מבפנים ומבחוץ: חורף במלגו ומלבר

תפריט חורף 2017 במלגו ומלבר
מצד אחד מנות חדשות, ומצד שני הקפדה על חומרי גלם איכותיים ושילובים מדויקים, היוצרים אוכל ששווה לחזור בשבילו פעם אחר פעם

מלגו ומלבר ('מבפנים ומבחוץ' בארמית), אחת המסעדות הטובות שתמצאו בשדרות רוטשילד בתל אביב (ובעיר בכלל), חידשה את התפריט שלה לכבוד עונת החורף. מי שמכיר את המסעדה ואוהב את המנות הוותיקות שלה, כמו בטן חזיר בבישול איטי עם סלט עדשים, תפוחים, קרמל סויה וקרם תפוז-גזר; או חזה אווז וגרטן תפוח-אדמה בציר עוף חום; ישמח לדעת שהן עדיין מככבות בתפריט, אך הצורך הישראלי הבלתי פוסק בחידושים, בשילוב השינויים הטבעיים של עונות השנה, הביאו למספר מנות חדשות.

דפי קולרבי ואפרסמון - סלט מוצלח
דפי קולרבי ואפרסמון – סלט מוצלח, צילום אפיק גבאי

תפריט המנות הראשונות כולל מעתה, בין השאר, טרטר דג ים וקולרבי, מלפפון, צנונית, ג'ינג'ר טרי, צימוקים, עשבים קצוצים ושקדים פיקנטיים (61 שקלים), או סשימי דג ים וסלק שרוף, אנדיב סגול, קרם פרש וחזרת לבנה מגורדת (62 שקלים). אנחנו התחלנו עם דפי קולרבי ואפרסמון – סלט מוצלח המשלב גם לבבות חסה, מנגולד, עלי נענע וכוסברה, בייבי לפת וגרנולה אגוזים (46 שקלים).

פילה פורל ורוד – מנה מפתיעה
פילה פורל ורוד – מנה מפתיעה, צילום אפיק גבאי

עברנו לתפריט מנות הביניים, והזמנו פורל ורוד בעישון ביתי עם סלט עשבים וקרם חלפיניו חריף (76 שקלים). זו מנה מפתיעה – על הצלחת שתי חתיכות של פילה פורל ורוד, עם מעט מאותו סלט מובטח והרבה מהקרם. הדג חם, מעושן בעדינות, ועשוי היטב. הטעם הימי של הדג עז, אך כאשר טובלים אותו בקרם – שאינו חריף כל כך, יש להודות – הוא מאזן את הטעם והופך את הדג למורכב וטעים במיוחד.

נתח קצבים – בשר מצוין
נתח קצבים – בשר מצוין, צילום אפיק גבאי

תפריט העיקריות התחדש במנות דוגמת פילה דג וארטישוק ירושלמי אפוי עם לבבות ארטישוק וחזרת לבנה מגורדת על קרם ארטישוק ירושלמי-וניל (139 שקלים). כמו תמיד יש כאן נוכחות רבה לדגים ולפירות ים, אבל אנחנו העדפנו להתרכז בנתח קצבים, מנה המגיעה עם לבבות ארטישוק וירקות ירוקים צלויים (קישואים ואספרגוס) על קרם בטטה לבנה (125 שקלים). הבשר מצוין, עשוי בדיוק כפי שהובטח (קצת פחות ממדיום), אך המנהג הרווח לחתוך אותו לפרוסות גרם לחתיכות האחרונות שאכלנו, להיות כבר קרות, וחבל. קרם הבטטה עדין, ומשתלב טוב עם הבשר ועם הירקות השונים שהגיעו מעל. יחד עם תוספת קטנה של חתיכות תפוחי אדמה אפויות עם לימון, מקבלים מנה חורפית משביעה ומרעננת כאחד.

המנות שטעמנו מספקות לקהל הלקוחות של המסעדה בדיוק מה שהם רוצים – מצד אחד מנות חדשות, ומצד שני הקפדה על חומרי גלם איכותיים ושילובים מדויקים, היוצרים אוכל ששווה לחזור בשבילו פעם אחר פעם.

 

מלגו ומלבר, רוטשילד 142 תל אביב, 03-6314214, א'-שבת 12:00-15:30, 18:00-00:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר