חמישה איטלקים וישראלי אחד במועדון יולו

מגוון יינות איטלקים מתובלים בבקבוק יין ישראלי אחד
YOLO הוא מועדון חברים חובבי שהוקם ב-2004 על ידי חובבי יין וותיקים אשר החליטו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. הם מתכנסים לערב יין ואוכל ביום ה’ האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש

מארח המפגש ה- 142 של מועדון יולו – YOLO (קראו בסוף הכתבה מה זה יולו), החליט להפגיש אותנו עם מגוון ייינות איטלקים, מתובלים בבקבוק יין ישראלי אחד. ברשותכם אזכיר גם את חלק מהמטעמים להם זכינו לאורך הערב – החל מממרח כבד מעולה, דרך קבבים מעוטרים במקלות קינמון שתמונתם בסוף הכתבה, ממולאים וספגטי בולונז שלא יתכן שלא יופיע בערב שכזה; מפגש שהיה אקורד סיום מרשים לשנת 2018. ונצלול לתוך הטעימה:

Joaquin JQN203, Piante a Lapio, Fiano di Avellino 2012

פיאנו הוא זן ענבים לבן נפוץ בעיקר בדרום איטליה. הוא נותן בדרך כלל יין פרחוני ודבשי מתובל, עם גוון של אגוז ופירות טרופיים. יקב ז'ואקין, הממוקם באזור העיר Montefalcione שבמחוז קמפניה, מייצר את היין הזה מענבים הגדלים על גפנים נטועות על קרקע בזלתית. היין מותסס למשך 60 יום בחביות עץ אלון תחת מסך שמרים, המייצר מעטה עליון (בסגנון היין הצהוב של אזורJura  בצרפת), ולאחר מכן נמשך תהליך היישון בחביות עץ ערמונים. ואכן כולנו קיבלנו אסוציאציה של היין הצהוב כשטעמנו אותו, למרות שזו פעם ראשונה  שאנו פוגשים יין איטלקי בסגנון זה. צבע זהב. באף פירות יבשים וגוון של קליפת אגס צהוב. חמיצות נעימה, וסיומת ארוכה וטובה. יין בסגנון מאוד מיוחד ושונה. ציון יולו 15 (90). מחירו 620 ₪.

Villa Montepaldi, Castellaccio, Toscana IGT 2011

מהוותיקות באחוזות הכרמים בטוסקנה. 450 דונם של גפנים מזנים שונים. היין ששתינו הוא סופר טוסקן בהרכב של 50% קברנה סוביניון, 45% מרלו ו- 5% קברנה פרנק; דהיינו בעצם סגנון תואם בורדו. 18 חודש בחביות עץ אלון. צבעו סגול כהה. האף מאוד פירותי, כבד, אדמתי. בפה – חמיצות ומרירות, איזון לקוי ועפיצות. לא נהנינו במיוחד. ציון יולו 14.2 (88). מחירו 30 אירו בחו"ל. לא מצדיק את המחיר.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

Bravdo, Landmark 2B, 2014

כבר נכתב אודות היין הזה, כך שאחסוך לקוראים את ההקדמות. אבל בכל זאת אציין שטעמנו יין זה בטעימה עיוורת לצד היין הקודם, ולשמחתנו החברים לא רק אהבו את היין ושיבחו אותו, אלא גם זיהו אותו בנחישות ובהחלטיות  כיין ישראלי. צבע סגול שזיף כהה מקסים. אף מורכב של פרי שחור, פרחוני, מתובל בפלפל לבן ועטוף בעור. גוף מלא. בפה פרי שחור, נעים מאוד לשתייה. מרירות נעימה, חמיצות מוצלחת, סיומת ארוכה וטובה. מרגיש יין צעיר, ויש לו עדיין לאן להתפתח. ציון יולו 15.6 (91). מחירו 170 ₪. כיף גדול להתמלא גאווה על יין מתוצרת יקב ישראלי, באיכות כזאת.

Le Serre Nuove dell'Ornellaia, Bolgheri 2011

היין השני של יקב אורנלאיה האיכותי. בלנד טוסקני-בורדולזי, מורכב מ- 57% מרלו, 17% קברנה סוביניון, 14% פטי וורדו, 12% קברנה פרנק. דוגמא מצוינת לסגנון הטוסקני המודרני. צבעו סגול כהה. חמיצות בולטת ונפלאה, מתיקות עדינה. היין מאוזן ועגול להפליא. יין עשיר, אנרגטי, עם גוון עדין של ערמונים. מצוין ובמיטבו. ציון יולו 15.9 (92). מחירו 360 ₪.

Tenute San Guido, Sassicaia, Bolgheri 2011

2011 היא אחת משנות הבציר היותר טובות של ססיקאיה. סופר טוסקן עשוי 85% קברנה סוביניון ו- 15% קברנה פרנק. צבע אדום כהה נפלא. ריח פטל מפולפל ואלגנטי. יין עשיר, מרובה שכבות של טעם. גם ביין זה באה לידי ביטוי חמיצות נפלאה. יין חלק, קטיפתי, עשיר בטעמים. סיומת ארוכה ונפלאה שממאנת להסתיים בפה, ומעוררת חושים. ציון יולו 17.2 (94). מחירו 950 ₪. נהדר.

Masseto (Ornellaia), Toscana IGT 2004

100%  מרלו. מבקרי יין ידועי שם קשרו לו כתרים על איכותו, מורכבותו וטעמיו הנפלאים. גם אנחנו התענגנו באופן חריג על היין הזה, שנרכש מקופת המועדון מאחר ומחירו חריג ביחס למקובל אצלנו (ולכן גם לא מצוין בכתבה). קשה למצוא מילים לתארו. צבעו ארגמן מדהים באיכותו. האף פירותי, מורכב, עשיר, מפולפל. בפה – פרי שחור מתובל, טקסטורה של משי, טעמי פירות מלווים באספרסו. היין לא נגמר בפה. הסיומת שלו מדהימה, ולא בא לך שתיגמר. ציון יולו – 18.1 (96). אין סיום טוב מזה לערב חוייתי בכל ההיבטים.

קבבים מעוטרים במקלות קינמון. צילום יגאל ברנע
קבבים מעוטרים במקלות קינמון. צילום יגאל ברנע

מה זה YOLO?

YOLO – you only live once – הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה’ האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש, בכ- 10 מפגשים שנתיים. המארח קובע את תכנית הערב ורוכש היינות. נוהגים לטעום עד 7 יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.

המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון ע”י שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות. אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתיית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם הוא זוכה לתשומת לב מדי מפגש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר