מסעדת אמא בבית שאן – עד שהקובה נגמר

במרכז דלפק עם שמונה פתיליות ועליהן סירים גדולים ומבעבעים כשבאוויר ריח נהדר של אוכל ביתי. צילום איריס לוי
מסעדת אמא בבית שאן פתוחה בימים ראשון עד חמישי 11:30-15:00 אבל הרבה פעמים הקובה הנהדר שמוגש במקום נגמר אז סוגרים

אני מאוד אוהבת מסעדות שמגישות ומשמרות אוכל ביתי-מסורתי, במיוחד עם ההמלצות החמות הבאות מאנשים שגרים בסביבה ומוסיפים את המשפט "תגיעו מוקדם. כשהקובה-פלאפל-ממולאים נגמרים, הם סוגרים". כזו הייתה ההמלצה על מסעדת אמא בבית שאן. המקום פתוח בימים ראשון עד חמישי, 11:30-15:00, אבל הרבה פעמים הקובה הנהדר שמוגש במקום נגמר, אז סוגרים.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

חודש אוגוסט גורם לנו לצאת מהבית ולטייל. נפגשנו עם חברים טובים שלנו ליום טיול בעמק בית שאן. זה היה יום חם ודביק, מה שגרם לנו מיד לזרום לעמק המעיינות – אזור עין אבוקה והמפלים הלבנים. חמושים בכובע, קרם הגנה ובגד ים, משכשכים במים הזורמים ומעל כיפת עצים נהדרת השומרת על הצל – מושלם. בלי להרגיש הזמן עבר, כבר 13:30 ודגדג לנו הרעב בבטן. מה עושים? עולים על הג'יפ ונוסעים לבית שאן. באזור השוק הישן, במבנה מחודש, שוכנת המסעדה שרועי פתח לפני שלוש שנים – אמא (המסעדה כשרה).

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

נכנסים לחלל מצוחצח, שבמרכזו דלפק ועליו  שמונה פתיליות ועליהן סירים גדולים ומבעבעים. באוויר ריח נהדר של אוכל ביתי. רועי חייכן ונעים הליכות, עומד עם כף גדולה ולב רחב, וממלא צלחות ענקיות שאדם רגיל לא מסוגל לסיים: קובה סלק, קובה דלעת חריף חריף, אורז, תבשיל שעועית, במיה, תבשיל חומוס וגם שניצלים, קציצות וזה לא הכל.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

רועי מספר שאימא שלו העירקית לימדה אותו את כל תורת הבישול, והאמת – עשתה עבודה טובה. רועי מבשל את כל המוגש במסעדה. ארוחה עסקית לאדם כוללת מנה עיקרית, שתי תוספות וסלטים חופשי – כל זה ב- 55 ₪ בלבד. הסלטים שרועי מכין נהדרים, והכול טרי כל כך. גזר מרוקאי אותו אהבתי במיוחד, כרוב טרי, סלק מבושל ועוד. בכל ביס אפשר לחוש את הנגיעות של המטבח המרוקאי, אותן קיבל רועי מהצד של אבא שלו, ומשתלבות נהדר עם המטבח העירקי.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

טעמנו מכל הסירים של רועי, והכל היה ממש טעים. הכי אהבתי את הקובה סלק, שטעם הבשר בו היה מודגש – כמו שצריך. לצמחונים יש מנה מיוחדת, וגם מנות ילדים.

מסעדת אמארחבעם זאבי 6 בית שאן, 050-5600650

הכותבת היא איריס לוי קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר