פורטרהאוס – מבצע אחד ושלוש הטעיות

מה טוב יותר מאשר לצאת בשישי בערב לבילוי עם ארוחת ערב טובה יחד עם זוג חברים? דני רובין הגיע למסעדת פורטרהאוס – PORTERHOUSE לאחר שהזמין מקום ולקח עמו את מודעת המבצע. השאלה הנה האם המודעה ברורה ושביעות הרצון מלאה? קראו בעצמכם

בגיליון הדיוור הישיר לחודש נובמבר של דרך היין, המגיע לתיבות הדואר של חברי המועדון, מופיע בדף הפנימי תחת הכותרת 'מסעדות החודש' מבצע לארוחה זוגית, שצד את עיני ועורר בי עניין.

מה טוב יותר מאשר לצאת בשישי בערב לבילוי עם ארוחת ערב טובה יחד עם זוג חברים. לפיכך עשינו פעמינו למסעדת פורטרהאוס – PORTERHOUSE – הממוקמת בגוש תל מונד, באזור התעשייה הקטן דרך בני דרור 8, לאחר שהזמנו מראש מקום ולקחנו עמנו את המודעה מהגיליון של דרך היין בכדי שנעמוד בתנאי המבצע שתקף עד סוף חודש דצמבר.

במסגרת המבצע לזוג, כך נכתב בגיליון, תוכלו לבחור בין בקבוקי היין הבאים: מרלו,קברנה סוביניון, שיראז, ברברה ושרדונה ממבחר יינות יקב רקנטי. ביקשנו קברנה, אך לא היה. ההסבר שקיבלנו טען לאי הבנה מול דרך היין והקברנה התעכב.

כפתיח תקבלו מבחר מאזטי הבית עם לחם מאפה הבית. המאזטים הגיעו בצלוחיות קטנות ועגולות, והכילו ממרח כבד שהיה סמיך ועשיר, סלט חצילים בטחינה שהיה פשוט וסתמי, פיסות קלחי תירס עם טימין – מנה מעניינת, כרישה עם גרגרי רימון – נחמד מאד, קונפי שום עם פלפל חריף ירוק ואדום. השום ימוח בפה, עסיסי וחף מחריפות וריח לוואי טיפוסי – יופי.

למנה הראשונה תוכלו לבחור בין: שקדי עגל ברוטב חומץ בלסמי מצומצם ויין אדום. קרפצ'ו בקר, קנלוני פילה במילוי צנובר צימוקים וזיתי קלמטה ועגבניות קונקסה, או סלט רוקפור ברוטב הדרים וסינטה צרובה.
בחרהו כולנו בשקדי עגל ברוטב בלסמי מצומצם ויין אדום; מנה טובה ומוגשת צבעונית ויפה לכשעצמה. השומן המלווה את שקדי העגל עמד בניגוד למתיקות ולארומה של החומץ הבלסמי שצומצם ביין אדום ובתוספת דבש, אבל מסתבר כי המנה הראשונה במסגרת המבצע – וזו הטעיה שנייה אחרי העדר הקברנה – הינה לזוג ולא ליחיד, וכך אכלנו זוגתי ואני הרבה עשב ירוק בצלחת וארבעה שקדי עגל לחלוקה לשני סועדים. נו באמת.

למנה העיקרית תוכלו לבחור בין: פורטרהאוס במשקל 1 ק"ג (מנה לזוג), פריים ריב במשקל 750 גרם (מנה לזוג), T-BONE 550 גרם, סטייק ניו-יורק במשקל 450 גרם, סטייק אנטריקוט במשקל 700 גרם (מנה לזוג), סטייק אנטריקוט במשקל 300 גרם, קבב, פילה במשקל 250 גרם, המבורגר במשקל 150 / 300 גרם, או סינטה במשקל 350 גרם.

הפורטרהאוס שהזמנתי היה עצום בגודלו. ראיתיו קודם ממתין לעשייה עדיין במקרר הבשר השקוף הצמוד לעמדת הבר, והוא היה בהחלט מזמין. ביקשתי כי יגיע עשוי מדיום עד כהלכה ואכן הפורטהאוס שהגיע היה מדמם במידה, עשיר עד כדי כ-20-30% מגודלו משומן ועוד כ-100-200 גרם מעצם שחצתה אותו לאורכו והתיישרה מלמעלה בצורת האות ז. לפיכך, הפורטרהאוס שהובטח במשקל 1 קילוגרם איבד על הצלחת כ-40% מהמובטח ונטו בשר נשאר כ-600 גרם. נתח זה הינו לזוג במסגרת המבצע, אבל לי הוא הספיק, בוא נאמר, כמעט.

והערה נוספת על הפורטרהאוס. ככל שאתה מתקדם באכילתו, נוטה הבשר באופן טבעי להתקרר. אילו היה מוגש על פלטת ברזל לוהטת, הוא היה שומר על חומו – ולא כך היה.
טוב היו עושים במסעדה, אילו היו מאמצים שיטה אותה ראיתי במסעדת הבשר "דוריס קצבים", שם המלצר שהיה דרוך וצפה ממרחק מה כיצד מתקדמת אכילת הנתח, ידע להפתיע ולהציע לנו חריכת נוספת על הגריל בעת שהנתח כבר היה כמעט קרוב לסיומו, ושאריות הבשר הצמודות לעצם נפרדו בקושי יחסי. הנחת שארית הנתח עם העצם על הגריל חידשה ימיו כקדם ושיפרה ניחוחותיו וטעמיו. ב"פורטרהאוס" טרם למדו לעשות כן, וחבל.

שני בקבוקי יין של רקנטי הזמנו לנו לשולחן. מרלו 2004 ושיראז 2003. שני בקבוקים מלאים לארבעה סועדים במסגרת המבצע זה הרבה, וביחס של תמורה מול מחיר מצאתי שזה הגון ויותר מזה.

למנת הבשר העיקרית נלוותה על פי הזמנת רעייתי בטטה אפויה בניר כסף עם רוטב שמנת, וסלט עלי בייבי ירוק עם רוטב עשיר של וינגרט, בלסמי, תפוחי עץ וצימוקים, שהיו בהחלט בסדר.

כפי שתוכלו כבר עתה להתרשם, מדובר במסעדה שהמטבח שלה מתמחה בבשר, וכשאני שומע 'בשר', מתעוררים בי כל המיצים והיצרים הקדמוניים של הקרניבור הממוצע מהזן הגברי. ולפיכך, חרף העובדה שזוגתי שתחייה צמחונית, הגחמה האגוצנטרית שלי לבשר הביאה בחשבון שגם זוגתי תמצא כאן כיצד ליהנות מהארוחה, וכך אכן היה.

לשף של פורטרהאוס קוראים יוסי אלפסי, שהגיע לשולחן והסביר על הבשר, שמגיע למסעדה ממספר ספקים מקומיים תוך בחירה מוקפדת. הבשר הנו מפרות מבכירות, שנתחי הבשר מצוידים ב- 25-30% שומן ומראה משוייש, לבשר שמיושן 21-25 חודש. הבשר מקבל מכאן השבחת טעמים וארומות והוא עשיר ועסיסי.

לקינוח תוכלו לבחור ביןקרם ברולה בניחוח וניל ולוונדר, טירמיסו המכונה "סמי פרדו אה לה רות", פונדאנט שוקולד רום עם קרם אונגלו קפוא וטוויל קרמל, מרנג פיסטוק עם סורבה תות פסיפלורה וסלט פירות יער, או דוקווז אגוזי לוז עם קרם שוקולד בלגי מריר ורוטב פטל.

הגענו עתה להטעיה מספר 3 במבצע. מסתבר כי גם המנה האחרונה, כמו המנה הראשונה, מיועדת לזוג ולא מנת יחיד. ושוב נאמר: נו, באמת.
הלכנו על מנת קינוח הנקראת בל הלנה, העשויה קרם שוקולד בלגי עם קרמל ומרציפן עדין, ובצד קרפצ'ו אגסים ברוטב מתקתק.
הזוג שלצידנו לקח את הפונדאנט שוקולד. המנות בתוספת כוס קפה הפוך לאיש היו טעימות ומתוקות, אך לא משהו להשתגע עליו, ושוב הרגשנו כי במבצע יש חורים והטעיות לא הוגנות, או כאלו שלא נרשמו מראש.
פרט ליין שליווה את הארוחה כולה, כולל המבצע לזוג, גם שתייה קלה ושתייה חמה לכל סועד.

סיכום: חרף מיקומה של המסעדה באזור תעשיה חשוך ונידח יחסית בגוש תל מונד, אמנם בסמוך לכביש הראשי, המסעדה הייתה מלאה בשישי בערב מהשעה 20:00 עת נכנסנו, והיא המשיכה להתמלא לכל אורך הערב, על פי הזמנת מקום מראש.

כמה זה עולה? ובכן, מחיר המבצע לזוג אה לה דרך היין ופורטרהאוס עומד על 299 ₪, ואינו כולל דמי שירות.
בעסקת החבילה היו נפילות, אבל כללית הדיל בהחלט הגון – אם תביאו בחשבון שפורטרהאוס בלי מבצע יעלה לכם ליחיד 190 ₪, ובקבוק רקנטי מרלו יעלה לכם 84 ₪. הוסיפו שתיה קלה, קפה, מנה ראשונה, מנה אחרונה, מאזטים ולחם מאפה הבית, ויש לכם מבצע.


פורטרהאוס
דרך בני דרור 8, אזור התעשייה תל מונד
טל. 09-7969666
פתוח: בימי חול מ- 18:00 עד אחרון הסועדים, בסוף שבוע מ- 12:30 עד אחרון הסועדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר