מסעדת bariba – ילדים, איפה הבורי?

בריבה מציעה תפריט קיץ חדש של מנות קלילות של של השף אורן לוקסנבורג. באמת הגיע הזמן לאכול קצת אחרת, להפחית שומנים וכולסטרול, ולהיות טרנדיים

כשקראנו שמסעדת bariba  – להלן בריבה, כשם עברי ההולם את רוח המקום – מציעה תפריט קיץ חדש המורכב ממנות קלילות בהתאם לעונה, פרי יצירתו של  השף אורן לוקסנבורג, אמרנו לעצמנו שאולי באמת הגיע הזמן לאכול קצת אחרת, להפחית שומנים וכולסטרול, ולהיות טרנדיים ותואמים את מגמת הבריאות.

כמונו חשבו גם אחרים – משפחות, חבורות בין-דוריות, ושולחן אחד בנשיאותה של דליה רבין; שכולם הגיעו בערב קייצי לטיילת של צפון נמל תל אביב (הכניסה מפינת דיזנגוף-הירקון), ולמסעדה.
אפשר לשבת בחוץ. אנחנו נכנסנו פנימה, לאולם גדול, בהיר ונקי, כאשר צבעים בהירים שולטים גם בריהוט ובאווירה. חלונות גדולים נשקפים אל שפך הירקון, שעם השתקפות האורות עליו אפילו נראה סחמפטי, ואל המסתובבים בטיילת הצפונית של הנמל ת"א.

מתוך תחושת בריאות פצחתי בכוס מיץ גזר – 14  ש"ח, נגסנו ברצועות גזר וקולרבי עם רוטב ויניגרט לטבילה; והזמנו מנות ראשונות:
היא – ברוסקטת עגבניות מעושנות ברוזמרין עם זיתים ופטה – 34 ש"ח – מנה מומלצת בחום (אכן מוגשת חמימה); אני – טרטר בורי ופיסטוק בתוך עגבניה עם קולי עגבניות ויוגורט צאן – 42  ש"ח.

מאחר שפעמים רבות לא זוכרים את הכתוב בתפריט כאשר המנות מגיעות לשולחן, בוודאי כאשר שף יצירתי מכין אותן, כשהגיעה המנה לא הבנתי בתחילה מה קורה כאן – עגבניה שלמה, אמנם מקולפת, מוקפת ביוגורט ורוטב עגבניות ואגוזי מלך. אז איפה הדג? או כפי ששואל ג'קי בחידה השבועית במוסף 7 ימים:
ילדים – איפה הבורי? אז ילדים, הבורי בתוך העגבניה. צבעו, שלחו והשתתפו בהגרלה. ובאשר לטעם המנה – לא התלהבתי, וחמדתי את הבוסקטה. שוב היא הוכיחה כמו בלמעלה מ- 34 השנים האחרונות שהיא מזמינה טוב ממני.

בין המנות קיבלנו משעשעי חך: סורבה סלק על יוגורט צאן עם עלי בזיליקום – חביב.

למנה עיקרית היא רצתה המבורגר מעדשים ופטריות עם סלט חסות צעירות ועגבניות – 52 ש"ח, אך מאחר שביקשה בלי מיונז וקטשופ, המליצה
המלצרית היעילה והידענית לוותר על המנה, כי אינה עסיסית כמו המבורגר בשר, וכך בוצע מעבר אל סלמון במרינדת תפוחים עם ניוקי אגוזי מלך וקרם פרש – 94 ש"ח. שוב מנה מצטיינת. איך אני יודע? לא רק שהיא אמרה, אלא שאני סייעתי במרץ רב עד ניקויה המושלם של הצלחת.

רגע, ואיפה המנה העיקרית שלי? ריזוטו חצילים שרופים עם פלפל קלוי בגבינת פטה, מלפפונים וביצה עלומה – 63  ש"ח.
נראה לי כי הריזוטו חציל מתאים יותר כתוספת לצד מנת דג, והכמות כתוספת כזאת מספיקה לשניים או שלושה. כמנה עיקרית שלמה ליחיד,  פחות מומלצת.

על קינוחים (רשימה בהמשך) ויתרנו, אך ממצעד הקינוחים שהגיעו לשולחנה של דליה רבין, נראה כי החמצנו משהו טוב.

ולמי שרוצה להכיר טוב יותר את תפריט בריבה:
מנות ראשונות: טרטר בורי ופיסטוק בתוך עגבניה עם קולי עגבניות ויוגרט צאן – 42 ₪, טארין של סלמון מעושן ועגבניות מיובשות עם יוגורט שמיר – 34 ₪, פלפל שושקה ממולא גבינת עזים על חצילים שרופים – 29 ₪.

מנות עיקריות: פילה בורי צרוב על ירקות ירוקים ופטריות עם יוגורט רוזמרין – 92 ₪, פילה דניס שלוק בשמן זית ובזיליקום על סלט חם של עגבניות שרי, שעועית ירוקה וזעתר – 88 ₪, פילה קוד פריך בפרורי פטרוזיליה על ריזוטו בטטה, נענע ויוגורט – 96 ₪, ריזוטו חצילים שרופים עם פלפל קלוי, גבינת פטה, מלפפונים וביצה עלומה – 63 ₪, ניוקי ב- 4 סוגי פטריות ואפונה עם רוטב פרמזן מוקצף ושמן כמהין – 67 ₪. 

קינוחים:  3 כדורי סורבה פירות ארץ ישראל במרק מלון – 29 ₪, עוגת שוקולד ללא סוכר עם קרם פרש – 35 ₪, מיני קינוחים: כף מוס שוקולד מריר – 12 ₪, כוסית קרם מלבי עם רכז רימונים ופיסטוקים – 12 ₪, כוסית סלט פירות טריים במיץ הדרים – 12 ₪ וכדור סורבה – 9 ₪.

bariba
בית דרך חיים, שפך הירקון נמל תל-אביב
טל. 03-6025026
א'-ה' 9:30-23:00, ו' 8:30-15:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר