חדש ומומלץ בבתי הקולנוע – הסרט הצרפתי השנה הראשונה שלי

השנה הראשונה שלי שייך לסוג סרטי הקולנוע המהנים והחביבים אשר מותירים את הצופים עם חיוך על השפתיים
זהו סרטו השלישי של הבמאי תומא לילטי – רופא בהכשרתו שעוסק בכל סרטיו בהיבטים הקשורים לעולם הרפואה כמו בסרטו הקודם, הלהיט "רופא הכפר"

לאחר שנתיים בהן ניסה אנטואן ללא הצלחה לעבור את המכינה לבית הספר לרפואה בצרפת, הוא מגיע לניסיונו השלישי. שם הוא פוגש את בנז'מה – בן למנתח בכיר ממשפחת מהגרים, המגיע לשנת הלימודים הראשונה בפקולטה לרפואה מיד אחרי שסיים בית ספר תיכון. השניים מתמודדים עם הלחצים והסביבה התחרותית, ונאלצים להתגבר על המכשולים היומיומיים בדרכם, ועם הציפיות הגבוהות מהם ליום המחר.

השנה הראשונה שלי שייך לסוג סרטי הקולנוע המהנים והחביבים, אשר מותירים את הצופים עם חיוך על השפתיים. זהו סרט חובה לכל הסטודנטים או בוגרי לימודי רפואה ולאלו שלמדו או לומדים מדעים בתחום הביולוגיה, שכן הסרט שזור במושגים הרפואיים אותם משננים הסטודנטים לרפואה באשר הם. אבל לא רק הם ייהנו מהסרט הקולח, שעלילתו עוסקת במערכת היחסים המיוחדת הנרקמת בין שני החברים השונים זה מזה ב- 180 מעלות. בעוד אנטואן חורק שיניים ונאחז בציפורניים בתקווה ללמוד רפואה, דבר העולה לו כמעט בבריאותו, בנז'מה המחונן לוקח את הלימודים 'בהליכה', בנונשלנט ובאדישות שהחלה כבר מהרגע שהוא יושב מול יועצת הלימודים שמציעה לו מגוון אפשרויות, שנראה כי אינו נלהב מאף אחת מהן. בסוף הוא בוחר ברפואה בלחץ המשפחה.

הסרט עוסק בין השאר בחברות, בבחירות אישיות, בשוני בין בני האדם, בהשפעת ההורים על ילדיהם; ומכניס את הצופה לאווירה האותנטית, המרתקת, המלחיצה והתחרותית של קמפוס אופייני בצרפת ללימודי רפואה, על נחילי הסטודנטים שעומדים בתור לתפוס מקום טוב בכיתה, הדחיפות והמרפקים בדרך לקיר עליו מפורסם המקום אליו הגיעו, קבוצות הלמידה ש"חורשות" 24/7 ועוד. וכאילו בהתאמה מיוחדת לאתר אכל ושאטו – בנז'מה חוזר כמה פעמים במהלך הסרט על כך שהוא אוהב לאכול וה'פרס' על מענה נכון לשאלות במרתוני הכנה למבחנים, אלה מעדנים בטעמים שונים שנערמים על שולחנו ועוזרים לו להתרכז.

זהו סרטו השלישי של הבמאי תומא לילטי, רופא בהכשרתו שעוסק בכל סרטיו בהיבטים הקשורים לעולם הרפואה, כמו בסרטו הקודם, הלהיט "רופא הכפר". בסרט משחקים שניים מהכוכבים העולים של צרפת: ונסן לקוסט (לולו) מגלם את אנטואן, לצידו של וויליאם לבגיל (סה לה וי) בתפקיד בנז'מה. לבגיל היה מועמד על תפקידו בסרט לפרס הסזאר לשחקן המבטיח (לקוסט היה מועמד אף הוא לסזאר על תפקיד ראשי בסרט אחר בו שיחק השנה).

לסיכום: רוצו לראות, רק היזהרו שלא יעקפו אתכם בתור… 92 דקות, צרפתית, כתוביות לעברית ואנגלית. הפצה בישראל על ידי עדן סינמה, החל מ- 26.12.2019 9 בבתי קולנוע ברחבי הארץ. צפו בטריילר המתורגם לעברית:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר