תחזית שחורה של אתר 2EAT: המיתון יפגע במסעדות הקטנות ובמסעדות הפריפריה

מנכ"ל אתר 2EAT: "כ- 1,500 מסעדות בישראל המוגדרות כמסעדות יוקרה (לשני עשירונים העליונים) לא ייפגעו בכמות הסועדים, אך תהיה להן ירידה של כ- 3%-5% במחזור הכספי"

זה לא מוגר כסקר שוק מתוקף סטטיסטית, אלא כ"בדיקת שוק" שנערכה ע"י אתר המסעדות 2EAT בסוגיה האם תקופת המיתון אליו אנו נכנסים ככל הנראה, תשפיע על ענף המסעדות ובאיזה אופן.

לפי האתר, במהלך 6 חודשים הקרובים, כ- 6% מהמסעדות הקטנות בפריפריה  לא ישרדו את תקופת המיתון, וכ- 250 מסעדות קטנות צפויות להיסגר במהלך תקופה זו.

נעם שקד, מנ"כל אתר2EAT, מציין שבישראל פועלות כ- 7,200 מסעדות, מתוכן כ- 52% מסעדות קטנות המוגדרות על פי שני קריטריונים: לא יותר מ- 12 שולחנות, או מחזור חודשי של פחות מ- 20,000 ₪. 
מסעדות אלה יהיו הנפגעות העיקריות בתקופת המיתון, גם בשל הסיבה שהעשירונים התחתונים יחסכו באופן מיידי בצריכת אוכל מחוץ לבית, והן בשל הסיבה שחומרי הגלם של ענף המזון עלו בשנה האחרונה בעשרות אחוזים.

עוד אומר האתר כי על פי בדיקת השוק עולה שבישראל פועלות כ- 1,500 מסעדות יוקרה (מתוכן כ- 250 מסעדות סופר יוקרה), שקהל הלקוחות להן נמנה על שני העשירונים העליונים. במסעדות אלו לא צפויה ירידה בכמות הסועדים, אך צפויה ירידה של 3-5% במחזור המכירות, לאור העובדה שחלקן יוזילו את מחירי המנות השונות.

מסעדות המיועדות לשכבת הביניים (כ- 2,000 מסעדות), כמעט ולא יפגעו, מכיוון שאלה מבוססות בעיקר על ארוחות צהריים וארוחות עסקיות במחירים סבירים, גם בשעות הערב, ולפחות ב- 6 חודשים הקרובים, לא צפויה פגיעה כלכלית במסעדות אלו.

במידה והמיתון יימשך למעלה משנה, צפויה פגיעה במסעדות נוספות, במיוחד במסעדות פועלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר