שואשוקא וגאולה: לחובבי המטבח הטריפוליטאי

המקום פשוט למראה, עם פריטים אותנטיים מצפון אפריקה. מספיק נעים כדי שאפשר יהיה להתרכז באוכל. מומלץ לחובבי המטבח הטריפוליטאי, גם אם השורשים שלהם מגיעים ממקומות אחרים

אני חייב לפתוח עם וידוי: מעולם לא אכלתי אוכל טריפוליטאי. עם שורשים קובניים-הונגריים-גאולה, שואשוקא וגאולהפולניים, אוכל זה לא היה בבית בו גדלתי; ובסביבה בה חייתי אני לא זוכר שאכלתי ממטעמי טריפולי בארץ ישראל. אם כן אכלתי,הדבר מעולם לא נחרט עמוק מספיק בתוכי על מנת שהאוכל הטעים של גאולה ואלי ממסעדת "שואשוקא וגאולה" יהיה דומה למשהו שאני מכיר.

מפגש הבתולים שלי עם המטבח הזה התרחש במסעדה הביתית (כשרה למהדרין) הפועלת בפתח תקווה, אחד המוקדים הקולינריים החשובים ביותר. היא שוכנת במיקום טוב לבאים עם רכב, בתוך תחנת דלק, בפינה עם ציר תנועה ראשי בעיר. המיקום מצוין, המקום פשוט למראה, עם פריטים אותנטיים מצפון אפריקה. מספיק נעים כדי שאפשר יהיה להתרכז באוכל.

אז מה יש כאן? אוכל טריפוליטאי מסורתי, עליו אחראים אימא גאולה ובנה אלי, הכולל קוסקוס רך ואוורירי (18 שקלים), מפרום עם מילוי מצוין של בשר (16 שקלים), ומבחר תבשילי קדירה, בהם טבחה בזילי, תבשיל מצוין עם אפונה שנגמר חיש קל (35 שקלים). הכל מגיע בצלחות גדולות ומלאות בכל טוב, עם אפשרות לשלב בשר או עוף במנות השונות.

אנחנו אכלנו כרע עוף שהיה רך וטעים כל כך, שכמעט ליקקנו את העצמות.
כאן, אגב, לא יגידו כלום אם תבקשו עוד תוספת של קוסקוס או אורז, וימלאו לכם את הצלחת.

התפריט כולל עוד דברים מסקרנים, אותם לא טעמנו בביקור זה, כמו חריימה (45 שקלים) או שקשוקה עם נקניקיות מרגז הנעשות גם הן במקום (42 שקלים). לקינוח אפשר לקבל חתיכה של ספרה, עוגת סולת עם תמרים, דבש ומי שושנים, שהייתה טעימה כמו שהיא נשמעת.

מי שמתגורר באזור ולא רוצה לצאת מהבית, יכול להזמין משלוח של האוכל של המסעדה.
בימי שישי מציעה המסעדה אוכל מוכן לסופ"ש מתפריט המסעדה הקיים. ניתן לקנות במקום ורצוי להזמין מראש ואם תרצו, אפשר לשבת במקום וליהנות ממאכלי השבת.
כך או כך, מקום מומלץ לחובבי המטבח הטריפוליטאי, גם אם השורשים שלהם מגיעים ממקומות אחרים על פני הגלובוס (כשר למהדרין).

שואשוקא וגאולה
רח' הסיבים 2
א.ת. קריית מטלון פתח תקווה
למשלוחים: 052-8617613
א'-ו' 11:00-עד שנגמר האוכל

צילום בועז לביא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר