מסעדת פישרמן: רק לשפר דחוף את המנות הראשונות

מסעדה חדשה, עם השם המבטיח 'פישרמן', אמורה להביא את בשורת הים הישר לבאי שדרות רוטשילד. היועץ הקולינארי שחר ברנע תרם את תרומתו ליצירת התפריט, השף אוהד כהן אחראי על הביצוע בפועל, והתפריט מצומצם אך מדויק

שדרות רוטשילד בתל אביב הן מרכז בילויים תוסס. השדרה הידועה ידעה מגוון רחב של מסעדות, כולל אסיאתיות, איטלקיות ואי אילו מסעדות פיוז'ן עכשוויות. יש סוג אחד של מסעדה שגם אם נכח בעבר בשדרות רוטשילד, מזה שנים רבות שהוא נפקד מכאן: מסעדות דגים.

הסיבה למציאות זו אינה ברורה, אך לשמחתנו היא השתנתה ממש באחרונה. מסעדה חדשה, עם השם המבטיח 'פישרמן', אמורה להביא את בשורת הים הישר לבאי השדרה. היועץ הקולינארי שחר ברנע תרם את תרומתו ליצירת התפריט, השף אוהד כהן אחראי על הביצוע בפועל, והתפריט מצומצם אך מדויק.

התפריט מציע מגוון של דגים ופירות ים כמנות עיקריות, עם כמה מנות ראשונות. עוד מספר מצומצם מאוד של מנות בשריות, כמה תוספות, וזהו.
כמו בכל מסעדת דגים, גם כאן מקבלים עם הזמנת מנה עיקרית גם את לחם הבית ומספר סלטים ללא תוספת תשלום. לחם הפארנה היה מוצלח, אך הזיתים קצת פחות – חמוצים ולא מתובלים נכון.

הסלטים משתנים: סלט בורגול רימונים; סלט עגבניות חריף; איקרה; פלפלים חריפים שרופים; סלט גזר; סלט סלק עם כמון; ועוד.
רשימת הסלטים נשמעת טוב, אך בפועל הים אינם כל כך מוצלחים. כך לדוגמא, סלט הבורגול – או טבולה כדברי המלצר – עשוי בעיקר מבורגול, עם מעט מדי משאר הרכיבים. אם כבר עושים טבולה, אז עשו אותה כמו שצריך, מבלי לנסות להכניס לה טוויסט מקורי. טוב שאת זה לא עשו עם האיקרה שהיתה מצוינת. סלטי הגזר, הסלק והפלפלים, לעומת זאת, היו די משעממים.

תפריט המנות העיקריות כולל אפשרות להזמין דג פילה עשוי על הפלאנצ'ה, או דג שלם עשוי בתנור, בגריל פחמים, על הפלאנצ'ה או בטיגון עמוק.
מתוך ההצע בחרנו 200 גרם של פילה מוסר ים, שנצלה באופן ששמר על הטעמים ועל העסיסיות היחסית של הדג הטרי, ותובל בעדינות. ממש מעדן (72 ₪). מנה של ברבוניות מטוגנות היתה מנה גדולה מאוד של יותר מ-10 דגים בינוניים, שגם הם טוגנו בדיוק כמו שצריך, כך שאפשר היה ליהנות מהקריספיות החיצונית עם הבשר הרך (86 ₪).

מהתוספות הזמנו אורז שנעשה עם מעט ירקות ותבלינים שונים, כך שהוא הצליח לחרוג מהבנאליות של תוספת זו. הירקות בתנור, שכללו בעיקר פלפלים, קישואים וחצילים, היו מעט מדי שמנוניים אבל עדיין טובים.

רגע לפני שנסכם את האוכל, עוד כמה מילים על המקום עצמו. המעצבת אלונה אליאסי עיצבה את השטח כך שכל חלק שלו מעוצב אחרת. בסך הכל יכולים להכנס לכאן כ-100 איש, המחולקים בין שולחנות ישיבה במרפסת הגדולה, אזור ישיבה ליד הבר, שולחנות בחדר פנימי יותר ושולחן מרכזי בחדר חצי פרטי ל-8 איש. זה עשוי לבלבל את העין באותה המידה שזה יכול לקסום לאורחים שונים – את זה רק הזמן יגיד.

שני דברים טובים יש להגיד על פישרמן: יודעים לטפל פה נכון בדגים, באופן שמעמיד אותה בקו אחד עם מסעדות דגים ותיקות בעיר. המחירים, לעומת המקובל, זולים יחסית. השילוב של שתי העובדות הללו, בצירוף המיקום, הופך אותה לאידיאלית. כל מה שצריך הוא לשנות – ודחוף – את המנות הראשונות. אין סיבה להתחיל כך ארוחה טובה.

פישרמן
שדרות רוטשילד 9  תל אביב
טל. 03-5171715
א'-שבת, 12:00-24:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר