מסעדת השף אברטו – חגיגת טעמים חדשה בגדרה

על המטבח אמון שף אסף שטרן, שעד לאחרונה היה השף שהוביל את מסעדת המזללה, ובישל גם בכתית של אדוני ובמסעדות נוספות בארץ ובחו"ל
מקום נעים עם היסטוריה מיוחדת, חומרי גלם נהדרים, ושף שמלהט עם הרבה טכניקות קולינריות, ושולט ברזי המטבח המתקדם

צחי צוק וחברו אור גבאי עובדים מזה תקופה על מיזם מעניין ומסקרן במיוחד, שחלקו נפתח לאחרונה. ביחד הם שיפצו מבנה עתיק בן ארבע קומות, של בית חולים מתקופת המנדט באזור הוותיק והיפה של גדרה. הם הפכו את המקום לפינת חמד – מלון בוטיק לבן וממורק בו יהיו 28 חדרי אירוח, ספא ובריכה מפנקת על הגג שצופה על כול השפלה – בימים טובים אפשר לראות את הים של אשדוד. בקומת הקרקע של המבנה נפתחה מסעדת אברטו, שפירושו באיטלקית – "התנהגות אצילית". על המטבח אמון שף אסף שטרן, שעד לאחרונה היה השף שהוביל את מסעדת המזללה, ובישל גם בכתית של אדוני ובמסעדות נוספות בארץ ובחו"ל.

סלט קאפרזה מעגבניות מגי טריות, קציפת חציל, מוצרלה בופאלו, בצל בגריל, קרם פסטו ואבקת פיסטוק
סלט קאפרזה מעגבניות מגי טריות, קציפת חציל, מוצרלה בופאלו, בצל בגריל, קרם פסטו ואבקת פיסטוק. צילום איריס לוי

פתיחתה של מסעדת שף חדשה מדרום לראשון לציון היא בשורה נהדרת לתושבי אזור זה, הדל מאוד במסעדות ברמה גבוהה, ומסעדת אברטו ממלאת חלל חשוב מאוד. הקו הקולינרי של המסעדה מתוכנן להתרכז ברוח הים תיכונית, עם דגש על המטבח האיטלקי, אבל גם שילוב של נגיעות מאסיה. בתחילה תהיה המסעדה פתוחה לארוחות ערב בלבד, ובעוד כמה חודשים תיפתח גם לבראנצ'ים שיוגשו מדי יום גם למי שלא מתארח במלון.

האני מאמין של שף אסף שטרן הוא הכנסת האווירה של האזור אל תוך הצלחת: "יש מסביבנו המון חקלאים שמגדלים לנו חומרי גלם מצוינים, שלל מחלבות ויקבי בוטיק". גם הצלחות היפהפיות בהן מוגש האוכל, נעשו על ידי אומנית הקרמיקה קרן טיבי מכפר ביל"ו הסמוך לגדרה.שטרן מציג תפריט של מנות קלאסיות, ברובן עם אמירה ייחודית ונגיעה אישית שלו, תוך שילוב טכניקות וחומרי גלם ממטבחים שונים. תפריט המסעדה ישתנה כל שלושה חודשים בהתאם לעונות השנה ולחומרי הגלם הטריים המשתנים.

וויטלו טונטו - טרטר בשר בקר כבוש עם ויניגרט עגבניות תמר, תרד ואנשובי צרובים, איולי טונה, קרם חציל שחור ואבקת פרמז'ן
וויטלו טונטו – טרטר בשר בקר כבוש עם ויניגרט עגבניות תמר, תרד ואנשובי צרובים, איולי טונה, קרם חציל שחור ואבקת פרמז'ן. צילום איריס לוי

אפשר למצוא בתפריט מנות שעל פניו הינן  פשוטות, אך כשהן מקבלות את הטאצ' של שטרן, הופכות לחגיגה בפה; כמו סלט קאפרזה מעגבניות מגי טריות, קציפת חציל, מוצרלה בופאלו, בצל בגריל, קרם פסטו ואבקת פיסטוק (59 ₪), שמאוד אהבתי. עוד מנות ראשונות בתפריט: וויטלו טונטו – טרטר בשר בקר כבוש עם ויניגרט עגבניות תמר, תרד ואנשובי צרובים, איולי טונה, קרם חציל שחור ואבקת פרמז'ן (71 ₪). לטעמי השף התרחק כאן צעד אחד יותר מדי מהמקור, מה שהפך את המנה למורכבת מדי עם טעמים רבים מדי.

מנה יפה ומרשימה עם שילוב טעמים איטלקי קלאסי
מנה יפה ומרשימה עם שילוב טעמים איטלקי קלאסי. צילום איריס לוי

שייטל בוואקום (sous vide) – שייטל פרוס מבושל בוואקום,  ארטישוק, קרם אבוקדו, בזיליקום, איולי קוניאק  ופרמז'ן (67 ₪) – מנה יפה ומרשימה עם שילוב טעמים איטלקי קלאסי. אהבתי.

רול וייטנאמי - מעט יקר אבל שווה כל ביס
רול וייטנאמי – מעט יקר אבל שווה כל ביס. צילום איריס לוי

מנה נהדרת שריגשה אותי במיוחד והחזירה אותי באחת להאנוי בירת וייטנאם בשילוב טעמים מדויק, הייתה רול וייטנאמי עם דלעת, שיכול להיות מוגש גם עם סלמון, דפי אורז, עלי חסה, איולי יוזו, סלט פפאיה וירקות גינה בוויניגרט, סום טאם וקראמבל בוטנים (71 ₪) – מעט יקר אבל שווה כל ביס.

מנה שאוכלים לאט ונהנים ממנה מאוד
מנה שאוכלים לאט ונהנים ממנה מאוד. צילום איריס לוי

המנות העיקריות גם הן היו וירטואוזיות מאוד, אבל טעמה של אחת היה הרבה מעל כולן: לזניה שקדי עגל – דפי לזניה טריים, פונדו תרד, אספרגוס בגריל, רצועות  זוקיני, קציפת פרמז'ן, רוטב חמאת מרווה (89 ₪) – יש כאן שכבות של זוקיני ואספרגוס עשוי מצוין, על תרד המוגש עם קציפת פרמז'ן סמיכה ומענגת, ובין השכבות שקדי עגל רכים. מנה שאוכלים לאט ונהנים ממנה מאוד. קפלטי בקר – פסטה במילוי בשר זנב שור, קרם ארטישוק ירושלמי, בצלי שלוט מקורמלים, בוק צ'וי, קוביות דלעת צלויה ופרמז'ן (87 ₪) – מנה איטלקית קלאסית עם הרבה מרכיבים נוספים מהמטבח הים תיכוני, שמעט האפילו על הפסטה עצמה.

עונג של טעמים וטקסטורות בכול כפית וכפית
עונג של טעמים וטקסטורות בכול כפית וכפית. צילום איריס לוי

המנות אחרונות היו חגיגה לעין ולחך – עשירות, מענגות, ולטעמי הכי חשוב במנות אחרונות ראויות – לא מתוקות מדי. המועדפת עלי הייתה ברולה עוגת גבינה – עוגת גבינה ושוקולד לבן אפויה בתנור, שטרוייזל וניל, קציפת רוויון וקרם קסיס. עונג של טעמים וטקסטורות בכול כפית וכפית.

מרנג אקזוטי – שילובים מיוחדים של טקסטורות
מרנג אקזוטי – שילובים מיוחדים של טקסטורות. צילום איריס לוי

על השולחן כיכבו בכבוד רב גם מרנג אקזוטי – מרק אננס, מנגו וקוקוס עם טאפיוקה, סורבה פירות יער ומרנג סומאק. שילובים מיוחדים של טקסטורות – ההפתעה בטעימה של הטאפיוקה הייתה נהדרת, ועוד יותר מפתיעה הייתה נוכחות הסומאק במרנג – טעים; וגם מנת פטיפורים יפהפייה – מקארונים, מרשמלו קסיס, פררו רושה,  טראפל ויסקי ופחזניות במילוי קרמל מלוח – שילוב ססגוני של מנות וטעמים.

מנת פטיפורים יפהפייה - שילוב ססגוני של מנות וטעמים
מנת פטיפורים יפהפייה – שילוב ססגוני של מנות וטעמים. צילום איריס לוי

תושבי גדרה והסביבה, וגם תושבי ראשון לציון וצפונה  – אני ממליצה לכם להגיע לחוויה קולינרית נהדרת  מחוץ לגוש דן. מקום נעים עם היסטוריה מיוחדת, חומרי גלם נהדרים, ושף שמלהט עם הרבה טכניקות קולינריות, ושולט ברזי המטבח המתקדם. חשוב להגיע עם פתיחות לשילובים ייחודיים של טעמים במנה אחת – רק תרוויחו מכך.

מסעדת אברטו – רח' שכביץ 5 גדרה. 08-6680066/0

 

איריס לוי היא שף פרטי עד הבית ומעבירה סדנאות בישול

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר