מסעדת האר"י 8 צפת: צדיקים מלאכתם נעשית על בטן מלאה

המסעדה נקראת על שם הצדיק הקדוש רבי יצחק לוריא בן שלמה, שכינויו האר"י. כשבאים בשעריה מיד מרגישים תחושת אותנטיות שמחזירה אתכם אחורה בזמן. המסעדה שפועלת כבר ארבע שנים, שוכנת במבנה עשוי אבן בן 120 שנה

כשמגיעים לעיר צפת, מיד מתחלפת לה אווירת החולין לאווירת קודש קסומה, בשל מאות קברי הצדיקים ואתרי היסטוריה ומורשת עתיקים שפזורים בכל פינה בה.
הגעתי לעיר בשעת ערב קרירה ונעימה, היישר לעיר העתיקה שם שוכנת מסעדת האר"י 8 הכשרה.

המסעדה, השוכנת בכתובת זאת, נקראת על שם הצדיק הקדוש רבי יצחק לוריא בן שלמה, שכינויו האר"י. כשבאים בשעריה מיד מרגישים תחושת אותנטיות שמחזירה אתכם אחורה בזמן. המסעדה שפועלת כבר ארבע שנים, שוכנת במבנה עשוי אבן בן 120 שנה, ששימש את המקומיים כמאגר מים.

מבנה המסעדה שזכה לשימור ושיפוץ עשוי קשתות, שוכן בלב שכונה חרדית, וחילוניים לצד דתיים סועדים כאן, מה שמוסיף לנוף ולאווירת הקדושה ששוררת ברחובות העיר העתיקה.

פנים המסעדה רומנטי ומזמין. את הרצפה מעטרים שטיחים פרסיים עתיקים, והסגנון העתיק ניבט כמעט מכל חלל. עוד נדבך ראוי ונכון לציון, הוא שבמסעדה דאגו גם לזאטוטים שלכם בזמן שאתם נהנים מהארוחה, והקצו להם חדר משחקים ופעילויות יצירה בהשגחה בוגרת כמובן.
התפריט כולל מנות ראשונות כמו קבב סורי וכבד אווז, עיקריות כמו צלעות כבש, אנטריקוט וסלטים, וכמובן קינוחים מפתים.

האווירה פתחה את תאבוננו, ואל השולחן הגיעה מנת הפתיחה הראשונה, לחם מזטים (24 שקלים) שכללה לחם ג'בטה חם וטרי, ממרחים של טפנד זיתים ועגבניות מיובשות עם זעתר, סלט פלפל קלוי, סלט סלק טעים, סלט בטטה בצ'ילי מיוחד וטעים, וטחינה אגדית. אחלה פתיחה של סלטים גליליים וטובים.

עוד קיבלנו חציל שרוף בטחינה גלילית (36 שקלים). החציל הוגש עם רוטב סודי של עגבניות שמש, ששיווה למנה טעם וטקסטורה מיוחדים, והוא חוסל בתוך שניות.
גולת הכותרת של הפתיח הייתה ללא ספק כבד האווז שהוגש על ריבת אוכמניות וטוסטונים (100 שקלים). הכבד נצלה כראוי והיה רך ונימוח בפה, וטעמו נפלא.
את הארוחה ליווה בקבוק של בלנד קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק של יקב דלתון, שמוגש כאן כלאחר כבוד וכמעט בבלעדיות.

בזמן האתנחתא בין המנות התגאה השף והבעלים אבירם, זייד שכבר 14 שנה עובד במטבחים שונים, בתעודת הצטיינות שמעטרת את הקיר ומעידה על זכיית המסעדה מטעם פורטל הטיפים של המטיילים "טריפ אדוויזור" לשנת 2013.

לעיקרית קיבלנו מיקס גריל זוגי (190 שקלים) שהגיע על מחבת לוהטת וכלל 800 גרם של נקניקיות צ'וריסוס, נתח קצבים, שיפודי אנטריקוט, קבב, ופרגיות.
נקניקיות הצ'וריסוס היו בהחלט הפתעה נעימה וכאלה שלא אכלתי כבר זמן רב. התבלון היה עדין ולא מכביד, והטעם מדהים. נתח הקצבים היה מובחר – רך ונימוח בפה ועשוי בדיוק במידתו הנכונה, וכך גם שיפודי האנטריקוט. השף ידע לטפל בהם נכון על האש. המיקס גריל מגיע עם תוספת של סלט עלים ותוספת לבחירה. אנחנו קיבלנו צ'יפס, אורז עם אטריות ותפו"א אפוי.
את הארוחה חתמנו בחליטת תה מרוקאי שהגיעה בכלים אותנטיים.

אם חשקה נפשכם ליהנות ממגוון בשרים איכותיים, סלטים גליליים, ממיטב חומרי הגלם הטריים, מנות שחפות מכל יומרה ומוגשות בנדיבות ובאדיבות, ובעיקר עם טעם טוב, עטופות באווירה רומנטית ונעימה, הנה לכם הכתובת: מסעדת האר"י 8. שם תצפה לכם חוויה קולינרית איכותית באווירה אותנטית.

מסעדת האר"י 8, צפת
טל. 057-9440867
א'-ה' 11:00-22:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר