חג האהבה ולנטיינ'ס דיי 2022 – יין ואלכוהול

למה לא לחגוג פעמיים בשנה את חג האהבה ולשתות יין, שמפניה או אלכוהול אחר כדי לחמם את האווירה ולהגדיל ולו במעט את הצריכה בישראל?
את ולנטיינ'ס דיי חוגגים בכל העולם ב-14 בפברואר כיום האהבה הבינלאומי. לנו יש ט"ו באב, אבל למה לא לחגוג פעמיים בשנה ולשתות יין, שמפניה או אלכוהול אחר כדי לחמם את האווירה ולהגדיל ולו במעט את צריכת היין בישראל? וגם מקומות מיוחדים לשתות בהם בשניים. חג שמח ולחיים

מה לשתות – רוזה ולבן

יקב רקנאטי – גרי דה מרסלאן 2021

צילום עומרי מירון

דבר היקב: יין פירותי ופרחוני, ארומטי ומעודן. השם "גרי" בצרפתית מתייחס ליין עדין ובהיר יותר מיין הרוזה. מופק מסחיטת האשכולות השלמים של ענבי המרסלאן שנבצרו בבציר מוקדם ומהשרייה קצרה ביותר של הקליפות כדי לקבל יין בהיר ועדין מאוד, שלאחר מספר שעות בודדות עם הקליפות ספח מעט מאד צבע מהן. הגרי תוסס בטמפרטורה נמוכה ללא הקליפות כדי לשמר את רעננותו ואת המאפיינים הפרחוניים של הזן. התוצאה: יין אלגנטי ועדין במיוחד, בעל גוון בהיר ביותר ואופי שנע בין יינות הרוזה ליינות הלבנים. שופע ארומות פרחים, פרי הדר ופירות לבנים. המחיר 99 ₪.

יקב רקנאטי – פרנץ' בלנד 2021

צילום עומרי מירון

דבר היקב: בלנד ייחודי מענבי פרנץ' קולומבר בשילוב מעט ענבי סוביניון בלאן ומוסקט, מגפנים ותיקות בגליל התחתון. יין חצי יבש עתיר ארומות, טעמים ואופי, שנשמר בטמפרטורה נמוכה לאורך כל תהליך הייצור ותסיסתו הופסקה כאשר נשארה כמות קטנה של סוכר טבעי מהענבים. בסוף התהליך התקבל יין רענן, עסיסי, בעל מתקתקות עדינה ומאוזן. המחיר 85 ₪.

יקב כרמל – בצירים חדשים ליינות מתאימים לערב הרומנטי בשנה

צילום איל קרן

selected פרנץ' גוורצטרמינר 2021

דבר היקב: יין לבן חצי יבש המבוסס על ענבי פרנץ' קולומברד וגווורצטרמינר מכרמים נבחרים ברחבי הארץ. היין יושן במכלי נירוסטה במשך 3 חודשים, והוא צלול, בעל אופי צעיר ומרענן. אלכוהול 12.5%. המחיר 35 ₪.

Private Collection רוזה 2021

דבר היקב: יין רוזה יבש בגוון ורדרד עדין, המבוסס על ענבי רוזה מכרמים נבחרים ברחבי הארץ. היין התיישן 3 חודשים במכלי נירוסטה, ומתאפיין בטעמי פטל ואוכמניות. אלכוהול 12.5%. המחיר 45 ₪.

להשיג ברשתות השיווק או בחנויות יין מובחרות ברחבי הארץ

מה לשתות – רוזה

יקב בת שלמה – Jodi's Summer Blend 2020

דבר היקב: יין זה בסגנון רוזה מיוצר מענבי קריניאן, זן שהביא לארצנו הברון רוטשילד בשנות ה-80 של המאה ה-19. יין ורוד ומרענן, ישראל עם טעמים מובהקים של דובדבן אדום, דומדמניות ופטל. אלכוהול 11.1%, המחיר 80 ₪. כרמי בת שלמה הוקמו על מורדות רכס הרי הכרמל בשנת 1889 על ידי הברון אדמונד דה רוטשילד במחווה לאימו בטי (סולומון) פון רוטשילד "בת שלמה" – שם המושבה. בשנת 2010 הקימו היזם אלי וורטמן בשותפות עם היינן ארי ארל מחדש את היקב.

להשיג באתר ובחנויות יין נבחרות

יקב טפרברג – אימפרשן רוזה 2021

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי מ- 55%  ענבי ברברה ו- 45% גרנאש נואר, מכרם בעמק אילון. בציר מכני כשעם הגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לשידרות והענבים נכנסו לריסוק עדין. עם סיום השריה הענבים נסחטו בלחץ נמוך, בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן כדי לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם קל. המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ. תסיסה אלכוהולית במשך 25 ימים ב-13 מעלות, כדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים. לאחר ייצוב היין נבחר הבלנד הסופי. התוצאה: יין ססגוני ומלא חן, מלווה בפרי הדר ופרחוניות יפה ותיבול עדין. יין יבש, בעל חמיצות צעירה ורעננה ונוכחות פרי צעיר. 11.3% אלכוהול, המחיר 45 ₪.

 מה לשתות – לבן ואדום

חברת שקד – יין ופרחים בבקבוק אחד: כל מה שצריך לוולנטיין 

דבר היבואן: חברת שקד מייבאת לארץ שני יינות מסדרת Flower Pot – יינות ים-תיכוניים אורגניים, צעירים, פירותיים ושמחים המיוצרים בדרום איטליה. הייחוד בסדרת יינות זו הוא, שכשקונים בקבוק לא מקבלים רק יין מצוין אלא גם חוויה חקלאית קטנה. כל תווית יין מהסדרה מכילה גם זרעי פרחים שניתן לשתול בעציץ, ועם קצת יין וזמן, לקבל עציץ פורח שיאיר כל בית או גינה.

Flower Pot פינו גריג'יו

יין לבן צעיר ורענן, בעל ניחוחות פריחה לצד פרי הדר. כייפי, מאוזן ומהנה.

Flower Pot פרימיטיבו

יין אדום יבש, בעל אופי צעיר ופירותי עם הרבה שמחת חיים ורעננות. קל לשתייה ומתאים לכל אירוע, עם אוכל או בלעדיו.

מחיר כל יין 52 ₪. להשיג בחנויות היין המובחרות

מה לשתות – לבן 50 עד 100 ₪

יקב טפרברג – פינו גרי אסנס  2020

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי 100% ענבי פינו גרי מכרם 'כתף המוכתר' ברום הרי יהודה בגובה 900 מטר, אשר עבר מספר סבבי דילול אשכולות כדי להגיע לענבים עשירים בריכוז טעמים וארומות. בציר ידני, סחיטה עדינה ומהירה לקבלת תירוש ענבים לבן ואיכותי. המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה להפרדה בין המשקעים למיץ בטכנולוגיית הרחפה. תסיסה  אלכוהולית של 24 ימים ב- 13 מעלות, כדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים. בסיומה היין התיישן על שמריו sur lie  במשך 4 חודשים. צבע היין זהוב אפרפר עדין וצלול. בוקה עשיר מלווה במינרליות מורכבת ונגיעה פירותית טרופית. ליין גוף בינוני, מהנה, עשיר ומורכב, עם  חמיצות רעננה וסיומת עגולה ומהנה. 13.6% אלכוהול. המחיר 80 ₪.

יקב טפרברג – שרדונה אסנס 2020

צילום איל קרן

דבר היקב: 100% ענבי שרדונה מכרם במורדות הרי יהודה, שעבר מספר סבבי דילול אשכולות להגעה לענבים עשירים במיוחד באפיון הזני בטעמים וארומות. בציר ידני, סחיטה עדינה ומהירה לקבלת תירוש ענבים לבן איכותי. יומיים תסיסה במיכל נירוסטה מקורר, והעברה לחביות אלון צרפתיות חדשות להמשך התסיסה האלכוהולית עד תומה ולהתבגרות בחביות 9 חודשים sur lie. לאחר הביקבוק נשאר ביקב להתבגרות נוספת. צבע צהבהב עדין וצלול, בוקה עשיר מלווה בארומות נקיות של פרי טרופי והדרים, בשילוב חמאה ועץ אלון אלגנטי. בפה פירותי, מאוזן, בעל חמיצות עדינה וגוף בינוני עם סיומת עגולה, מהנה וארוכה. 13.3% אלכוהול. המחיר 80 ₪.

מה לשתות – אדום עד 50 ₪

יקב בנימינה – יוגב קברנה סוביניון-פטי ורדו

דבר היקב: יין אדום יבש. הפטי ורדו (55%) נבצר בכרם קיבוץ שומריה בנגב הצפוני, בטיפול אלחנן ויינשטיין. הקברנה סוביניון (45%) נבצר בכרם קדמת צבי ברמת הגולן, בטיפול הכורם רפי מינוי. לאחר הפרדת הענבים משדרות האשכולות עבר כל יין תסיסה בנפרד. לאחר סחיטה ותסיסה מלולאקטית הורכב הבלנד, והיין התבגר 6 חודשים במגע עם עץ אלון. השילוב בין הקברנה סוביניון בעל האופי פירותי, והפטי ורדו המאופיין בגוף ובצבע ובטעמים של פירות שחורים, יצר יין מאוזן עם גוף בינוני, פירותיות ותיבול מודגשים, מורכבות טובה וסיומת נעימה המחיר 45 ₪.

יקב טפרברג – סירה אימפרשן 2020

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי 100% ענבי סירה מאזור שמשון בבציר מכני. לאחר הפרדת שדרות וריסוק עדין, הועבר התירוש עם הקליפות והחרצנים למיכל נירוסטה להתחלת  תסיסה אלכוהולית ב- 25 מעלות למשך 7 ימים. לאחר סיומה נסחטו הענבים בעדינות בפרס פניאומאטי, והועברו למיכל נירוסטה מבודד להתחלת תסיסה מלולאקטית טבעית כדי לייצב ולרכך את היין. בסיומה הועבר היין עבר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות למשך 6 חודשים. צבע היין אדום סגול. באף ארומות פרחוניות של סיגליות, בשילוב עץ אלון עשיר. בפה היין בעל גוף בינוני, קטיפתי ונעים, עם סיומת פירותית וארוכה. 12.8% אלכוהול. המחיר 45 ₪.

מה לשתות – אדום 50 עד 100 ₪

יקב בנימינה – ספיר 

דבר היקב: יין אדום יבש שמורכב מ- 75% ענבי קברנה פרנק ו- 25% שיראז, שמקורם בכרמים מובחרים בגליל העליון. הטיפול בענבים, משלב הבציר עד בניית הבלנד, מתבצע עבור כל זן בנפרד. לאחר מיון ידני והפרדת שזרות עוברים הענבים 3 ימי השריה קרה, בהמשך שבועיים התססה אלכוהולית, ושוב 15 ימי השריה על הקליפות. לאחר סחיטה ושיקוע קצר מתבגר כל זן 15 חודש בחביות אלון צרפתי, , ואז נבנה בלנד החביות. ביקבוק לאחר סינון והצללה מינימליים ועוד כשנת התבגרות במרתפי היקב. ליין גוון ארגמני-שחור מבריק, ארומות של פטל בר, דובדבן שחור, מעט טעמים מעושנים ווניל עם רעננות מנטה. גוף מלא, עשיר, מאוזן ומרוכז, סיומת ארוכה בטעמי פרי ושוקולד מריר. המחיר 90 ₪.

מה לשתות – אדום 100 ₪ ומעלה

 יקב טפרברג – פטיט ורדו לגסי 2017

צילום איל קרן

דבר היקב: יין עשוי 100% ענבי פטי ורדו משני כרמים ייחודיים ברום הרי יהודה ובעמק איילון. להעצמת איכות הענבים דוללו האשכולות ליבול נמוך והתקבלו ענבים בגוון שחור וריכוז גבוה של טעמים וארומות, שהגיעו ליקב באמצע הלילה בטמפרטורה קרה, ולאחר ריסוק עדין הועברו למיכל נירוסטה מקורר למשך יום לפני תחילת התסיסה האלכוהולית, שבוצעה בצורה טבעית ע"י השמרים בכרם ובאווירת היקב. היין תסס ב- 26 מעלות ובסיום התסיסה האלכוהולית עבר השרייה על הקליפות למשך יומיים, ואז נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המלולאקטית לייצוב וריכוך היין. עם סיומה הועבר היין לחביות אלון צרפתיות חדשות ל- 18 חודשים. לאחר ביקבוקו היין נשאר ביקב 6 חודשים נוספים לפני הוצאתו לשלוק. התוצאה יין אדום כהה כמעט שחור, אטום ועוצמתי. באף ארומות עשירות של פירות שחורים, שזיף  עם נגיעות של טבק, קפה ועץ אלון נעים. בפה היין רך, בעל גוף מלא כמעט לעיס, מאוזן ובעל סיומת ארוכה וטובה. 14.9% אלכוהול. המחיר 199 ₪.

יקב טפרברג – קברנה סוביניון אסנס 2017

צילום איל קרן

דבר היקב: יין אדום יבש עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון משני כרמים בטופוגרפיה ואקלים הררי: בעמק קדש בגליל העליון, וברום הרי אפרים, נבצרו מכל כרם בנפרד בהבשלה אופטימלית. יומיים השרייה קרה לפני תסיסה אלכוהולית. תסיסה אלכוהולית ב-28 מעלות, השרייה על הקליפות 8 ימים, סחיטה איטית למיכל נירוסטה לתסיסה מלולאקטית. 18 חודשי התבגרות בחביות אלון צרפתיות חדשות לכל כרם בנפרד. לאורך ההתבגרות נטעמו החביות והורכב הבלנד הסופי. לאחר ביקבוק עוד 6 חודשים ביקב. צבע היין אדום עד שחור. באף ארומות עשירות של פירות יער שחורים, נגיעות קקאו, קפה, ומעט אדמה עם עץ אלון אלגנטי. בפה היין מאוזן, עגול עשיר מאוד, ובעל מבנה מלא ועוצמתי. הטאנינים רכים ומוצקים והסיומת ארוכה וחלקה. 14.4% אלכוהול. המחיר 100 ₪.

מה לשתות – אלכוהול לאוהבים

חטיבת האלכוהול של טמפו: Beefeater Pink Strawberry

דבר היבואן: לרגל Valentine's Day מציג ביפאיטר, מותג הג'ין עטור הפרסים, את Beefeater Pink Strawberry -משקה נועז עם הצבע האייקוני של ביפאיטר, שמשלב מומחיות ואיכות לצד חדשנות. הג'ין שמורכב מטעמים עדינים של תות טבעי עם תיבול של לימון וערער קלאסי ובעל גוון ורוד, זוקק במומחיות ונרקח בלונדון על ידי המאסטר דיסטילר העולמי דסמונד פיין. Beefeater Pink Strawberry נוצר בעקבות העניין העולמי הגובר בג'ין, במטרה לפרוץ את גבולות הקטגוריה ולמשוך את הדור החדש של חובבי הג'ין עם טעמים חדשים מרעננים, וצבע שמושך את העין. בקבוק הזכוכית השקוף מעצים את המראה הייחודי של הג'ין. 37.5% אלכוהול. המחיר 99 ₪.

להשיג בחנויות האלכוהול והיין המובחרות ובאתר blend

איפה לקנות

Valentine's Day ברשת בנא משקאות: מגוון מארזים ומתנות לו ולה

ברשת חנויות בנא משקאות חוגגים את Valentine's Day עם קולקציית מארזי יינות ואלכוהול מקוריים ומעוצבים לחגיגה רומנטית. הרשת מציעה מגוון מארזים מוכנים ומארזים בהרכבה אישית בהתאמה לכל לקוח ותקציב. מגוון הרחב של המארזים מאפשר גם לשלב בקבוקי אלכוהול ומגוון מטבלים, חטיפים ושוקולדים. כמו כן מציעה הרשת שירות של חריטה אישית על גבי בקבוקי אלכוהול וכוסות, שהופך כל ערב רומנטי לחגיגה אישית עם מזכרת שנשארת. אפשרית חריטה של כיתוב, תמונות, או שילוב בהתאם לבקשת הלקוח. לדוגמא מארז מונט בלאן ובלו נאן: יין מבעבע בלו נאן, וודקה מונט בלאנק ליטר, 3 יח' משקה אנרגיה XL, מארז זיתים קלמטה בכבישה ביתית 215 גרם, חטיף צ'יפס דיפ ריבר מלח פלפל 142 גרם – 235 ₪; מארז מבעבע PICASSO רומנטי (בתמונה): 2 כוסות שמפניה, מארז פרלינים, מבעבע PICASSO רוזה חצי יבש בעל צבע אדום מבריק בניחוחות מרעננים וטעמים מודגשים של פירות אדומים וארומה מעודנת של פירות יער, תות שדה ואוכמניות. מבעבע PICASSO לבן חצי יבש בעל צבע צהבהב בניחוחות מרעננים וטעמים מודגשים של פרי לימוני קיצי וארומה מעודנת של פירות הדר – 159.9 ₪.

להשיג ברשת חנויות בנא משקאות ברחבי הארץ ובהזמנה טלפונית במשלוח לבית הלקוח מהיום להיום

איפה לבלות

ולנטיין בוויסקי בר מוזיאוןבילוי רומנטי במנהרה טמפלרית עתיקה מתחת לאדמה

בוויסקי בר מוזיאון בשרונה יחגגו את הוולנטיין באווירה רומנטית במיוחד ביום שני 14.2.2022. הופעה חיה של שירי אהבה עם טל סרבוס, Live on DJ בקלאסיקות ולהיטים מכל הזמנים. לצד התפריט הרגיל יוגשו מנות ספישל חגיגיות, לדוגמא: טרטר טונה טרייה עם תותים, קולי פלפלים וצ׳יפס ארטישוק ירושלמי (62 ₪). לצד תפריט האלכוהול הרגיל יוגש קוקטייל חושני שנרקח במיוחד לוולנטיין:  Rosso Bambino -ג׳ים בים רד סטאג, סירופ תות, מיץ לימון, חמוציות, חלבון מוקצף ועלה נענע (ניתן להזמין ללא חלבון) – 48 ₪. קינוח שולחן זוגי שרקחה נעה עינת, השפית קונדיטורית של המוזיאון במיוחד לכבוד הערב המיוחד שיורכב מול הזוג – 78 ₪. בהשגחת צהר. אפשרות לסיור מודרך רומנטי במנהרה הטמפלרית הסמוכה.

וויסקי בר-מוזיאון – דוד אלעזר 27, מתחם שרונה תל אביב. להזמנות 03-9551105

איור pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר