צהרים עם שפי בסמיראמיס

פגישה נוסטלגית נתנה טעם מיוחד לארוחת צהרים במסעדת סמיראמיס בחיפה. הסלטים בשפע. הקבב והכבש כמו שצריך. באמת יש טעם מיוחד לפגישות שכאלה

לארוחת הצהרים במסעדת סמיראמיס במתחם פז במבואות הדרומיים של חיפה, קדמה פגישה מרגשת בבית קפה במרכז חורב בחיפה.
אחרי 40 שנה נפגשתי עם שפי, כך נקרא לה לצורך הסיפור (לא נגלה ששמה הפרטי מתחרז עם 'תותי'), לאחר שאיתרתי אותה באמצעות תוכנית הרדיו "המדור לחיפוש קרובים", ברשת ב'. אני לא ידעתי איך היא נראית, והיה לי ברור שהתמונה מגיל 17 שלי ו- 16 שלה, לא בדיוק תעזור. היא מצאה תמונה שלי בגוגל, וניגשה היישר אלי.

ברור שבשיחת בית קפה לא משלימים פערי זמן וחיים כאלה, וכך המשכנו בשיחה בדרך למסעדה, וגם במהלך הארוחה, אבל בכל זאת שמנו לב למה שאכלנו. איזה מזל.

אז "סמיראמיס" מציעה תפריט ים תיכוני לצד תפריט אירופאי, כך אומרים מנהליה, וונראה כי הכוכב לדעת בעלי המסעדה הנו הקבב הדמשקאי – קבב כבש מתובל בצנוברים ועשבי תיבול ב- 55 ₪.

במסעדת כ- 120 מקומות ישיבה, ובנוסף בר עם מקומות ישיבה נוספים.
זהו סניף נוסף לרשת המסעדות "סמיראמיס" בבעלותו של המסעדן מוחמד נמר, המפעילה סניפים בשפרעם, נצרת, קרית טבעון והסניף בחיפה שפתוח מסוף ינואר השנה, ומנהל המסעדה ראמז גילה לנו כי בסוף אוגוסט צפויה פתיחת מסעדה נוספת ברשת, והפעם בקרית מוצקין.

התיישבנו בפינה שקטה כדי להמשיך ולהחליף מידע על עשרות שנים, והסלטים זרמו לשולחן. מסתבר כי במטבח המסעדה מכינים כל היום סלטים, והם מתרעננים 3-4 פעמים ביום.

אז מה היה לנו ליד סלסלת פיתות אשתנור ומשולשי פיתה עם שום? לא רשמתי הכל, אבל נהנינו מחומוס עם גרגרים, טחינה, לימון כבוש, סלט בטטות, סלט גזר, סלטי חצילים בשני פורמטים, חצילים בצ'ילי, סלט כרוב, סלט עגבניות, סלט ירקות, סלט רוקט, סלט טבולה עם פטרוזיליה, קולרבי מגורד חמצמץ מעולה. ומה עם סלט הגזר, זיתים ומלפפונים חמוצים וכל השאר. האמת: חסרו לי פלאפלים, אבל די, כמה אפשר.
 
כמנת ביניים נחתה על השולחן שווארמה מתובלת היטב עם צנוברים, ולדעתי גם עם קינמון. ראמז מנהל המסעדה אמר לי שכדי שאקבל את סוד תיבול השווארמה, אני צריך לרחוץ כלים שבוע במסעדה, אז ויתרתי.
 
מנות עיקריות: שוק כבש עם אורז וצנוברים. הבשר מצוין. האורז עשוי גרגר גרגר, ומשלים היטב את הבשר. והנה גם הקבב הדמשקאי המפורסם, עשוי מבשר קצוץ במקום בסכין. טעים ביותר. הצ'יפס אמנם חם, אך תעשייתי. כבר אמרתי שאי אפשר לקבל הכל בחיים.

לידיעתכם, המשקאות בסמיראמיס הם מבית טמפו, הווה אומר פפסי קולה, פפסי מקס, וסבן אפ.

שמענו מראמז גם על המנה הנקראת "סטייק סמיראמיס", ומהווה שילוב של ארבעה סוגי בשר איכותי בסטייק אחד ענק. 
במסעדה מציינים כי מדובר במנה זוגית, ונתח הבשר נלקח ממקום "אסטרטגי" מהעגלה, בו ניתן למצוא עצם המחזיקה סביבה ארבעה סוגים שונים של בשר: פילה, צ'אק, שייטל, ומעט שומן. 
השילוב של ארבעת הבשרים בתהליך העישון שהבשר עובר, מקנה לסטייק טעם מיוחד במינו, שלדברי אנשי סמיראמיס, אינו ניתן להשגה בסטייק רגיל. 
הסטייק נצלה על האש במידת צלייה בהתאם לבקשת הלקוחות, ומוגש עם ירקות אפויים.

סמיראמיס נראית מצליחה ביום חול של תחילת השבוע. אני שומע מראמז שבסוף השבוע המסעדה מלאה עד אפס מקום, ועם זאת האווירה טובה ביותר.

זהו. שפי צריכה להגיע לעבודה, אני צריך לחזור למרכז. אנחנו מחליטים שלפגישה הבאה לא נחכה 40 שנה. הנה, יצא משהו מהצהרים בסמיראמיס.

מסעדת סמיראמיס
מתחם פז במבואות הדרומיים של חיפה
ההגנה 376, חוף הכרמל, חיפה
טל. 04-8501007

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר