מסעדת פטרה עד הבית: אוכל גאורגי באזור אשדוד

התפריט של פטרה עשיר ומגוון. הוא מבוסס על המטבח הגאורגי אבל יש בו גם מנות הלקוחות היישר ממטבחים אירופאים שונים. שחר בן פורת התמקד במנות גאורגיות וממש לא הצטער על כך

יש דברים טובים שמתרחשים בגלל הקורונה. זה היה בזמן ביקור אצל אימא שלי, בין הסגר השני לשלישי. עבור תל אביבי כמוני, מסעדת פטרה האשדודית רחוקה מדי. אבל אימא שלי מתגוררת במרחק סביר יחסית מהמסעדה הגאורגית, ובזכות מערך המשלוחים המתוגבר של המסעדה, האוכל של פטרה הגיע עד לאימא שלי הביתה. כך המרנו את האוכל הביתי (המצוין) של אימא שלי במספר מנות גאורגיות, אשר השכיחו מאיתנו לשעה קלה את העובדה שאנחנו נמצאים בישראל ולא יכולים לטוס לחו"ל.

התפריט של פטרה עשיר ומגוון. הוא מבוסס על המטבח הגאורגי, אבל יש בו גם מנות הלקוחות היישר ממטבחים אירופאים שונים. אנחנו העדפנו להתמקד בליבה הקולינרית של המסעדה, ולכן הארוחה שלנו הייתה גאורגית כולה.

מה אכלנו? אימרולי פטרה – מאפה בצק עלים גיאורגי פריך בצורת עיגול, שבתוכו גבינות גאורגיות ותרד (83 שקלים). מנה נוספת אותה אכלנו היא לובואוני – מאפה בצק עלים גיאורגי פריך, גם הוא מעוגל, אלא שהוא ממולא בשעועית לבנה פיקנטית (76 שקלים).

שתי המנות הללו נאפות בתנור אבן מיוחד, הנמצא בתוך המסעדה ומשמש את המטבח להכנת חלק מהמנות. האפייה בתנור מעניקה לשתי המנות מרקם פריך, ומספקת לבצק ארומה מיוחדת. התכולה היא שמבדילה בין שתיהן, והופכת כל מנה לשונה מרעותה – וייאמר לזכור המסעדה: שתיהן עשירות במילוי המובטח. תערובת הגבינות הגאורגיות עם התרד לא מלוחה מדי, עשירה בטעמים, מהסוג שנשמח לאכול בכל שבוע. למילוי של הלובואני יש טעם פיקנטי כמובטח, כלומר לא חריף אך כזה שנותן עומק וגיוון לטעם.

מנה גאורגית נוספת שהזמנו הייתה בליני חלבי. מדובר בארבע יחידות של בלינצ'ס גאורגי ממולא בגבינות גאורגיות, המגיע בליווי שמנת מתובלת וקוויאר אדום (46 שקלים). בעוד שני המאפים היו טובים, הבליני היה פשוט מעולה – בצק בעובי המדויק שמחזיק היטב את כל התכולה, תערובת מענגת של גבינות, והשמנת והקוויאר סיפקו את טוויסט הטעמים הרצוי.

כתוספת הגיעו גם חמוצים גיאורגיים: מלפפון, עגבנייה וכרוב, כבושים בסגנון גרוזיני פיקנטי (48 שקלים). זו מנה גדולה של חמוצים עם טעם ייחודי הודות לתיבול. הם היו תוספת מוצלחת לכל ארוחה שאכלנו בשבוע לאחר מכן (זו מנה גדולה יחסית), אשר לצערנו לא היו ארוחות גאורגיות.

במילים אחרות: המלצה חמה לחובבי המטבח הגאורגי. בדיוק מה שצריך בסגר – ואחריו. משלוחים נעשים באשדוד וסביבתה עד 2:00 לפנות בוקר. טלפון להזמנות, או באתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר