תפריט חורף בפאייה – שכונתית ספרדית

הפאייה הספרדית המקורית קיבלה את שמה מהכלי בו מכינים אותה ומגישים לשולחן: צלחת רדודה מברזל או אלומיניום, עם שתי ידיות מעוגלות. ישנם שלל סוגים של פאייות כאשר דרך ההכנה של התבשיל דומה

הפאייה הספרדית המקורית קיבלה את שמה מהכלי בו מכינים אותה ומגישים לשולחן: צלחת רדודה מברזל או אלומיניום, עם שתי ידיות מעוגלות. ישנם שלל סוגים של פאייות כאשר דרך ההכנה של התבשיל דומה, אבל המרכיב המרכזי בו עושה את ההבדל בין הגרסאות השונות: עוף, דגים, פירות-ים והיד נטויה. כל טבח מוזמן להטביע את חותמו האישי, לעשות בחומרים שימוש חופשי ולהוציא תחת ידיו גם יצירות סוריאליסטיות, כמיטב האמנות הספרדית.

מסעדת פאייה התל אביבית נפתחה ביולי 2007 כמקום קטן ופשוט המגיש אוכל ססגוני, משביע ומעניין, לא יומרני ולא יקר מדי, מבוסס על מוצרי גלם איכותיים ונגיעות יצירתיות של השף. האוכל מלווה במשקה טוב עם עדיפות ברורה למשהו ספרדי כסנגרייה, קאווה, בירה ספרדית קרה, או משקה הבית "ערקיטו" המבוסס על ערק, ספרייט והרבה לימון.

המסעדה הוקמה ע"י השף ברק יחזקאלי, יליד חיפה, שגדל על תבשילי המטבח הכורדי דוקא. "רציתי לבשל, אז החלטתי שאלך לעבוד בכל מקום בו אני יכול ללמוד", מספר יחזקאלי שעבד וניהל ברים רבים, רכש את ניסיונו לצדם של שפים גדולים במסעדות כיועזר בן יין, רפאל, סיטרה, קיארה, פסטיס, וינס ותמר ועוד. כמו-כן נטל חלק בהקמת בית קפה לנדוור וחידושו של בית קפה מרסנד, וכשהרכיב את התפריט של פאייה חשב על "ליין ספרדי עממי מותאם לחך הישראלי".

התפריט הרגיל של פאייה כולל מבחר פאייות אישיות; פאייה ורדורס, פאייה וולנסיה, פאייה נגרה, פאייה מריסקוס ופאייה מיקסטה, טאפאסים צמחוניים, מהים או בשריים, סלטים רעננים, מנות עיקריות כצ'וריסו ביתי, פשטידת רועים בסגנון ספרדי, פירות ים בעדשים שחורות וחמאת כמון וליים.
בראנץ' בסופי שבוע כולל טורטייה ספרדית מסורתית וקינוחים ספרדיים עליהם מנצח הקרם קטלן, ובר המשקאות נרחב שמלווה את התפריט העשיר.

עם תחילתו של החורף הרכיב השף ברק יחזקאלי, מנות חורף המשתנות מדי יום, בינהן דואט ים יבשה – שרימפס ונתח קצבים על מצע עלים ירוקים תפוחים ושקדים; שרימפס, ראשי קלמרי ושעועית לבנה ברוטב קטלוני; סביצ'ה מוסר ים עם עגבנייה, בצל סגול וכוסברה; קלמרי סגולים ברוטב עגבניות שרי ובלסמי מיושן; מרק צמחוני משתנה (מרק חומוס, מרק עדשים עם חצילים ועוד); מרק פירות ים וזעפרן; פילה דג ים בסלסת עגבניות שרי ושקדים, על מצע אורז ספרדי; "אסקלופה" עוף בפטריות וציר בקר על תפו"א אפוי; תבשיל בקר; צ'וריסו ביתי וחומוס בסן מיגל; וקוקטיילים חורפיים כ"ברנדי תפוחים" – ברנדי ספרדי, סיידר תפוחים, לימונים וסודה ו"דרמבוי פרש" – ליקר דרמבוי, לימונים וסודה.

פאייה
רח' דיזינגוף 116 תל אביב
טל.03-5244454
www.paella.co.il
א'-ה' מ- 17:00, סופשבוע מ- 12:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר