תפריט חורף חדש במסעדת פורלין – הצלחה במבחן התוצאה

"פורלין", הביסטרו הצרפתי שבתל אביב, מציעה עתה תפריט חורפי חדש, עשיר ומחמם. המנות מושתתות על המטבח האירופאי- צרפתי העכשווי, בנגיעות ים תיכוניות ועל דגים, פירות ים ובשרים איכותיים

פורלין (מסעדת פורל לשעבר) אינה מסעדת בשרים או דגים ופירות ים קלאסית, כי אם מסעדת שף; אבל כזו, שיש בה הכול.
אם בעבר באי המסעדה נהרו אליה על שום היותה מסעדת דגים ופירות ים, מסתבר כי צו השעה והקו הקולינרי של השף ואחד השותפים החדש, השף אמיר מרקוביץ, מכתיב קו שונה. ולטעמי האישי, קו משודרג ולכיוון החיובי.

"פורלין", הביסטרו הצרפתי שבתל אביב, מציעה עתה תפריט חורפי חדש, עשיר ומחמם. המנות מושתתות על המטבח האירופאי- צרפתי העכשווי, בנגיעות ים תיכוניות ועל דגים, פירות ים ובשרים איכותיים.
שכן דגים ופירות ים, או שאתה אוהב או שלא ואם לא, אתה לא כאן. ואילו בפורלין, שבקונספט החדש המציעה גם דגים ופירות ים וגם מנות בשר ועוד, אתם פה – ועוד איך.
האם השיקול הוא מסחרי נטו, או קולינרי? אפשר להתווכח. אבל במבחן התוצאה, לפורלין הנוכחית אין מה להתבייש והיא כרגע כאן בשביל להישאר.

ואם אתם שואלים על האוכל? טוב. נהניתי, יצירתי, מודרני, טעים, ובעצם בלי להתפרע. ככה זה יופי. האוכל בפירוש היה טעים. לא כזה אותו תכנו טריוויאלי; ואילו האווירה מצידה תרמה בנינוחות ובנעימות.
המטבח, כך התרשמתי, עושה שימוש בבשר משובח. ראו למשל את מנת הטלה שהתבשל עם ירקות שורש במשך 6 שעות; ובפירות ים טריים עסיסיים ומובחרים. המאכלים משתלבים לכדי חוויה קולינרית. תפריט השף שם דגש מיוחד על פירות ים ובשרים והאוכל ככלל בפורלין יוצר מקום בו כל סועד יוכל להנות.

הסעודה בקריצה צרפתית משהו, אבל לא כזו אותה תוכלו לכנות יומרנית מדי. בתפריט העשיר, ואפשר לומר עליו שהינו גם מוקפד, תמצאו מנות רבות עם כיוון ים תיכוני או ביסטרו צרפתי, ועל הצלחת זה נראה לא פחות מרשים. המקום רומנטי למדי, עם עיצוב אלגנטי שאינו פוגם בחמימות ביתית ואינטימית מתבקשת. כמו כן, אם תבקשו תקבלו גם חדרים פנימיים לאירועים פרטיים.

בכדי להתמודד עם מצוקת החניה באזור, ניתן לחנות בחניון "יובל" הנמצא ברחוב הירקון 109 בסמוך למלון "שרתון" כמעט על פינת פרישמן והירקון. יש לומר לסדרן החניון כי אתם מתארחים במסעדת פורלין, לקבל ליד אישור חנייה אותו יש להחתים מאוחר יותר במסעדה, והרווחתם חניה בלי להתעצבן, לחטוף דו"ח ולשרוף דלק.

השף ושותף במסעדה הינו אמיר מרקוביץ. באוכל שהוא מפיק תחת ידיו האמונות תוכלו למצוא השפעות שונות של מטבחים עטורי כוכבי מישלן בהם התמחה בחו"ל, לרבות הביסטרו של גי סבואה בפריז, עם רקע של בית ספר לבישול בפריז Ferrandi וסיום לימודים בהצטיינות.

לצד השולחן ישבנו שלושה. למען האמת, בתחילה הרגשתי כגלגל שלישי הנלווה לזוג המקסים שישב לצדי, אך אלו העניקו לי הרגשה של חבר בין חברים, והרגשתי הסובייקטיבית נמוגה כלא הייתה.
מאחר והיינו שלושה, בחרנו להתחלק בכלל המנות, ולפיכך דגמנו לפני המנה הראשונה שרימפס טמפורה מטוגנת בבלילה, בתוספת רוטב אסייתי פיקנטי ותלתלי ירק צבעוני. מנה חביבה שנועדה לכוון אתכם לבאות.
למנה ראשונה קיבלנו פטריית פורטבלו במילוי פירות ים מוקרם בגבינת קשקבל. מנה עשירה לכשעצמה, כשפירות הים המוקרמים מעניקים עושר למנה – 37 ₪, לצדי הונחה מנה יפה של שקדי עגל צלויים על הגריל, על מצע פירה ארטישוק ירושלמי וציר עגל מצומצם – 50 ₪, ומשמאלי הונחה צלחת שעליה פטה כבד עוף מוגש עם טוסטים וריבת עגבניות שרי. מעבר לפטה עוף שהיה רך טעים ומהנה, דוקא הריבה העשויה מעגבניות שרי הוסיפה נדבך ייחודי על טהרת ידו המקצועית של השף למנה.
מה רבה הייתה שמחתי שלמעשה כל אחד מהסועדים אהב מנה אחרת, וכך כל אחד מאיתנו התענג על המנה של היושב לצדו, ובשורה התחתונה כל אחד בחר את שאהב ביותר.

בין המנה הראשונה למנה העיקרית הגיעה מנת ביניים קרירה מיוחדת, בדמות כדור סורבה בטעם מריר ואופייני המשלב שני קצוות מרירות של אשכולית אדומה ורוטב קמפרי. הניגוד יצר חיץ נכון להכנה לקראת המנה העיקרית.
למנה העיקרית הגיע מגוון של דג פילה לברק על מצע ניוקי ותפוחי אדמה מוקפצים עם פירות ים ברוטב קרם זעפרן, כמנה עיקרית לאלו מכם החובבי מאכלי ים. המנה יפה ומזמינה, וטעמיה חדים ומדויקים.
כמנה בשרית הגיעה צלחת גדושה תבשיל טלה עם ריח כבש אופייני, אם כי לא כזה המשתלט ודומיננטי אלא מעודן ונעים ונימוח בפה. התבשיל בושל 6 שעות עם ירקות שורש, ואכן הבשר פשוט התפרק מהעצם והיה רך וטעים.
אתם מכירים את הפתגם "הדשא של השכן ירוק יותר". איני יודע איך, ואולי כן, אבל בעוד אני אוכל צדה עיני את השולחן של השכן. הוא עשה זאת נכון, על כך אין ספק בליבי.
על השולחן היה בקבוק של קברנה סוביניון של יקב יתיר, ולמנה העיקרית הונחה צלחת ענק של פירות ים. זו אותה מנה אותה מכנים במסעדה חגיגת פירות ים, המורכבת מסרטנים, שרימפס, מולים וקלמארי, מוקפצים ברוטב פרובנסיאל או ברוטב קרם שום. חגיגה שכזו תעלה לכם 86 ש"ח לחגיגה האישית הקטנה, ו-150 ₪ לחגיגה הזוגית. היה להם חגיגי וטעים, זה בטוח, לשכנים שלי.

בין מנות החורף של המסעדה תוכלו לבחור גם דניס דימרקו – שני פילה דניס ממולאים בחרדל ועשבי תיבול, עטופים בבייקון ומוגשים על מצע ירקות גינה מוקפצים (86 ₪); או "בויאבז" דגים ופירות ים – מרק דגים עם פירות ים ופילה דג ים מוגש בקדירה יצוקה מברזל (86 ₪).

לקינוח שוב דגמנו שתי מנות: טארט שוקולד עם סורבה קוקוס – מנה חמימה ומתוקה ונכונה לסיום ארוחה; וכן פרפה לימון ונענע – מנת קינוח העומדת בסתירה גמורה לקודמתה. מנה זו משדרת רעננות וקרירות, ומלבבת את הנפש.

במשך הארוחה לגמנו את המד-רד 2004 של יקב אמפורה. אין ספק שמדובר ביין טוב. בטעימה ותוך כדי הארוחה, ובמיוחד לצד מנת הטלה, ניתן היה לחוש ביין בניחוחות קוקוס וקפה, ותוך ערבובו בכוס גם טאץ' של שוקולד ברקע, וזהו יין המתאים בדיוק למנה בשרית זו.
אבל, ואולי זו ההערה היחידה שלי לסעודה זו ואולי למסעדה בכלל – מסעדת שף עם מנות מוקפדות ויינות בוטיק, אינה יכולה להרשות לעצמה להגיש לשולחן יינות עם כוסות יין שלא תמצאו אפילו בסייל של המכולת השכונתית שלכם בחג. הן קטנות, הן לא מתאימות. אולי יתאימו למים, אך הן חוטאות ליין האיכותי שמוגש במסעדה, והן בפירוש לא נועדו ליין.

אי אפשר לסיים מבלי לומר כמה מילים טובות על המלצר הנהדר והמקצועי, ליאור בן עדי, שליווה אותנו לאורך כל הערב. חייכן, מקצוען, נעים סבר והליכות, נחמד, ענייני, ואחד כזה שהטיפ בסיום הארוחה בהחלט הגיע לו.


פורלין
פרישמן 10 תל אביב
שעות פעילות: א'- שבת 12:00 – לקוח אחרון
עסקיות א'-ו': 12:00-17:00
טלפון – 03-5222664

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר