תפריט חורף ישראלי במסעדת אוליב ליף בשרתון ת"א

אוליב ליף – Olive Leaf – מסעדת הדגל היוקרתית והכשרה של מלון שרתון ת"א, מציגה את תפריט החורף שלה, המהווה ביטוי נאמן לגישה של איתמר כהן, שף המסעדה: "אני שם דגש על שימוש בחומרי הגלם העונתיים, האיכותיים ביותר, ויוצר מנות בעלות טעמים מיוחדים אשר מתאימות לחורף הישראלי"

אוליב ליף – Olive Leaf – מסעדת הדגל היוקרתית והכשרה של מלון שרתון ת"א, מציגה את תפריט החורף שלה, המהווה ביטוי נאמן לגישה של איתמר כהן, שף המסעדה: "אני שם דגש על שימוש בחומרי הגלם העונתיים, האיכותיים ביותר, ויוצר מנות בעלות טעמים מיוחדים אשר מתאימות לחורף הישראלי".

דוגמאות מהתפריט:
מנות ראשונות
– רביולי בשר טלה בפירות יבשים, שילוב של טונה אדומה צרובה עם טרטר טונה בוויניגרט עגבניות, וראגו של פטריות יער, מוח עגל, שקדי עגל וקרם ארטישוק ירושלמי – מנה בעלת טעמי חורף מובהקים. מחירי המנות הראשונות – כ-60 ש"ח למנה.

באגף המרקים מוצעים קפוצ'ינו פטריות חורש בניחוח כמהין או מרק שורשים לבנים עם קראנץ' חזה אווז, וכן מרק נוסף המתעדכן מדי יום. מנות המרק מוגשות בשני גדלים – ספל (25 ש"ח) או קערה (39 ש"ח), כך שהן יכולות לשמש כמנה ראשונה בפני עצמה או כמעבר בין המנות הראשונות לעיקריות.

באגף העיקריות ניתן דגש על מאכלים "מחממים" כמו תבשילי קדרה, ומנות בבישול ארוך כמו אוסובוקו טלה על קרם פולנטה תירס וכמהין, עופיון בקדרה וירקות חורף מתובלים בדבש, או תבשיל בשר לחי בקרמל ויסקי עם ניוקי ביתי. מי שמעדיפים את ארוחתם ללא בשר יוכלו לבחור בין מספר מנות דג, ובהן "פוט-או-פה" של דגי ים בציר זעפרן וירקות שורש, או פילה לברק פריך, לבין מנות צמחוניות כמו ריזוטו משלושה סוגי אורז או ניוקי תפוחי אדמה באספרגוס בניחוח ים-תיכוני.
מחירי המנות העיקריות: 65 ש"ח לצמחוניות, 90-120 למנות הדג, והחל מ-85 ש"ח למנות הבשריות עד כ-150 ש"ח, אם תבחרו בפילה בקר צלוי ברוטב יין או בסטייק אנטרקוט ברוטב ציר בשר עמוק.

אגף הקינוחים (כ-40 ש"ח למנה) מתאפיין בשילובי טעמים ומירקמים כמו וולקנו שוקולד חם עם סורבה קוקוס קלוי, מרקיז שוקולד בקציפת הדרים, או פרפה חלבה עם שאט שוקולטה-קוקוס.

השף איתמר כהן הינו בוגר מצטיין של בית-הספר לבישול "קורדון בלו" במקסיקו סיטי, אשר התמחה במלונות הפאר מאריוט במקסיקו והילטון סאו-פאולו בברזיל. מזה כשנה הוא מכהן כשף במסעדת Olive Leaf, המתייחדת בשילוב של טכניקה צרפתית קלאסית עם טעמים וניחוחות ים-תיכוניים. שילוב זה מתבטא גם בעיצוב, המתבסס על מוטיב עץ הזית עם צבעי כחול ירוק וצהוב, המזכירים את הבוסתנים, הים, השמים והשמש.


מסעדת אוליב ליף
מלון שרתון, הירקון 115 ת"א
טל. 03-5219300

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר