בעשרות מדליות, כולל מדליית זהב באליפות העולם לבישול 2006.

פדידה, הרואה במקצוע הטבחות אמנות, נחשף אל המטבח המקצועי היוקרתי כבר מילדותו. אביו הוא השף הידוע אלי פדידה, שף בכיר ברבים ממלונות היוקרה של ישראל, בעיקר בירושלים.
צ'רלי עצמו למד את אמנות הבישול במכללת הדסה ובהשתלמויות בצרפת.
כיום הוא מכהן כסו-שף הראשי במלון שרתון תל-אביב. במסגרת זו הוא מופקד גם על הטיפול בטבחים ובעובדי המטבח, ובהם גם נערים ונערות בעלי צרכים מיוחדים, הזוכים כאן להכשרה וטיפוח מקצועי. התכונה המאפיינת אותו ביותר היא היצירתיות – נסיון מתמיד לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש דרכים חדשות, שיניבו תוצאות מרשימות מבחינה ויזואלית ומשובחות מבחינה קולינרית.
הזכייה בגביע הקרמלין היא ההוכחה לכך, וכאמור מעתה ייכללו המנות המיוחדות בתפריט המסעדה.


מסעדת אוליב ליף
מלון שרתון, רח' הירקון 115 ת"א
טל. 03-5219300

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר