אוכל תימני-עדכני בהפועלת: לרוץ בימי חמישי הקיץ

שווארמה מדג ים מוגשת עם מיקס עלים ובצלים צלויים, מיש לבנוני וחילבה שעברה תסיסה של 12 שעות
בסך הכל מציעים כאן חוויה מיוחדת והעובדה כי כל זה מתקיים רק בימי חמישי ורק בתקופת הקיץ, מהווה סיבה למהר ולהגיע

בתחילת רחוב בן יהודה, בלי שלט שמסביר לאן הגענו, שוכנת"הפועלת", מסעדה שהיא יותר חמארה, המוקדשת לאוכל תימני-עדכני ופתוחה רק בימי חמישי בערב. האישה מאחורי המקום שומרת על אנונימיות, אבל את שיתוף הפעולה החדש לא מסתירים כאן: בכל ימי חמישי של קיץ זה מגיע למקום חמודי אבולעפיה, שף ממשפחת אבולעפיה הידועה, כדי לבשל. יחד הם מציעים את הגרסה הייחודית שלהם, המודרנית, למטבח הערבי והתימני.

שף חמודי אבולעפיה
שף חמודי אבולעפיה

בתפריט מנות כגון מעורבת הפועלת (50 שקלים), קבב טלה עם ירקות מהגריל וטחינה שחורה (65 שקלים), ושווארמה מדג ים המוגשת עם מיקס עלים ובצלים צלויים, מיש לבנוני וחילבה שעברה תסיסה של 12 שעות (70 שקלים). לשולחננו הגיעה השווארמה מדג ים טרי, העשוי כך שנשמרת מידה של עסיסיות, ומתובל באופן שמזכיר שווארמה במובן הטוב של הביטוי, עם תוספת של חריפות קלה. השילוב עם שאר הרכיבים – הבצל היה טרי ולא צלוי, אגב, יצרו ביחד מנה קלילה שעושה חשק לעוד.

מעורבת הפועלת

אז המשכנו: סלט ירקות צלויים (35 שקלים) – למעשה צלחת של ירקות שהיו על הגריל, כולל עגבניות, כרובית, קישוא ובצל. ירקות טריים, צלייה נכונה, תיבול שמשאיר מקום לירקות. צוואר טלה בושל במשך שש שעות לפי המלצר, או כל הלילה לפי התפריט – מוגש עם ראס אל חנות, תפוח אדמה צלוי וביצה קשה חומה (75 שקלים). הבשר התרכך כראוי, התבלינים רק הוסיפו לטעמיו, והתוספות הפתיעו לטובה (במיוחד הביצה הקשה).

שווארמה מדג ים טרי
שווארמה מדג ים טרי

בשלב הזה עדיין היינו רעבים – המנות כאן אינן יקרות, אך בהתאם גם לא גדולות. אז הזמנו נאקנאק – מנה של נקניקיות מרגז עם כרוב מבושל וטחינה (65 שקלים). זו הייתה המנה הגדולה ביותר שקיבלנו מבחינת כמות הבשר, כמו גם התוספות. הנקניקיות היו מהטובות שאכלנו, הן מבחינת המרקם שהיה שמנוני במידה, והן מבחינת הטעם. הן גם חריפות יותר מהמקובל. הכרוב בושל בדיוק במידה, כך ששומר על טעמיו ובו זמנית מרקמו רך, והטחינה סוגרת טוב את הכל ביחד.

נכון שהתכוונו ללכת ,אבל אז הגיעה ההזמנה לקינוח, והסקרנות הותירה אותנו במקום. מלוואח מלבי (35 שקלים), מהקינוחים הקבועים של המקום. לקחו מלוואח, חתכו אותו לשניים, הוסיפו לו מלבי באמצע, הרבה סוכר ודבש, ופיסטוקים קלויים מעל. הרעיון מעניין, בפועל הרגשנו בעיקר את המלוואח. לא שזה רע – מי היה מאמין שמלוואח מתוק יכול להיות טעים?

בסך הכל מציעים כאן חוויה מיוחדת, והעובדה כי כל זה מתקיים רק בימי חמישי, ורק בתקופת הקיץ, מהווה סיבה למהר ולהגיע.

הפועלת – בן יהודה 7  תל אביב, 050-6613388. כל חמישי, 19:00-23:00

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר