סינמה פרדיסו – מסעדה וסרט בחוף הים של חיפה

אל השולחן הגיע מיד השף המוכשר עומר מצליח, מי שהטביע חותמו בלא מעט מסעדות ומטבחים, בעל השפעה רחבה ורוח יצירתית עם מפרשים רחבי ידיים. צילום אסף קרלה
לאחר השקעה ארוכת טווח של קבוצה צעירה ואנרגטית, שינה מתחם החוף בחיפה פנים, קולות, ריחות וטעמים, והרבה רוח ים חדשה. בפנים ספות, כורסאות, אווירה של אורות חמים, נרות, עיצוב דקורטיבי של עץ וקירות חשופים לא מעובדים עד הסוף, חספוס שמוסיף לעניין

מכירים את הנסיעה הזו על כביש החוף, זאת שבמזג אוויר שכזה פותחים חלון ומקשיבים למוזיקה משחררת, עם הרוח והים ברקע? כך בדיוק היה לי אתמול. הנסיעה עד כביש החוף הייתה פקוקה, אך מהרגע שכבר רואים את החוף של חיפה הכול פתוח, הכול חופשי, האוויר רך, והיעד 'סינמה פרדיסו' – המסעדה החדשה ממש על הים. לאחר השקעה ארוכת טווח של קבוצה צעירה ואנרגטית, שינה מתחם החוף בחיפה פנים, קולות, ריחות וטעמים, והרבה רוח ים חדשה.

צילום אסף קרלה

היינו שניים. האוויר בחוץ היה קר, ומהכניסה כבר מרגישים אווירה שמשאירה את כל הקור בחוץ. קיבלו אותנו מארחת אחת וטאבון עצום. אני חייב לציין כי מי שמכניס טאבון בסדר גודל כזה עצום ורב יכולות שכזה, מבין ומניח על השולחן אמרה או הצהרה: 'אני כאן בשביל להישאר; מה אתכם?'

בפנים ספות, כורסאות, אווירה של אורות חמים, נרות, עיצוב דקורטיבי של עץ וקירות חשופים לא מעובדים עד הסוף, חספוס שמוסיף לעניין. ישבנו במקום חמים, מואר חלקית, עם נר אחד ארוך גבוה דולק. אל השולחן הגיע מיד השף המוכשר עומר מצליח, זה שהטביע חותמו בלא מעט מסעדות ומטבחים, בעל השפעה רחבה ורוח יצירתית, עם מפרשים רחבי ידיים.

צילום כפיר גליקו

הכוסות נמזגות והשולחן מתמלא: טאקו צ'יפוטלה – שלושה טאקוס עם צ'יפוטלה, שמנת חמוצה, כוסברה, צ'ילי וחליפינו מוחמץ; ופלמידה אדומה מעושנת –  מנה שהוראות ההפעלה שלה די פשוטות – תאכלו עם הידיים ובביס אחד. התפוצצות של טעמים ומרקמים בפה: חמוץ, מלוח, חריפות מאתגרת ונחמה שלמה. שימוש נכון במשחקי מרקמים ואיזון טעמים שניתן לארוז. מסוג המנות שראשית אתה טועם, ואחר כך מבין מה באמת קרה כאן. פלמידה אדומה, מעבר לאהבתי הכנה לה, מביאה עימה טעמי ים עזים. מה שיפה כאן זה שטעמיה העזים נעלמו בניחוח של עישון וכבישה קלה (64 ₪).

צילום כפיר גליקו

סיזאר (סלט קיסר) – חסת קיסר, רוטב קיסר יפני, פאן גרטטה, גרנה פרנו, וחסה מעושנת. אינטרפרטציה גאונית, שאפו לעומר על ההבנה בחומרי גלם ושילוב טעמים וניחוחות. שוב מנה של ידיים. חסת קיסר חתוכה לאורכה לשניים, עם רוטב גאוני שניגר ממנה, ועישון קל של חתיכות חסה מעל. זו מנה שממלאת תפקיד חשוב כאשר שף רץ קדימה עם יכולת והשראה, וקריצה למטבח היפני באריזת פיוז'ן (64 ₪).

כמי שעבדתי לצד שפים רבים כתף לכתף ויד ליד, אחד הדברים החשובים לכול בעל מסעדה או אדם בתחום, הוא חופש. כאשר החופש מגיע, מגיעות איתו אפשרות לשליטה במרחבי הזמן, יצירתיות והשראה, ובעיקר חיים – ניכר כי עומר חי דרך מנות אלו.

צילום כפיר גליקו

עם הרגשה זו עברנו זוגתי ואני למנות הבאות: סשימי טוקיו – סשימי פלמידה לבנה, פונזו, יוזו , בצל ירוק, צנונית מגורדת וטוויל שומשום. כיף כול כך, ואפילו מרגש, להתארח במקום על הים שנותן כבוד לים, לגלים, ולמה שהם מביאים עימם. הפלמידה הלבנה עדינה יותר בטעמה, כבושה עם יוזו הדרים שאותי אישית זורק  לריחות הפרדסים הירוקים בישוב הולדתי – רמת ישי. ריח ליים באוויר, כבישה עדינה, פרוסות דקיקות, וטוויל שומשום מתקתק ומאזן (72 ₪).

צילום כפיר גליקו

ריזוטו זעפרן – עם אספרגוס, פטריות שימאג'י חומות, פאן גרטטה, יין לבן, חמאה, גרנה פדנו. ריזוטו ארבוריו עשוי  בצורה מדויקת, ש"שתה" את החמאה המוזהבת, ואידה למחצה את היין, מה שגרם לו להגיע לחמיצות מאוזנת בשילוב איכות גבוהה של גבינת הפדנו –"אחותה" של גבינת הפרמז'ן אך עם מתקתקות אגוזית סופר-ייחודית רק לה (64 ₪).

צילום כפיר גליקו

לסיומה של ארוחה זו, ואם הזכרתי כבר את הטאבון המפורסם, נשלחה אלינו לשולחן כנאפה גלידת יוגורט ופיסטוק קצוץ  – קינוח שתמיד כיף לסיים עימו ארוחה שכזו, מנחם ועשוי נכון. שערות הקדאיף יצרו מלמעלה שכבה נאותה אך לא אטומה מאוד, מה שאפשר לחום לחדור אך לא לצרוב, וליצור מרקם חלק (35 ₪).

תודה על אירוח נפלא צוות יקר, ולך עומר אומר: זכור, "בסוף היום רגליך צריכות להיות מלוכלכות, שיערך צריך להיות מבולגן, ועינך צריכות להיות נוצצות" (שאנטי). המשך להביא את הניצוץ לצוות שלך ולצלחות שלנו.

סינמה פרדיסו בר מסעדה – חוף זמיר חיפה, 077-7242093

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר