השייקים הכי טובים לשתייה בחורף

זה הזמן לשלוף בלנדר גדול, להכניס לתוכו את הרכיבים ולטחון אותם יחד כדקה או שתיים עד שהם הופכים לתערובת אחידה
לפניכם חמש סיבות שבגללן כדאי לכם לשתות שייקים בעונה הקרה וגם מתכון אחד טעים במיוחד

שייקים הם תמיד כיפיים, טעימים ומפנקים. לרוב הם משויכים לעונת הקיץ כי מוסיפים להם קרח או שכיף לשתות אותם צוננים בחום הלוהט. אבל גם בעונת החורף הקרה אפשר לשלוף את הבלנדר מהארון, וליהנות משייקים נפלאים שגם יתנו לכם בוסט של אנרגיה וגם יעניקו לכם ויטמינים, מינרלים וערכים תזונתיים שהגוף זקוק להם במיוחד בחורף. לפניכם חמש סיבות שבגללן כדאי לכם לשתות שייקים בעונה הקרה, וגם מתכון אחד טעים במיוחד.

סוכר ממקור טבעי

כשקר לנו, באופן אוטומטי אנחנו זקוקים ליותר אנרגיה כדי להתחמם. אנרגיה זו נמצאת בפחמימות, ולא פעם אנו מתפתים ומשלימים אותה עם פחמימה ריקה כמו פרוסת עוגה עתירת קלוריות, מאפים מתוקים, עוגיות עם הרבה סוכר, שוקולדים ועוד. אם אתם מחפשים דרך טובה להתחמם, תוכלו לעשות זאת באמצעות שייק שבו יש בננה, אסאי ותמר. השייק המתקתק מכיל מגוון רב של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים שהגוף שלנו זקוק להם. את השייק תוכלו לעטר עם קצת גרנולה או שבבי שוקולד מריר, והוא נחשב ממש כארוחה בפני עצמה, כך שניתן ליהנות מממנו בכל שעה של היום.

בוסט של ויטמין C

שייקים הם אחד המקורות הטובים ביותר שמהם ניתן לקבל ויטמין C. ויטמין זה חשוב מאוד למערכות הגוף שלנו, וניתן למצוא אותו בפירות הדר כמובן, בתותים, במנגו, בקיווי ובפירות יער.

הרכיבים המחממים שתוסיפו לשייק שלכם בחורף

ברפואת המזרח – האיורוודה והסינית, יש אמונה הגורסת כי למזונות מסוימים יש יכולת לחמם את הגוף. אומנם הדעות חלוקות בנושא, אך הכנו עבורכם רשימה של הרכיבים המחממים ביותר שתמצאו במתכוני השייקים השונים.

בפירות – תפוח, פטל, קוקוס, אוכמניות, אגס, תמרים, קליפת הדרים ודובדבן.

בירקות – דלעת, בטטה, חלבון אפונה, עלים ירוקים ושורש ג'ינג'ר.

בתבלינים – כורכום, הל, אגוז מוסקט, ציפורן, קימל, קינמון וריחן.

בשומנים – קשיו ואגוזי מלך.

כעת כשאתם יודעים מהם הרכיבים המחממים, תוכלו להרכיב לעצמכם שייקים נהדרים לחורף הקרוב.

מזונות-על (סופר פודס)

מזונות-על הם מזונות שמכילים בתוכם כמות גבוהה מאוד של ערכי תזונה חשובים. כך לדוגמה סלק, קטניות, זרעי צ'יה, גוג'י ברי, ספירולינה ועוד. תוכלו לשלב בתוך השייקים שלכם מזונות-על, גם כאלה שפחות ערבים לנו לחך, כדי לקבל את הערכים התזונתיים הללו, ולא ממש להרגיש את הטעם שלהם שמתערבב עם שאר הרכיבים בשייק. כך, אם אתם רוצים להכין שייק ירוק בריאותי במיוחד, תוכלו לשלב בתוכו גם מגוון של ירקות ירוקים מלאי סידן, אומגה 3, ברזל ונוגדי חמצון, ולהוסיף גם עשב חיטה וזרעי פשתן. כמו כן יש לא מעט אבקות שניתן לשלב בשייק. האבקות הללו מיובשות, והן שומרות על ערכו של הפרי שנטחן. למשל, אבקת פיטאיה או אבקת תותי מאקי. שתיהן בעלות טעם מתוק, ובנוסף הן יצבעו את השייק שלכם בגוון ורוד מגרה במיוחד.

הזדמנות לשלב ירקות עם פירות בשייק שלכם

אם אינכם נוהגים לשתות שייקים שבהם אתם משלבים גם ירקות, ייתכן שתחשבו שהשילוב הזה בשייק שלכם הוא ממש לא טעים ולא מתאים. אך זה לא נכון בהכרח. חשוב לדעת אילו ירקות לשלב עם אילו פירות, כדי להפיק את המיטב משניהם ולאזן את הטעמים. לפניכם מתכון חורפי טעים במיוחד שתוכלו להתחיל ממנו:

שייק בננה-בטטה

רכיבים

1 בננה קפואה

1 כוס קוביות בטטה קפואה

¾ כוס משקה מחלב שיבולת שועל או חלב שקדים

½ כוס יוגורט

1 כף חמאת קשיו או שקדים

1 כפית תמצית וניל

½ כפית אבקת קינמון טחון

קורט אגוז מוסקט או ציפורן טחון

הוראות הכנה

זה הזמן לשלוף בלנדר גדול, להכניס לתוכו את הרכיבים ולטחון אותם יחד כדקה או שתיים, עד שהם הופכים לתערובת אחידה. אם יש צורך הוסיפו עוד חלב שקדים לדילול השייק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר