בראנץ' גלילי אמיתי – בית וקיט בקיבוץ לוחמי הגטאות

עשו לכם טובה וצאו מהעיר. כאן תחכה לכם ארוחת בראנץ' טעימה, מפנקת ואותנטית מול נוף קיבוצי פסטורלי. ובעיקר שקט ושלווה. מחיר ארוחת הבראנץ' 70 שקלים לאדם

שישי הוא היום המתאים ביותר לצאת בו לארוחת בוקר או בראנץ' מפנקים. שמים בצד את כל תלאות השבוע, ונכנסים למוד של שלווה ונינוחות כדי לקבל את השבת כמו שצריך.
כך היה לי באחד מימי השישי האחרונים, עת ביקרתי ב"בית וקיט", בית הארחה גלילי ומסעדת בראנץ' בקיבוץ לוחמי הגטאות סמוך לנהריה.

רובנו רגילים לאכול את ארוחת הבוקר שלנו דווקא ברשתות בתי קפה מוכרות, שלא אחת מציעות ארוחת בוקר עלובה ויקרה. לא כך הדבר ב"בית וקיט".
קונספט ארוחת הבוקר, או יותר נכון ארוחת הבראנץ' הגלילית והאותנטית, הוא חגיגה אמיתית לחך ולעיניים. הארוחה מוגשת בשיטת ההגשה העצמית, בדיוק כמו בבתי מלון, אך מגוון המנות מרהיבות העין כלל לא מזכיר את המקושקשת או הגבינה הלבנה שמוגשות ברוב בתי המלון או ברשתות המפורסמות.

דינה קדוש, השפית, מעולם לא למדה בישול או אפייה, אך התמחתה במשך שנים בקונדיטוריה, ומשם ההשראה למנות שהיא מפליאה לבשל ולאפות בסגנון ובטעמים חדשים ומפתיעים.
ארוחת הבראנץ' הגלילית שונה ומיוחדת, ומורכבת מ- 50 מנות אנטיפסטי וסלטים שעשויים מחומרי גלם וירקות טריים, כשקדוש יודעת לשחק עם המילויים, הטעמים והמרקמים. תפריט הבראנץ' בבית וקיט משתנה תדיר, ובכל יום תמצאו שם מנות חדשות.

ניגשנו לבופה שהיה מפתה, צבעוני ומזמין, והשאיר אותנו מבולבלים. מהיכן מתחילים? קיבלו את פנינו בחיוך: תפוחי אדמה שנחו על רוטב שמנת חמוצה ושמן זית איכותי, גלילת חצילים בגבינת לבנה ופסטו, עלי מנגולד ממולאים גבינת צאן, אגוזים וחמוציות. מנה מוצלחת וטעימה ובהחלט מפתיעה. פטה פטריות, צלעות שומר ביין לבן שבהחלט ערבו לחכי על הבוקר, גויאבה צלויה ביין אדום בזיגוג חומץ בלסמי שצומצם.
כמי שסולדת מגויאבות, אני יכולה להעיד שזו מנה מפתיעה וטעימה בהחלט. בטטה ברוטב הדרים בעיטור שבבי קוקוס, סלט קינואה עם סלק, קונפי עגבניות עם גבינה בולגרית ופסטו, מיני פיתה דרוזית מגולגלת לסיגר וממולאת בתרד, שפע של גבינות צאן ושמנת, יוגורטים וקונפיטורות, מגוון לחמים מיוחדים כמו לחם סלק, לחמניית ביס עם פירות יער.
בגזרת הקינוחים אפשר למצוא פוקצ'ת פירות גבינה ומנגו, חטיפי לימון ומגוון פטיפורים בטעמים – הכול כמובן נוטף חמאה משובחת.

מחיר ארוחת הבראנץ' המיוחדת והטעימה 70 שקלים לאדם, ואל תשכחו שזה בשיטת המילוי החוזר של הצלחות.
אם תרצו להישאר ללון יחכה לכם אירוח כפרי ומזמין עם 19 יחידות אירוח, מתוכן תשע סוויטות, וכמובן ארוחת בוקר שתתארך עד לשעות הצהריים ותשאיר אתכם שבעים עד הערב.
עשו לכם טובה וצאו מהעיר. כאן תחכה לכם ארוחת בראנץ' טעימה, מפנקת ואותנטית מול נוף קיבוצי פסטורלי. ובעיקר שקט ושלווה.

בית הארחה בית וקיט
קיבוץ לוחמי הגטאות
טל. 04-9933271
פתוח לאורחים מבחוץ בהזמנה מראש בלבד בימים ב'-שישי 08:00-12:00, ללנים בבית הארחה 08:00-9:30.

צילום אלי פרכטר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר