שף תאכל כשר 3 יוצא לדרך: כשר זה גם טעים

לאחרונה קמות יותר ויותר מסעדות כשרות, או כאלו שהפכו את מטבחן לכשר ואפילו סגרו את שעריהן בשבת, ובלבד שפלח הסועדים שוחר הכשרות יפקוד אותן

האם אוכל כשר פחות טעים? האם הוא פחות איכותי? האם שף במטבח הופך עולמות וחופר בספרי בישול בשביל להוציא תחת ידיו מאכל שיהיה שווה משהו, או שמא אסוציאטיבית, השימוש הכרוך בתחליפים למיניהם מקשה על העשייה?
יש הטוענים כי נהפוך הוא, ובכדי להכין אוכל לכשר חלה על השף חובת הקפדה יתרה, קלה כבחמורה, באיכויות החומרים, בדרך ההכנה ובשימת הלב המודגשת למרכיבים ולכלל התהליכים, שלא חלילה תיפגע הכשרות.

האם קרה לכם, שומרי הכשרות, שחשקה נפשכם באיזו מסעדה טובה, או חדשה, או מפתיעה שטרם אכלתם בה או שמעתם אודותיה, ועניין הכשרות היווה מחסום עבורכם? האם קצה נפשכם באוכל של אולמות אירועים גלאט כושר, או של חדרי אוכל הומי אדם בבתי המלון, ונמאס לכם החיפוש המייגע אחר המסעדה הנכונה והאחת בשבילכם; כזו שגם תשביע, גם תהיה חדשנית מבחינה קולינרית, גם כשרה – ואפילו למהדרין, וגם תחשוף בפניכם מנות, צבעים וטעמים מכל קצווי העולם, אבל עם דגש על כך שתהיה כשרה?

מסתבר שלאחרונה קמות יותר ויותר מסעדות כשרות, או כאלו שהפכו את מטבחן לכשר ואפילו סגרו את שעריהן בשבת, ובלבד שפלח הסועדים שוחר הכשרות יפקוד אותן.

סיפור עם מוסר השכל
שמעתי השבוע סיפור אמיתי, על שני אחים שותפים במסעדה באור יהודה; מסעדה הומה אדם שבעה ימים בשבוע, רווחית ומצליחה. אחד האחים החליט להתחזק, והחל חוזר בתשובה כנה ואמיתית. פנה זה לאחיו החילוני, ואמר לו: 'בבקשה אחי, בוא ונסגור את המסעדה בשבת, השבת היא שבת קודש, יום מנוחה, ושום ברכה לא תצמח לעסק ולנו מעבודה בשבת'.
סירב האח החילוני לבקשת אחיו בטענה כי פדיון העסק ייפגע. אמר האח החוזר בתשובה לאחיו: 'בוא ונעשה עסק. אנחנו סוגרים בשבת, ומסכמים את השנה. אם סך פדיון העסק ללא העבודה בשבתות יקטן מהרווח הצפוי והידוע לנו משנים קודמות, אני, אחיך, אחזיר לך מחלקי עד הגרוש האחרון'. וכך היה. ואתם שואלים מה קרה בסוף? ובכן, המסעדה אכן נסגרה בשבתות. ופדיון העסק? הוא עלה פי שלושה. תשאלו איך? התשובה מן הסתם, כמו תמיד, שמורה אצל היושב במרומים.

ובכן, מסעדות כשרות ואפילו טובות ומשובחות לא חסרות, אפילו כאלו שיעשירו אתכם בטעמים וניחוחות של עוד ועוד. אין ספק בליבי, שכל אחד מכם ימצא מסעדה טובה וכשרה ולכל תקציב.

פסטיבל שף תאכל כשר הוא מיזם הנערך זו הפעם השלישית, ומציע לציבור שומר הכשרות מבחר של מטעמים ומנות מפתיעות – מסושי עד סטייק פילה צרוב ביין, מגורמה מרוקאי עד לפסטות משובחות. פסטיבל שיאפשר לשומרי הכשרות בישראל לטעום ולדגום מנות שף במחיר נוח ושווה לכל כיס של 79 ₪ בלבד לארוחה מלאה. ותסכימו עמי שזה בהחלט דיל לא רגיל.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים כ'ג באדר ב' – ה' בניסן, 30.3-10.4.08, ולא פחות מ- 45 מסעדות כשרות באזור השרון, תל אביב, השפלה, והדרום, חברו להן יחדיו, ויציעו לקהל דתי וחילוני שומר מסורת וכשרות כאחד, תפריטי ארוחה מלאים שיכללו מנה ראשונה, עיקרית וקינוח לסיום, ב- 79 ₪.
וכך, על פני 12 ערבים של ריחות וטעמים, תוכלו לאכול בצוותא מבלי לגרום לחור גדול בכיס ובתקציב המשפחה.

המסעדות:
תל-אביב:
אלתר נתיב (כשר למהדרין מן המהדרין), אל גאוצ'ו, גוואטה, דרבי בר, יוטבתה בעיר, לאנטריקוט, סימה, פאפאגאיו אקספרס, פאסיפיק, צ'יינה לי, וקזבלן.
רמת–גן: אסאדו דון לאון, יוקו אונו, ספגטים.
אזור השרון – נתניה, כפר סבא והרצליה פיתוח: ביסטרו 56, בלה ונציה, ויקטורס', אננדה, לוס מאצ'וס, סן שן, אוטו גריל, בצל ירוק, היקב, יוטבתה בעיר, מקיאטו, סובה, קנטין, אלפרדו, אל גאוצ'ו (בד"צ בית יוסף), טריאקי, מולדן, סלסה, קופי אין, אוסקה, בורוכוב 88, לה טרטוריה, נימה, סושי מאניה.
דרום – אשדוד, רחובות, אשקלון, ראשל"צ וירושלים: מומה, קמפיו, גספאצ'ו, אל גאוצ'ו, טוקופאיה, אורו, אורו2, פפרדלה, נתנאל, ויוטבתה בעיר.

דני רובין טעם בשבילכם
במסעדת טריאקי בפתח תקווה, דגמתי במיוחד עבורכם תפריט אירוח, שכלל מנות שנבחרו בכדי להביא ולו מדגם צנוע מהמבחר הענק המוצע לכם; מבחר שהוא כשר וחובק בתוכו את מגבלת תנאי הכשרות ללא פזילה, עם התעקשות להוציא מתחת הידיים מנות גורמה מדוגמות, והכי חשוב טעימות.

היו שם סלטי הבית ולחם מאפה תנור שהוכנו במיוחד ע"י שף שי לרנר ממסעדת סלסה בפ"ת – סלטים המבקשים להתרחק מסגנון השיפודייה, עם נטייה להשתדרג מבחינת המנות אך ללא סטייה מהסגנון המזרחי הקלאסי.
קומבינציית סושי כשרה עם אצות מהדרין ורולים – כשדג הסלמון לא נא אלא מטוגן, וגם דג הדניס מטוגן, והכול עם ספייסי מיונז במגוון טעמים שיתאימו לחך הישראלי, של שף עופר אגסי ממסעדת טריאקי בפ"ת.
סלט סאן ג'מנין: פטריות פורטבלו ושמפיניון מוקפצות בשום, יין ופסטו, על מצע שלל חסות, עגבניות שרי ואגוזי קליפורניה, כשמטעמי כשרות החסירו כאן את גבינת הרוקפור. מנה שהציעה שילוב מעניין בין חם וקר של שף אלי בבג'ני ממסעדת אלפרדו בפ"ת.
שיפוד אנטריקוט שהוגש בתוך עציץ גינה קטן עשוי חרס כשבתוכו גחלים לוחשות, לצד פלפלים קלויים בתנור ותפוחי אדמה עטופים בנייר כסף, חציל סגול ורוטב צ'ימיצ'ורי, של שף קובי דלל ממסעדת טוקופאיה בנס ציונה, שמציע במנה ייחודיות, אותנטיות ואופי.

למנה העיקרית דגמתי טאג'ין קזבלנקה של לחי עגל, וטאג'ין של כתף כבש בקדרה של ערמונים בניחוח ביתי מרוקאי ועכשווי של שף דודו חודדה ממסעדת אורו במושב גאליה ובראשל"צ.
אל קוק מעמרי הייתה מנת ארטישוק ממולא בבשר עם רוטב לימון של שף פיני חיימו ממסעדת קזבלן ברמת החייל.
ולקינוח מרקיז שוקולד של שף גיא פרץ ממסעדת גספאצ'ו באשקלון.
היה כשר. היה טעים.


לפרטים נוספים על הפסטיבל:
"פה אחד", טל. 03-6912540
או באתר WWW.ROL.CO.IL



(בתמונה: טאג'ין מרוקאי. צילום: דני רובין)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר