יין וג'אז: דייט זוגי – ערבה של יקב מוניץ לאור הירח של גידי גוב

לא להאמין שהשיר המקורי של ואן מוריסון בן 53 שנים. מתיישן כמו יין ערבה משובח. שלמות. ריקוד לאור ירח עם יין שהכי מתאים לשיר. סיפור אהבה בין ערבה לירח
יוסי נאור, חובב יין וג'אז שהוביל את 'ג'אז אדום לבן' בתחנת הרדיו של מכללת עמק יזרעאל, מביא הקשרים בין יינות ישראליים למוזיקה שהוא אוהב. הפעם דייט זוגי: עשירים, עוצמתיים, עמוקים, משכרים ומענגים. נהנים ושמחים ביחד

יקב מוניץ הינו יקב בוטיק משפחתי, שהוקם בשנת 2018 על ידי האחים שראל ואיתי מוניץ. היקב ממוקם ליד מושב שקף באזור לכיש, הכרמים פזורים בין קיבוץ שומריה בדרום עד כרם בן זמרה בצפון. היקב בעיקר משתף פעולה עם כורמים ופחות מגדל בעצמו את הענבים.

ד"ר שראל מוניץ (משמאל) ואיתי מוניץ. צילום אסף לוגסי

חזון היקב הוא יצירת יינות איכותיים על ידי בחירה של כרמים מאזורים נבחרים, ומינוף הידע של שראל בליווי הכורמים כדי לקבל ענבים ויינות איכותיים.  את הכרמים והכורמים שעובדים עם היקב בוחר שראל מוניץ, דוקטור למדעי הצמח עם התמחות בגידול גפנים ליין. חלוקת העבודה בין האחים: שראל מלווה את הכורמים בגידול, ואילו איתי אחראי על שיווק היין, כשהחלטות יינניות מתקבלות ביחד.

האדומים של מוניץ. צילום מדף הפייסבוק

בשנת 2022 ייצר היקב כ- 12,000 בקבוקים. כל שנה מייצרים יין לבן אחד – כרגע ויוניה, ורוזה אחד – מענבי גרנאש, כאשר עד השנה האחרונה הרוזה היה מענבי קריניאן. היינות האדומים שהיקב מייצר: שני בלנדים – ערבה – מבוסס על קברנה סוביניון, ושקמה – מבוסס על קברנה פרנק. בנוסף יש ליקב מוניץ סדרה של יינות זניים: פטי ורדו, פטיט סירה, קברנה פרנק וקברנה סוביניון. בשנת 2020 התיישנו ביקב שש חביות מענבי קברנה סוביניון באיכות מאוד גבוהה. חבית אחת התיישנה שנה נוספת, וממנה יצרו סדרה גבוהה יותר בשם הפרלמנט.

חביות בחצר יקב מוניץ. צילום מדף הפייסבוק

ערבה 2020 לכל אחד מהאחים יש שלוש בנות, ערבה היא הבת האמצעית של שראל. יין זה הוא בלנד של 67% קברנה סוביניון מאזור שילה, 27% פטי ורדו מהרי ירושלים, 3% מרלו ו- 3% קברנה פרנק מכרם בן זמרה. היין התיישן שנה בחביות צרפתיות חדשות ומשומשות. יש לו גוף בינוני, טעמי פרי אדום בהם ולט במיוחד דובדבן, טאנינים חלקים, חמיצות נעימה ומאוזנת. יין מורכב ומענג, עשיר ואלגנטי. סיומת ארוכה ונעימה לעוד ועוד ועוד. יין מרשים ואיכותי, מושלם ל"חורף" ישראלי.

כל הדברים היפים באמת מתגלים בזמנם. אצלי זה מתחבר נהדר עם היין, ומתגלגל למקומות ולדמויות אל תוך המדבר – לערבה, לקיבוץ סמר, מתחת ללילות ירח נפלאים ורומנטיים.

בשנת 2003 הקליט גידי גוב את האלבום 'ריקוד ירח', שהכיל ביצועים שלו לשירים מתורגמים, וגם לכמה ותיקים בסגנון ג'אז. כל השירים עובדו והופקו מוזיקלית מחדש לאלבום, על ידי עדי רנרט. רצועה מספר 8 באלבום היא שיר הנושא 'ריקוד ירח' (מילים ולחן: ואן מוריסון, תרגום: עלי מוהר). בחרתי את השיר בעברית: כיפי, זורם, קצבי, נעים, ג'אז, גידי גוב ברור, קול מחוספס. רומנטיקן על ספה וחיוך נשפך על פניו. ז'קט הג'ינס והנעליים הכבדות, תמונה בשחור לבן. הכול נינוח. שיר מדהים ומושלם לערב חורף קריר.

היין גורם לריקוד הירח לקרות, הכול זז, מתנדנד. השיר הזה כל כך קסום, והיין כל כך טעים. יש תחושה ותשוקה ליין ומוזיקה, ושום דבר אחר לא חשוב. כולם מחייכים ונהנים.  השיר המופלא והיין רוקדים באור הירח. תודה לך ירח! כמו שנאמר: 'הירח הוא מנורת הלילה'. דואט נפלא.

לא להאמין שהשיר המקורי של ואן מוריסון בן 53 שנים. מתיישן כמו יין ערבה משובח. שלמות.

ריקוד לאור ירח עם יין שהכי מתאים לשיר. סיפור אהבה בין ערבה לירח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר