מסעדת טשרניחובסקי 6 חוגגת לשאול יום הולדת 135

טשרניחובסקי 6, מסעדת הביסטרו בר-יין האינטימית בבעלותם וניהולם של השף אייל מרון ודליה לוגסי, תציין החודש את יום הולדתו ה-135 של המשורר שאול טשרניחובסקי בסדרת אירועים ייחודים אשר יצרפו תרבות ואוכל יחדיו

טשרניחובסקי 6, מסעדת הביסטרו בר-יין האינטימית בבעלותם וניהולם של השף אייל מרון ודליה לוגסי, תציין החודש את יום הולדתו ה-135 של המשורר שאול טשרניחובסקי בסדרת אירועים ייחודים אשר יצרפו  תרבות ואוכל יחדיו. שאול טשרניחובסקי

המסעדה הממוקמת ברחוב הנקרא על שמו של המשורר הנודע, החליטה לשלב בין מורשתו התרבותית של אחד מחשובי היוצרים שפעלו בתל-אביב במאה ה-20 עם התרבות הקולינרית העכשווית של העיר, דרך קיומם של ערבי שירה וטעימות  בין ה-19 ל-26 באוגוסט.

האירועים יציינו את יום הולדתו של המשורר והרופא יליד רוסיה, תושב ת"א ומחברם של שירים רבים ומוכרים. בין שיריו, רבים הם המוכרים שזכו להלחנה על ידי שלמה ארצי ("אומרים ישנה ארץ", "אילאיל", "את אינך יודעת"), נעמי שמר ("אומרים ישנה ארץ", "הוי ארצי מולדתי", "יום זה יום יולד בו שיר", "בעלייתי שם יפתי", "בזכותם"), צביקה פיק ("שושנת פלאים"), שלמה גרוניך ("העולם בזכותו של מי קיים"), שמוליק קראוס ("בת הרב ואמה"), ברי סחרוף ("אינני אוהב אותה") ואחרים.

לכבוד האירועים חבר איל מרון, השף של מסעדת טשרניחובסקי, ליורם שלום, יינן יקב אלכסנדר, והוציאו את יין טשרניחובסקי – סדרה מוגבלת של 200 בקבוקים הנושאים את תמונת ושם המשורר. מחירו של היין מבציר 2008 יהיה 120 ₪ לבקבוק, והוא יוגש במהלך תקופת האירועים.

בכל ערב ואירוע יחשפו אספקטים שונים של יצירתו וחייו של טשרניחובסקי בדרך לא שגרתית לצד תפריטים ייחודיים לכבוד כל אירוע.

ערב שירה וטעימות – ב-19 לאוגוסט בהשתתפותם של הפרופ' אסא כשר, הבימאי רוני ניניו, הצייר יאיר גרבוז, השחקן אורי הוכמן והמאייר דני קרמן, שיקריאו מבחר משיריו של המשורר. הערב, אשר יורכב משני מושבים, במושב הראשון בין השעות 19.00- 21.00 בו יוגש תפריט טעימות מיוחד במחיר של 150 ₪ לסועד, ולאחר מכן במושב השני יוגש תפריט א-לה-קרט הרגיל והמוכר של המסעדה.
תפריט ארוחת הטעימות יכלול כמנות ראשונות בורשט טשרניחובסקי עם מקל גבינת פרמג'ן וקצח, פרוסות בשר כבוש עם תאנה צלויה, בליני עם בייצי סלמון קרם פרש ובצל קצוץ או לביבות זוקיני וגבינת עיזים עם סלט ירוק בויניגרט.
מנה עיקרית: חזה אווז בצ'אטני מנגו עם פולנטה רכה, פילה סלמון עם ירקות ירוקים ברוטב חרדל, עגבניות ממולאות באורז אדום, פטריות, זייתי קלמנטה וגבינות, סטייק היום (בשר מקומי) עם תפו"א קריספי ותרד עם סלט עלים. הארוחה תכלול לסיומה צלחת פטיפורים וקפה.

קבלת שבת עם שלישיית אלי מגן בשירי טשרניחובסקי – 20 לאוגוסט. קבלת שבת מלווה בהופעה של אלי מגן, עדי רנרט ועמוס הדני, אשר תשלב מוזיקת ג'ז וביצוע מלודיות משירי טשרניחובסקי שזכו להלחנה לאורך השנים בידי יוצרים בולטים. השירים המוכרים יזכו לביצועים ייחודים של הקונטרה-בסיסט אלי מגן. לצד ההופעה תגיש המסעדה תפריט טעימות מיוחד לערב שבת.

ערב המאהבת – ב-26 לאוגוסט תקדיש המסעדה ערב מיוחד לדמות הספרותית המסתורית "אילאיל" ,לה הקדיש המשורר את שירי האהבה שחיבר. מקור השם המשלב את המילה אל עם מושג טבע כנעני שימש מקור השראה למתן שם לקבוצה קטנה של כ-35 נשים בישראל הנושאות בשם ולאחר מבצע איתור יוזמנו להשתתף בערב המיוחד ואף להקריא בו ממחזור שירי האהבה של שאול טשרניחובסקי.

ביסטרו טשרניחובסקי 6
רח' טשרניחובסקי 5 ת"א
טל. 03-6208729

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר