נגישות ישראל בארוחת חושים לאדריכלים ומעצבי מסעדות

מטרת הארוחה הייתה לפתח את המודעות לתכנון נגיש, לפתח את המושג תכנון נגיש בקרב המשתתפים, ולספר על צורכי הנגישות של המוגבלויות השונות ממקור ראשון

מסעדת רביבה וסיליה מרמת השרון, אשר מסייעת רבות לעמותת נגישות ישראל בקידום המודעות לנגישות במסעדות, אירחה את ארוחת החושים של נגישות ישראל, בה השתתפו אנשים עם מוגבלות פיזית: עיוור וכבד שמיעה, לצד אדריכלים ומעצבי מסעדות, ומנהלי רביבה וסיליה.

מטרת הארוחה הייתה לפתח את המודעות לתכנון נגיש, לפתח את המושג תכנון נגיש בקרב המשתתפים, ולספר על צורכי הנגישות של המוגבלויות השונות ממקור ראשון.

בארוחת החושים, שהונחתה ע"י יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים טעימת יינות עיוורת של יקבי רמת הגולן וארוחה בת שלוש מנות בהתאמה לסוג המוגבלות או הנגישות.

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים, איציק בן דוד, עיוור מהמרכז לכלבי נחיה, סיפר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה בביקורם במסעדה, מהם צורכי הנגישות שלהם, וכיצד להתייחס לכלב הנחיה המלווה אותם.

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית: הם נדרשו לאכול את המנה שלידיהם כפפות בישול, שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

יובל וגנר הרחיב על צורכי הנגישות של האדם עם המוגבלות הפיזית, ועל חשיבות התכנון הנגיש והירידה לפרטים בבואם של אדריכלים לתכנן מסעדה או מבנים ציבוריים.
המשתתפים קיימו דיון פתוח בנושא, והעלו את הקשיים והלבטים בהם הם נתקלים במהלך התכנון.

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, כאשר את המנה אכלו המשתתפים כשעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה, כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותם.

רותי זילברמן מארגון כבדי השמיעה והמתחרשים "בקול", סיפרה אף היא על הקשיים בהם הם נתקלים כבדי שמיעה בביקורם במסעדה, ועמדה על הדגש הרב שיש לתת על תכנון תקרות אקוסטיות, קירות זכוכית ועוד, על מנת להקל על כבדי השמיעה.

כולם הסכימו כי המפגש וחווית המוגבלויות השונות חידדו עבורם את החשיבות הרבה שיש לתת לתכנון נגיש.

השותפים לארוחה המיוחדת, בה זכה גם "אכול ושאטו" להשתתף בהזדמנות קודמת: מסעדת רביבה וסיליה. יקבי רמת הגולן, סטודיו גד הלפרין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר