עסקית במסה – איפה ההתלהבות?

לרענן רוגל חסרה בארוחה העסקית ב- MESSA התלהבות וטיפה יתרה של נשמה, שתהפוך את הארוחה לחוויה, ותביא לכך שהסועדים יגיעו גם בערב לארוחה אווירתית ויקרה יותר

אמיר קמינר התלהב בידיעות אחרונות מהעסקית של מסה (MESSA) ומהתמורה הגבוהה שלה מול המחיר. כל כך התלהב, עד שאמרנו שצריך לפקוד את המקום וליהנות מתפריט הצהרים של השף המוכשר אביב משה.

הבעיה של מסה היא שזו מסעדה של ערב. בצהרים, שפע הבדים הלבנים והכריות המסודרות לאורך גב הספסל לאורך הקיר – כל אלה נראים קצת מגוחכים, כמו תפאורה שמחכה להצגה, אבל זו תהיה בערב – לא עכשיו בצהרי היום.

כבר כאן קבלו המלצה: שבו משני צידי שולחן האמצע הארוך והגבוה החוצה את המסעדה. שמתי לב שכאן הושיבו זה מול זה את הסועדים העסקיים על טהרת המין הגברי, ואת הזוגות המעורבים – גבר אישה – צ'יפרו בישיבה על השולחנות שמצדם האחד כיסא – והשני הוא הספסל עטור הכריות. העדיפו את שולחן האמצע.

לאחר שישבה על הספסל והרגישה נמוכה ביחס לשולחן, התלבטה בת זוגי בין כרית תפוחה שתהפוך אותה לענקית, ובין כרית שטוחה שתאפשר לה פחות או יותר ישיבה נורמלית. השטוחה ניצחה, וניגשנו לתפריט.

התפריט העסקי של מסה בנוי בשיטה מתוחכמת:
מצד אחד – תפריט בשתי רמות מחיר: 68 ₪ או 98 ₪ למנה ראשונה ומנה עיקרית.
מצד שני – ניתן לשלב בין התפריטים: לקחת ראשונה מזה ועיקרית מהשני, ולהיפך. וכתוספת לשיטה – כמו בכל מקום, יש מנות שצריך לשלם עבורן אקסטרה מסוים.

מתפריט העסקית ב- 68 ₪ הזמנו למנה ראשונה (מתומחרת בתפריט זה ב- 28 ₪) סלט חסה אייסברג ועגבניות תמר בוויניגרט חרדל ואגוזי מלך ופרמז'ן; וחציל על גריל פחמים עם גבינת בלו בוואריה ולב של עגבניות שרי.

לפני המנות הראשונות הגיע אלינו לחם הבית, שביום ביקורנו במסה היה לחם דגנים וחמוציות, יחד עם צלוחית מוארכת עם גומות ובהן חמאה, לימונים כבושים עם עריסה (מצוין), פסטו עם כוסברה שום ולימון (טוב מאוד), חצילים עם פלפלים קלויים, שום, שמן זית (ככה).

החציל של המנה הראשונה זכה לקריאת "מעולה" כבר בנגיסה הראשונה. השילוב של טעם החציל הנייטרלי עם הגבינה עזת הטעם היה מוצלח.
הסלט היה טרי וחביב – לא יותר מזה, אבל גם מה אפשר כבר לצפות מסלט, ומי שמזמין אותו מתפריט הראשונות ולא מזמין פאטה כבדים בג'לי מוסקט, סשימי סלמון ושבעה סוגי ירקות בוויניגרט, או כל מנה אחרת מהמבחר המוצע – מגיע לו.
במנות העיקריות התפצלנו: בת זוגי בחרה מתפריט ה- 98 ₪ פילה לברק עם עלי פסטה וקציפת פורצ'יני (בתוספת של 10 ₪, ובסך הכל מתומחר בתפריט זה ב- 76 ₪). היא נהנתה ממנו מאוד,ותיארה את הדג כעדין ונימוח בפה, ושיבחה במיוחד את הרוטב שלו, בו בנוסף למוס הפורצ'יני היא איתרה גם לבבות אטישוק שהגיעו יחד עם העלים – אתגר לאכילה עם הפסטה – שהוסיפו גם חמצמצות.
העלמה, שלאחרונה זכתה במילגת לימודים מפתיעה בעקבות אימייל שהגיע אליה, הכתירה את המנה כמנצחת.

אני בחרתי מתפריט ה- 68 ₪ בחריימה דגים מוגש עם קוסקוס ביתי. החריימה הוגשה במחבת רוחשת, והדג טבל ברוטב עגבניות עשוי במקום, ללא רכיבי רסק עגבניות – חריף במידה וטעים, ולצידו כלי עם מנת קוסקוס יותר מאשר מספקת. מן הסתם מנה ממטבחה של הגברת משה, אימו של השף. בהחלט מנה טובה.

ויתרנו על קינוחים ושקעתי בהרהורים. מה חסר לי בארוחה העסקית ב- MESSA? חסרה לי התלהבות. חסרה לי טיפה יתרה של נשמה, שתהפוך את הארוחה לחוויה, ותביא לכך שהסועדים במחיר הנמוך יחסית (בכל זאת שילמנו 195 ₪ עבור שניים, כולל בקבוק סן פלגרינו גדול, ולפני הטיפ) – יגיעו גם בערב למסעדה, לארוחה אווירתית ויקרה יותר.

מי שהיו אמורים ליהנות מאותה נשמה יתרה היו השכנים שלנו בשולחן הסמוך, שבנוסף למה שהזמינו, הזרימה המלצרית לשולחנם מנות נוספות מתפריט המסעדה ש"טל שלח לכם" (מי זה הטל הזה? למה אנחנו לא מכירים אותו, ולמה אותנו הוא לא מצ'פר?).
מה שהפתיע אותי היה שהשניים לא השמיעו קולות התפעלות ממה שהגיע אליהם. למה?

אז העסקית במסה היא בסדר – כדאי לנסות פעם. לי חסרה קצת התלהבות.

MESSA
רח' הארבעה 19 תל-אביב
טל. 03-6856859
www.messa.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר