עמותת נגישות ישראל מקימה פורום להנגשת בתי קפה ומסעדות

יובל וגנר, יו"ר העמותה: "עסק נגיש מרוויח שיפור בתדמית, גידול בקהל הלקוחות, גידול ברווחיות, שיפור הנוחות ושביעות הרצון של הלקוחות, עמידה בדרישות החוק"

עמותת נגישות ישראל, הפועלת על מנת לאפשר את השתלבותם בחברה של אנשים עם מוגבלויות פועלת בימים אלה על מנת לאפשר נגישות של נכים ומוגבלים למסעדות/בתי קפה ואתרי אוכל שונים.

במסגרת זו כינסה העמותה מובילי דעה לערב של טעימות נגישות וחושים, ובהם: מנכ"ל יקבי רמת הגולן, שלום בלייר; השף ארז קומרובסקי, אשת הטלויה, הילה אלפרט; יו"ר איגוד המסעדות מיכה סול, אילן שנהב, מבעלי רשת אילנ'ס, קרן עיני ממסעדת ג'ירף, וכן נציגים של מסעדות נוספות, במטרה להוביל תהליך במסגרתו תקודם המודעות לנגישות לנכים במסעדות ובתי קפה.

באירוע שנערך בסקאפה בנמל ת"א, ביקשו מנהלי עמותת נגישות ישראל להמחיש למשתתפים את האופן בו חווים אנשים מוגבלים ביקור במסעדה בישראל.
את המנה הראשונה אכלו המשתתפים בחושך מוחלט כאשר עיניהם היו עצומות, ואף התנסו בטעימת יינות מונחית ע"י יינן יקבי רמת הגולן – כל זאת ללא חוש הראייה.
את המנה העיקרית אכלו ביד אחת בלבד (כהדמיה של מוגבלות פיזית), והתנסו בקושי של אכילה ללא חיתוך וסכין, כאשר לצד הצלחת היו כף ומזלג בלבד.
את המנה האחרונה טעמו עם אוזניות על האוזניים, להמחשת הקושי של כבדי שמיעה בשמיעת המלצר.
בין מנה למנה מהמטבח של מזל טלה מבית פודארט, תיארו נציגי העמותה את תחושותיהם וצרכיהם בעת הביקור במסעדה או בבית הקפה.

עמותה נגישות לישראל פועלת מתוך חובה אזרחית לדאוג להשתלבותם של אנשים עם מוגבלות, כאנשים שווים בחברה.
אומר יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל: "בישראל חיים למעלה מ– 500 אלף אנשים עם מוגבלויות. מסתבר שרוב המסעדות אינן נגישות להם מסיבה פשוטה: חוסר מודעות לפוטנציאל הרווח הגלום בקהל המטרה זה. אנשים אלה מוקפים במעגלי משפחות וחברים. עם שיפור הנגישות יכול בעל העסק להגדיל באופן משמעותי את פוטנציאל הלקוחות שלו".

עמותת נגישות מתחייבת לייעץ ולסייע לבעלי המסעדות ובתי הקפה לתכנן ולעצב כך שבית העסק שלהם יותאם לנכים, והם מוזמנים ליצור קשר עם מומחי העמותה בטל. 057-7239239 או במייל [email protected].

יובל וגנר מסכם: "כאשר עסק נגיש מדובר ב- WIN WIN. עסק נגיש מרוויח שיפור בתדמית, גידול בקהל הלקוחות, גידול ברווחיות, שיפור הנוחות ושביעות הרצון של הלקוחות, עמידה בדרישות החוק. והלקוחות עם המוגבלות נהנים מעוד מקום אליו הם יכולים להגיע בכבוד שוויון ועצמאות. בשוויון, בזכות, בכבוד ובעצמאות מירבית של אנשים עם מוגבלות החיים בישראל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר