סושי סמבה ממשיכה לרקוד

שמועות על מנות חדשות בתפריט ורצון לחוות את סושי סמבה כהלכה, הביאה את שחר בן-פורת באחד הערבים אל סושי סמבה. המסקנה: פיוז'ן ייחודי שקשה למצוא במחוזותינו

לפני כחצי שנה, בחגיגות העשור למסעדה, ביקרנו וטעמנו מהתפריט המיוחד שהשיקה סושי סמבה לרגל יום ההולדת, והגיע הזמן לביקור נוסף.
שמעוות על מנות חדשות בתפריט ורצון לחוות את סושי סמבה כהלכה, הביאה אותנו באחד הערבים אל תוככי המסעדה.

השף ניצן רז ממשיך לרקוח בסניף התל-אביבי-ישראלי של המסעדה מטעמים המבוססים על המטבח היפני, הפרואני והברזילאי, עם נגיעות ניו-יורקיות וישראליות גם יחד. מעין פיוז'ן ייחודי שקשה למצוא במחוזותינו, חרף השימוש הנפוץ מדי בביטוי פיוז'ן.

המורכבות של התפריט והשוני בין המנות, מחייבים התמצאות והיכרות מעמיקה עם התפריט. מאחר ולנו אין את הניסיון ההולם, הסתמכנו על ההכוונות של מנהל המסעדה שאירח אותנו, שאף הסביר כי לשם כך עוברים כל המלצרים הדרכה במשךחודשיים לפני שהם מתחילים בעבודה.

התחלנו את הארוחה עם שני קוקטיילים מבוססי קפירינייה, קוקטיילים מקוריים שנוצרו במקום ועזרו להתחיל את הארוחה בנעימות (36 ₪ כל אחד). מנת הפתיחה היתה קריספי מרלן. מדובר בחתיכות של דג מרלן מצופה בתפוחי אדמה ועשוי היטב. הוא מגיע על קרקר דקיק עשוי שרימפס – כך אמרו לנו, וביניהם רוטב המכיל ויניגרט ואבוקדו. כל חלק טוב בפני עצמו, אך בשילוב של שלושתם הרוטב היה דומיננטי מדי וכיסה על שאר הרכיבים (64 ₪).

לאחר שסיימנו את שש החתיכות של המרלן, הגיעו לשולחן שתי המנות הראשונות. קריספי רוק שרימפס היא למעשה מנה של מעט עלי בייבי ומעליהם חתיכות קטנות של שרימפס בטמפורה, עם ספייסי מיונז. מנה קלילה וטעימה, נטולת הטעם האופייני לפירות ים, המגיעה עם רוטב עדין של יוזו, הוא הלימון היפני (48 ₪).

מנת הסביצ'ה שהגיעה לשולחן, סימלה יותר מכל את קוקטייל המטבחים המאפיין את הסושי סמבה. בצלחת קיבלנו חתיכות נימוחות של דג סלמון איכותי ומטופל היטב, אננס, אספרגוס, צנונית וליים. מנה קלילה, טעימה, אידיאלית לימי הקיץ (42 ₪).

כיאה לשם המסעדה, בסושי סמבה תמצאו תפריט של סושי. יש החלק הקלאסי ויש החלק המיוחד, ממנו קיבלנו שתי מנות שהגיעו לשולחן בשלב זה. האחת היא קוקו שרימפס רול, הכוללת חתיכות של שרימפס בטמפורה מתובלת, אבוקדו, קוקוס ורוטב ברביקיו מיונז (52 ₪). זו מנה מוצלחת, עשירה בטעמים ומעט כבדה עקב השימוש ברוטב. המנה השניה היא ריינבו, המגיעה בגרסה "כשרה" וגרסה לא כשרה. אנו קיבלנו את הגרסה הכשרה, המורכבת ממספר חתיכות סושי עם טונה אדומה, סלמון ודניס (56 ₪). זו מנה קלילה יותר, עשויה היטב, עם דגים טריים ושילובים מוצלחים. הסושי הרגיש מצד אחד כאילו בכל רגע הוא יתפרק, אך בפועל הוא היה עמיד כל הדרך אל הפה.

בשלב זה הגיע זמן העיקריות, ושמחנו שלשולחן הגיעה רק מנה אחת. פילה שיטאקי – 4 חתיכות של פילה, במשקל כולל של 180 גרם, שנעשו עם פטריות שיטאקי. הבשר מגיע עם מספר מועט של פרוסות תפוחי אדמה אפויות, ורוטב המכיל שמן פטריות כמהין עם מירין, סויה ופלפל חריף (102 ₪). התוצאה היא עושר טעמים – מתוק, מר וחריף גם יחד – עם בשר מעולה שמתחרה במידת הרכות שלו בחמאה.

הטוב בארוחות מסוג זה טמון בעובדה כי המנות אינן גדולות מדי, וכך, אם אתם מגיעים רעבים כמונו, אפשר ליהנות משלל המנות ולחוות חווייה של ממש.
וכמובן, זה משאיר מקום לקינוח, אחד משותף. השוקלד ג'ונגה כולל בצלחת אחת מרקיז שוקולד הולנדי מצוין, גלידת וניל סמיכה ומלאת וניל, שטרוייזל טוב, ובננות מקורמלות ברוטב טופי (38 ₪). שילוב טעמים מיוחד, המציע למעשה ארבעה קינוחים באחד.

ריבוע הרכיבים המוצלח בקינוח מסמל בהצלחה את סושי סמבה – עירוב מטבחים וטעמים, באופן שרק מעטים יודעים לעשות במחוזותינו.

SushiSamba TLV
רח' הברזל 27, רמת החייל, תל אביב
טל. 03-6444345 
שבת – רביעי 12.00-24.00, חמישי-שישי 12.00-00.30

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר