שפית מרסיה כצמן עושה טוב ל- bariba

מה שמייחד את bariba היא ההקפדה על שימוש בחומרי גלם טובים ובריאים יחסית, בכללם הרבה דגים, ירקות כתומים וקמח מלא. לא תמצאו כאן מנות מטוגנות בכלל, וגם לא בשר

כבר חצי שנה שהשפית מרסיה כצמן אחראית על המטבח של מסעדת bariba השוכנת בבית דרך חיים בנמל תל אביב. בביקור הקודם טעמנו מחידושי תפריט הקיץ, ואילו עתה תפריט החורף הוא שקרא לנו להגיע אל המקום. סביצ'ה, בריבה

למי שאינו מכיר, נספר כי bariba פועלת בחסות שירותי בריאות כללית, המפעילה את בית דרך חיים, ומה שמייחד אותה היא ההקפדה על שימוש בחומרי גלם טובים ובריאים יחסית, בכללם הרבה דגים, ירקות כתומים וקמח מלא. לא תמצאו כאן מנות מטוגנות בכלל, וגם לא בשר. זו מסעדה צמחונית מבחינה זו, או שמה נאמר, מסעדה חלבית.

"אני ממשיכה את הקו של המסעדה – להכין אוכל בריא וטעים, עם הרבה צבעים ואהבה", אומרת כצמן, האומרת כי כל מנה בתפריט מספקת אינטרקציה אחרת בין כל רכיביה, כך שהחוויה היא רבת חושים והפתעות.

היכן זה בא לידי ביטוי? בסביצ'ה בורי בשומשום שחור עם גמבה, תפוחי עץ ובצל סגול, המתובל בשמן זית וויניגרט גזר (42 ₪). מנה עדינה, ללא טעם מודגש של דג, המעוטרת בפרוסות תפוח ירוק מקורמל, המוסיפות מתיקות מפתיעה למנה. מרק עגבניות עדשים אדומות נעשה עם עם עלי בזיליקום ופרמז'ן, ואליו הוסיפה כצמן קציפת שמנת המאזנת מעט את חמיצות המרק ומשדרגת אותו (29 ₪).
מרק, בריבה
בביקור הקודם התלהבנו מאוד מהריזוטו של כצמן, וכעת קוטף את המחמאות הניוקי הבייתי שלה. זה עשוי עם שני סוגי פטריות ועלי רוקט, בציר ירקות מצומצם וגבינת רוקפור (67 ₪). מעדן לחובבי הפטריות, עם ניוקי תפוחי אדמה עשוי כהלכה.

בדגים אהבנו את פילה האדמונית, המגיע על מצע של פלפל קלוי, זוקיני ומנגולד, ברוטב טחינה ופפריקה מעושנת (85 ₪). כאן בא לידי ביטוי הכשרון של כצמן, היוצרת שלושה חלקים שונים זה מזה, מניחה אותם על הצלחת יחד, ומאפשרת לסועד לשלב אותם בכל דרך שירצה. בין אם תטעמו מהירקות עם הרוטב או מהדג עם הירקות, כל ביס הוא חוויה.

"חסר לי בשר", מודה כצמן, בעבר הסו שף של אורן לוקסנבורג, מי שהיה השף ניוקי, בריבהשל bariba ונאלץ גם הוא להסתדר ללא שימוש בבשר יבשה. כצמן, הברזילאית במוצאה, מודעת לחיבור המיידי של ברזיל ובשר, אך מבהירה מייד: "גם בברזיל יש דגים, באתי מבית של דגים, והכנה של דגים זו התעסקות מאוד מעניינת".
עוד ראייה לכך: דג שלם צלוי, עם פירה תפוחי אדמה וסלסת עגבניות עם בצל, צלפים, פטרוזיליה וחרדל דיג'ון (90 ₪). הדג צלוי היטב אך שומר על עסיסיות, הפירה חביב, וסלסת העגבניות פשוט מצויינת.

לסיכום, כצמן ממשיכה לעשות טוב ל- bariba, עם הטאץ' הייחודי שהיא מביאה לתפריט וההקפדה על שילובים שהופכים את הארוחה במקום לחוויה בריאה.

Bariba
בית דרך חיים, צפון נמל תל-אביב
טל. 6044044- 03
א'-ה' 8:30-22:00 , ו' 8:30-15:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר