פסטיבל האספרגוס במסעדת קורדליה

עם בוא האביב ולרגל פתיחת עונת האספרגוס, מסעדת קורדליה של השף ניר צוק ממשיכה את המסורת השנתית וחוגגת קרנבל לכבודו של הירק האציל. בימי הפסטיבל, שיחל מה-15 למרץ ויימשך חודש שלם, יוגשו מנות מרתקות ומקוריות על טהרת האספרגוס

גם השנה תצדיע מסעדת קורדיליה בניצוחו של השף ניר צוק לאספרגוס, ותקיים החל מה-15 למרץ את פסטיבל האספרגוס, חגיגה קולינרית שתוקדש כולה לירק האצילי והאנין. במשך חודש שלם תוגש במסעדה ארוחת דגוסטסיון (ארוחת טעימות) הכוללת 7 מנות מקוריות, כולן על טהרת האספרגוס הירוק והלבן.

האספרגוס שאנו אוכלים הוא למעשה גבעול, או ליתר דיוק נצר ירוק ממשפחת החבצלות. זה אומר שהוא קרוב רחוק של השום, הכרישה והבצל ובתקופת האביב הוא בשיא עונתו. מאז ומתמיד מתייחסים אל הירק הזה כאל נסיך מפונק: אוכלים אותו לאט, מגישים בכלים מיוחדים לצד רוטב עדין.

האספרגוס מוכר כירק וכצמח מרפא מקדמת דנא. המצרים השתמשו בו כבר לפני 4500 שנה, היונים והרומאים מאז המאה השנייה לפנה"ס. כצמח מרפא שימש לרוב האספרגוס שגדל פרא. בארץ מוכרים 2 סוגים עיקריים של אספרגוס: הירוק הנמצא על מדף הירקות, והלבן, זן של אספרגוס והוא מוכר רק מתחילת המאה ה-19.

בין המנות שיוגשו:

עציצוני אספרגוס (גבעולי אספרגוס חלוט בתוספת קרם יוגורט)

פילה לבן משובץ אספרגוס

תפרחות אספרגוס עם מיני ירקות שורש קלויים על אמולסיה של שמן זית

מוס של אספרגוס עם תלתלי פרמז'ן

פילה מוסר בשערות אספרגוס
רביולי אספרגוס

אספרגוס לבן על מרקחת כרישה

מחיר ארוחת דגוסטסיון – 190 שקל לסועד

מסעדת קורדיליה, מתחם השף ניר צוק, סמטת הזכוכית 1, יפו
מומלץ להזמין מקומות מראש בטלפון: 5184668 – 03
שעות פתיחה: מדי יום מהשעה 19:00 ועד אחרון הסועדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר