עסקית אטרקטיבית ב-Olive Leaf בשרתון תל אביב

אחת האמיתות הידועות לכל, היא שמסעדות בתי מלון הן נושא פרובלמטי, בוודאי אם הן בארץ ובוודאי כאשר הן כשרות (כלומר, כמעט כולן). מלון שרתון תל-אביב שובר את הסטיגמה ומוכיח כי יש דבר כזה אוכל טוב וכשר במסעדת מלון

אחת האמיתות הידועות לכל, היא שמסעדות בתי מלון הן נושא פרובלמטי, בוודאי אם הן בארץ ובוודאי כאשר הן כשרות (כלומר, כמעט כולן).
מלון שרתון תל-אביב שובר את הסטיגמה ומוכיח כי יש דבר כזה אוכל טוב וכשר במסעדת מלון. ארוחת הצהרים ב- Olive Leaf של שרתון היא בהחלט דיל משתלם ביותר, עם יחס מעולה של מחיר/תמורה: 69 שקל בלבד לארוחה הכוללת מנת פתיחה ומנה עיקרית, וכוס שתייה קלה.
יתכן שלשם כך נדרש צוות יצירתי ומקצועי כמו זה של המלון, כאשר אנו פגשנו שלושה שפים צעירים, וקיבלנו ד"ש יצירתי ביותר לקינוח משפית הפטיסרי של ה- Olive Leaf. צריך גם מנהל מלון מקצוען שיודע להפעיל חבורה איכותית זאת.

את פנינו קידם עידו רוטמן, מנהל ה- Olive Leaf, שהנו בהכשרתו שף שעבד בצרפת ובלונדון במסעדות 3-2 כוכבים. עידו התחיל את הקריירה שלו אצל חיים כהן במסעדת קרן המיתולוגית, היה שף של מספר מסעדות בארץ, מזה שנה חצי עוסק באירועים ומלמד בבי"ס "בישולים", והצטרף לשרתון.

המארח לארוחה היה מנהל המלון, אייק (איגנס) פרקין, שהגיע אלינו מהולנד לפני פסח בשנה שעברה, והשנה כבר לא היו לו הפתעות בכל הקשור לחג הפסח והלכות ה"כשר לפסח". אייק מציין כי בהולנד לא לוחצים ידיים כל כך הרבה כמו בישראל, ובכל מקרה הוא נהנה מהאווירה הישראלית ומהמלון, אליו הגיע מרוטרדם בהולנד, שם פתח את מלון Westin (תחת אותה בעלות של שרתון), וקודם היה ברוסיה, שם בכלל מתנשקים כשנפגשים. "יש תרבות שונה בכל ארץ, עבדתי בחמש יבשות, וישראל היא היבשת השישית – שונה לגמרי", אומר אייק. "ברשת אומרים לי שאני חלק מאירופה, ואני אומר שלא בדיוק, זו ישראל. למדתי כאן להתמקח – גם על מחיר חדרים במלון".

מסעדת ה- Olive Leaf נעימה מאוד, שקטה, מוארת, עם חלון גדול פונה אל הים הכחול, והמרפסת הצמודה שופצה לאחרונה ומוכנה לאירועים ולארוחות בחוץ.
תמהיל הסועדים כולל אורחי המלון ורבים המגיעים מחוץ למלון במיוחד לאכול. לעתים מגיעים במסעדה ל- 100 איש בערב, ויש גם חדר פרטי עד ל- 25 איש.

פתחנו בסלט חסה ועלים ירוקים מרענן עם אנדיב בלגי וגרעיני חמנייה ברוטב וינגרט אגוזים; חציל במילוי בשר עגל חלב ברוטב צ'זיקי; וסביצ'ה סלמון עם קרפצ'יו סלק – טרי וטעים. המשכנו בפילה מוסר קריספי מעולה עם נבטי חמנייה; קבב טלה בלאדי עם רוטב טחינה ירוקה – מנות אלה מוגשות עם תפוחי אדמה בולנז'ר; ופטוצ'יני שמפיניון עם פטריות פורטבלו צלויות וטופו בוינגרט כתום.

כאן אתנחתא בארוחה, ולשולחן הגיע השף צ'רלי פדידה, קפטן נבחרת ישראל בתחרות גביע העולם לבישול שתתקיים בלוקסמבורג בחודש אוקטובר. צ'רלי, בן 34, הוא חניך שרתון ירושלים (ארבע שנים), לאחר מכן עבד ארבע שנים במטבחי הילטון, וחמש שנים הוא בשרתון ת"א.
"האוכל המזרחי המשודרג והמוגש אלגנטית תופס תאוצה", אומר צ'רלי על סגנון ה- Olive Leaf. מסתבר כי לצ'רלי יש שיטה משלו לבדיקת הנאת הסועדים מארוחה. הוא פשוט מציץ בהם מהמטבח. "אני רואה את הבעות הפנים אחרי הביס הראשון. כך אני יודע אם האוכל טעים או לא. הפנים לא משקרים".
צ'רלי, סגן ראשי של שף המלון ומפקח על האיכות ברחבי נקודות המזון ברחבי המלון, עטור ביותר מ- 22 מדליות מתחרויות בעולם, שממש בימים אלה הפקיד אותן בכספת בבנק ליתר ביטחון. האחרונות הן מתחרות של המזרח התיכון בקפריסין, משם חזר עם מדליית זהב, שלוש מדליות כסף ומדליית ארד אחת – כולן מבישול במטבח פתוח מול קהל ומצלמות, תוך 30 דקות. לחץ אדיר, לדבריו.

אם אתם חושבים שצ'רלי פדידה צעיר, הכירו את דוד ביטון – השף של ה- Olive Leaf – שבע שנים בתחום, אך עדיין לא בן 23.
ביטון, לו יש שתי מדליות כסף מתחרויות בלוקסמבורג וגרמניה, שהנן היוקרתיות בעולם בתחום המטבח הקר, התחיל את הקריירה במלון רנסנס בירושלים, המשיך בשרתון ת"א כשף של רטבים והמטבח החם, ועלה בהמשך ל- Olive Leaf.
כדי להבין את סודות המסעדה, אני שואל את השף הצעיר איך קובעים תפריט. התשובה: "לפי פרמטרים של תמחיר המוצרים תוך איזון, ולפי מה שמאמינים בו כאוכל מנצח".
מהתפריט ומהמנות שבו נראה כי צוות שרתון מצליח במשימה, ובתפריט (פירוט בהמשך) יש גם מנת בריאות של 450 קלוריות בלבד לשוחרי הדיאטה.

אבל ההפתעה של ה- Olive Leaf הגיעה לקינוח. "אתה רוצה לנסות סורבה חציל?", שאל אותי עידו רוטמן, מנהל המסעדה. אם כבר, אז למה לא להעז. ניסיתי את סורבה החציל – כזה עוד לא אכלתי. מתוק, אך המתיקות לא מצליחה להסתיר את טעם החציל הקלוי מאחור. מאחר שלא רבים מהמרים על שילוב זה, תנסה שפית הקינוחים להכין סורבה מחציל לא קלוי.

תפריט הארוחה העסקית של ה- Olive Leaf מגוון ומציע בחירה הולמת לכל טעם:
מנות ראשונות לבחירה
סביצ'ה סלמון מוגש על גבי קרפצ'יו סלק.
חציל במילוי בשר עגל חלב ברוטב צ'זיקי.
סלט עלים ירוקים, אנדיב בלגי וגרעיני חמנייה ברוטב וינגרט אגוזים.
קרפצ'יו פילה בקר בעסיס עגבניות בליווי סלט טאבולה.
סלט חריף מתוק של חזה מולארד המוגש בקונוס טורטיה.
קונכיות פסטה ממולאות בקרם בטטה ורוטב פסטו.

מנות עיקריות לבחירה
· פילה מוסר קריספי עם נבטי חמניה.
· סטייק אנטרקוט צלוי בגריל ופלפל אדום קלוי, ברוטב ציר בקר עמוק.
· קבב טלה בלאדי ברוטב טחינה ירוקה.
· סינטה במרינדת סילאן, צרובה במחבת ומוגשת ברוטב ציר בקר עמוק.
המנות מוגשות בתוספת של מאפה תפוחי אדמה בולנז'ר.
עופיונים צלויים בגריל על מצע סלט קריספי ברוטב פיקנטי.
פטוצ'יני שמפיניון, מוגש בליווי פטריות פורטבלו צלויות עם גבינת טופו בוינגרט כתום.

מנת "OLIVE בריאות" המכילה 450 קלוריות: פילה טרי של נסיכת הנילוס מאודה בניחוח ציר דגים,
מוגש עם תפוח אדמה ועגבנייה צלויה.

מחיר הארוחה העסקית 69 ₪, כולל כוס שתייה קלה.
כוס שתייה נוספת או תוספת לחם – 5 ₪
קינוחים: 25 ₪



Olive Leaf
מלון שרתון
רח' הירקון 115 ת"א
טל. 03-5219300



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר