מקסיקו אהובתי – MEXICO DE MIS AMORES – ספר הבישול המקסיקני

הספר ממצה מעל עשרים שנות ביקורים מרתקים של השף איתמר דוידוב במקסיקו

מקסיקו אהובתי – MEXICO DE MIS AMORES

ספר הבישול המקסיקני

מאת השף איתמר דוידוב

המחיר 180 ₪

ניתן לרכוש בחנויות הספרים ובחנות האונליין של טרז פזוס

או בחנות המפעל: המרכבה 73 חולון, 03-5597761

מאז נחשפתי לראשונה לאוכל מקסיקני – זה קרה לפני 20 שנים בניו יורק – לא הבנתי איך זה שהמטבח הצבעוני, העשיר, המגוון והטעים הזה, לא עשה כבר מזמן עלייה לישראל. הצבעוניות של האוכל והשימוש בירקות היה אמור כבר אז להפוך את המטבח הזה לפופולארי בישראל, חשבתי לעצמי; אבל בארץ הקודש הלכו בכיוונים קולינריים אחרים.

השף איתמר דוידוב הגיע למסקנה הזו לפניי, ובניגוד אלי, הוא גם עושה כדי להפוך את החזון הזה למציאות. הוא הקים בשנת 1994 עם רענן סלומון את חברת טרז פזוס, המייצרת מגוון רחב של מוצרי מזון מקיסקניים כאן בישראל, ובכך נותן מענה גם למסעדות וגם לבשלנים ביתיים שאימצו את המטבח הזה לחיקם. בשנים האחרונות יש לו (ולי) עדנה של ממש – הישראלים גילו סוף סוף את המטבח המקסיקני, שנותן השראה למספר גדול של מסעדות ובתי אוכל שפועלים כיום כאן בישראל.

בתזמון מושלם הוציא דוידוב לאור את ספר הבישול המקסיקני ,אשר קיבל את השם "מקסיקו אהובתי". 106 מתכונים בצד המלצות לטיולים, מסעדות ושווקים, וכמובן צילומים מרהיבים, כל אלו ממצים 20 שנים ויותר של ביקורים במקסיקו בכלל ומקסיקו סיטי בפרט.

 

המתכונים בספר מחולקים לקטגוריות של סלסות וסלטים, כמו מתכונים לסלסה ורודה קרודה, סלסה ירוקה טרייה, גוואקמולה מהיר, צ'יצ'ריטו טאקו, רוטב שעועית שחורה ועוד. יש פרקים בנושאי מרקים, מתכונים צמחונים וטבעונים, מנות בשר, דגים ועוף, כמו למשל אנצ'ילדות תירס במולה ועוף, דג בס ורה קרוז, ברבקואה בקר, ומנות רבות נוספות. כמובן גם מתכונים למנות תירס, חטיפי תירס, ארוחות בוקר מקסיקניות, מנות צ'ילי, מולה, משקאות קלים וקינוחים.

בספר יש גם פרקים בנושאי מרקים, מתכונים צמחונים וטבעונים, מנות בשר, דגים ועוף
בספר יש גם פרקים בנושאי מרקים, מתכונים צמחונים וטבעונים, מנות בשר, דגים ועוף. צילום גיא לבנה ואיתמר דוידוב

וכך כותב השף דוידוב: "פינות הרחוב במקסיקו סיטי, העיר השנייה בגודלה בעולם, מאז ומעולם, הקסימו אותי במיוחד. דוכני האוכל הצבעונים, הגדושים תשוקה, מעיפים את דמיוני הקולינרי למחוזות חדשים. מאז ימי מסעדת "פיטנגו" הבתוליים, חיפשתי ומצאתי מטבח מגוון וחדשני, נועז ומרתק. וכמו כדי להוכיח את טעמי, אונסקו הגדיר את המטבח המקסיקני כמטבח מורשת. מאז, מקסיקו מוצפת בשפים ושוחרי אוכל מכל העולם, שבאים ללמוד, להכיר ולחוות. כי אוכל הוא לא רק מזון לגוף. הוא מאיר את דרכו של העם שיצר אותו. והמקסיקנים הם אומה מורכבת שתולדותיה מפותלות ומרתקות. המטבח המקסיקני הוא מטבח קשוח שלא אוהב שינויים. אני אוהב את זה. זהו אוכל שמח, משפחתי ומגוון מאוד. מעל שלושים מדינות יש במקסיקו, וכל אחת מהן מטבח שונה. הספר מציע מספר המלצות לטיולים, מסעדות ושווקים לצד מאה ושישה מתכונים, מרביתם קלים מאוד".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר