נמסטה ונשיקות אהבה באינדירה

עיניים מנצנצות, מבטים עורגים, אוהבים וחמים, ואחיזת ידיים מלטפת של הזוגות סביב השולחנות האינטימיים, הייתה משהו הערב, חלק בלתי נפרד מהחוויה של דני רובין ורעייתו במסעדת אינדירה בוולנטיינס דיי

בוולנטיינס דיי, יום האהבה, הזמינה אותי זוגתי היקרה לחגוג את אהבתנו במסעדת אינדירה שבתל-אביב. באווירה אותנטית, צנועה ונעימה, בלי פרות שהולכות לך בין הרגליים וקופי בבון שחוטפים לך את האוכל מהיד.

השירות במסעדה שונה. קצת מתחנף והרבה מכבד. עיצוב המסעדה קלאסי ופשוט. התאורה מעומעמת עד כדי חשוכה, ונרות מאירים על כל שולחן.

עיניים מנצנצות, מבטים עורגים, אוהבים וחמים, ואחיזת ידיים אוהבת ומלטפת של הזוגות סביב השולחנות האינטימיים, הייתה משהו הערב, חלק בלתי נפרד מהחוויה של המסעדה.
כאן הכינו לקראת זוגות האוהבים תפריט ספיישל הנקרא תפריט לחג האהבה 2007.

פתחנו במנת מרק עדשים ומרק תירס מתוך מבחר שכלל גם מרק עגבניות.
מרק התירס היה סמיך (קורנפלור) ומרקמו עשיר עם המון גרעיני תירס מתוקים, ואילו מרק העדשים האדומות נוסח הודו, הנקרא דאל, היה מתובל בכורכום ועלי קארי ואבקת צ'ילי חריפה קלות; עשיר וריחני. שניהם היו חמים במידה ונכונים וכמנת פתיחה.

התפריט הבטיח כוס שמפניה לכל סועד, ומשקה מבעבע מתקתק בוסקה פיימונטה ורדי Compagnie Francaise Des Grands Vins היווה תחליף לא רע לשמפניה בכוסות, שמדי כמה דקות שבו ומולאו לאורך כל הסעודה ע"י מלצר חביב ועניו – מענה נפלא כתחלופה לאיזה בקבוק קולה שגרתי.

המנות הראשונות כללו:
פקורה באג'י – לביבה מבלילת קמח עדשים, בתוספת תבלינים וירקות כמו בטטה אדומה מתוקה, כרובית, תפוחי אדמה, בצל, גזר, כשנותן הטון הוא התיבול החריף, או המיוחד, או השילוב שביניהם.
כנפי עוף טנדורי ברוטב מעושן וכנפי עוף פקורה.
מונדאל פקורי – כדורי ירקות מצופים בבלילת קמח עדשים.
סלסלת נאן שום ונאן ירקות – למעשה פיתה הודית של בצק שמרים חרוכה במעט המכונה נאן, המורכבת מקמח, ביצה, יוגורט, אבקת אפייה, מלח וסוכר, חמאה מומסת או שמן.

למנה העיקרית: מנה יפה ועשירה של מיקס גריל טנדורי שהוגש על פלטת ברזל לוהטת רוחשת וגועשת ומעלה אדים עשנים, ועליה חמישה סוגי מיקס בשרים צלויים וחלקם מעושנים על גחלים, שכללה נתחי עוף טיקה, קציצת קבב בקר וקבב עוף.
כתוספת למנה העיקרית הוגש אורז אדום בנוי ככיפה, המכונה אורז ביריאני, שבושל עם ירקות, פרחי אניס, פירות יבשים ושפע תבלינים,
ניסיתי אגב הארוחה כולה לחוש בטעמי התבלינים המורכבים. היו שם לבטח בצל והל, כוסברה, קארי, כורכום, גרגירי חרדל ושומר, קינמון, ציפורן, ואיך אפשר בלי תערובת המסאלה, פלפל חריף, ג'ינג'ר, בטח היה שם שום, מלח ופלפל שחור; וכל זה בלי להיכנס ולהציץ בפלאי השף.
למנה העיקרית נלוותה כמו כן גובי מנצ'ודי: כרובית ברוטב פיקנטי, בתוספת שום וסויה.

האוכל ההודי, ובמיוחד לאלו שתבלינים חדשים יוצרים אצלם סערת חושים בלשון, בחך ובאף, מתאפיין בתבלינים עם גוף, שיוצרים ערבוב ארומות משכרות עם אפקטיביות חזקה של התבלינים.

את האוכל כולו הייתי מגדיר כפיקנטי עד חריף, ולרגעים גם חריף מאד. שלוש צלוחיות עם רטבים בטעם נענע וכוסברה, או קוקוס חריף או תמר הינד מתקתק, העשירו את שלל הטעמים וניחוחות הארוחה.

למנות אחרונות הבטיחו פלטה של מבחר פרפה וגלידה תוצרת עצמית – המורכבת מכדורי גלידת חלבה, גלידת תות, גלידת פיסטוק, גלידת לימון, גלידת קוקוס, גלידת תפוז, וגלידת אשכולית אדומה.
הבטיחו, וכאן לא קיימו. הגיעה צלוחית עם ארבעה כדורי גלידה בטעם חלבה, אשכולית אדומה רעננה כמו סורבה קר, שוקולד ווניל. המנה הייתה סתמית, למעט כדור הגלידה בטעם חלבה שהיה פשוט טוב.

279 שקלים, לא רופיות, עלה התענוג לזוג. הוספנו 50 ₪ טיפ, וקיבלנו פרח אדום לאישה האהובה, ובובת בד בצורת לב מחייך, שכאשר שלוחצים על כפות רגליה היא אומרת I LOVE YOU.

נמסטה ונשיקות אהבה.



אינדירה
שאול המלך 4, תל אביב
טל.03-6954437
פתוח: כל השבוע 12:00 – 01:00









כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר