מרקטו – שוק איטלקי בבזאר תורכי

בנוסף לספיישלים המתחלפים בהתאם לתוצרת השוק היומית ניתן למצוא בתפריט פסטות טריות, דגים ופירות ים, בשרים, פיצות בטאבון, קינוחים ותפריט מגוון של יינות ואלכוהול. צילום נורית פורן
מרקטו – שוק באיטלקית מציעה מגוון מנות מהמטבח האיטלקי-ים תיכוני. הטאבון הגדול הוא זירת ההתרחשות והכנת המנות נעשית לעיני הסועדים תוך שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים מהשוק המקומי הסמוך

עכו, העיר שהגלים בה מביאים אלינו הכול, החומות העתיקות שידעו שתיקות, ידעו אהבות נסתרות ולפעמים גם מלחמות -היום מביאות לנו את ההצגה הכי חמה בעיר. יום חמישי, ובבי החבר שלי משכבר הימים מצטרף אליי למסע אל העיר ואל הנמל. רבות דיברו על עכו בעבר שהיא נתקעה בזמן, שאין לה דבר לחדש, שהכול קורה מסביבה. אומר לכם דבר קטן, דבר כמוס – החרישו, הקשיבו, והתחילו לקרוא – אנחנו בדרכים. עם פליי ליסט לא מוכר והרבה מצב רוח ושיחות של שנים, חנינו בדיוק בכניסה לבזאר התורכי. מתחם שוק יפהפה מקורי מהמאה ה- 18. אבני מדרך שידעו רגשות רבים, מובילות אותנו בדרך נסתרת אל ההווה.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

בכניסה פוגש אותנו נועם, בחור מקסים עם עיניים של ים, שבאדיבות אצילית מזמין אותנו להתחיל במסע. לפני הכול מגיע לשולחן המאפה (22 ₪) – לחם איטלקי עם תיבולי בית – לחם שנאפה בטאבון, נימוח בחלקיו הפנימיים עם ציפוי קשיח אך לא מדי – ארוז בנייר פרגמנט, נושם את אדיו שלו כאילו ממשיך אפייה עצמית. אפשר לומר שהתחלנו…

צילום כפיר גליקן
צילום כפיר גליקן

ארטישוק רומאי שלם על הפלנצ'ה בקרם לימון (36 ₪) –  מנה יפה בפשטות שלה. נראה כי הארטישוק הזהוב נסגר במהירות על אש רותחת כדי לשמור את כול הסיפור שלנו מבפנים, שלא יאבד חלילה אפילו גרם של טוב. מתחבר בצורה משלימה וגאונית לקרם לימוני חלק להפליא, שיצר סימפוניה עדינה רקומה בדגל איטלקי. אני פריק של ראשונות – בא לכם להקסים אותי, לחבר אותי לעצמי? זרקו עליי ראשונות מכול הסוגים והמינים, אבל ראשונות. נועם מחייך ומספר על הרעיון להקים קולינריה רבת פנים מצד אחד, ומצד שני קולינריה שמיוצגת על ידי אדם אחד ושמו שף עומרי שחר – בחור מוכשר להפליא, צנוע במיטבו, עם ים חלומות שהיו עד לא מזמן בראש, עד שהפכו למציאות.

צילום נורית פורן
צילום נורית פורן

קרודו פלמידה אדומה – 'קרודו', מלשון 'גולמי', היא הדרך האיטלקית להגיש דגים טריים נאים. הגשה נקיה של דג כול כך אנין טעמים, עם בצלצלים אדומים שתרמו לצריבת טעמים, ספק מתוק ספק חריף, אבל ללא ספק מדהים (35 ₪). היופי בדגים, כמו היופי במחשבה, שהם תמיד מייצרים עוד ועוד רצונות לפתיחת הארוחה כמו, למשל יין אדום (כישור אדום 25 ₪ לכוס) ויין לבן (שרדונה הר אודם 36 ₪ לכוס). הדקות מתקתקות בבזאר התורכי. עוד כוס ועוד כוס, ועוד מנה באיטליה הקטנה והעתיקה.

צילום כפיר גליקו
צילום כפיר גליקו

טורטליני גבינה – טורטליני עבודת יד, אפוי ומקופל להפליא, ממולא בגבינה רכה חמצמצה על מגוון רטבים, שהביאו ביצוע יוצא דופן של מטבח ים תיכוני בפרשנות איטלקית דרומית, ואפילו כפרית. מרקם הרביולי היה עדין, ועטף את הגבינה הרכה במעטפת בצק חמה ולא אגרסיבית, שהשלימה את כול טעמי החך (46 ₪).

צילום כפיר גליקו
צילום כפיר גליקו

משם המשכנו לפרק הדגים  – העיר העתיקה של עכו הצמודה לים עמוק וכחול, מוציאה אליה טריות ים תיכונית וחומר גלם משובח כפי שרק עיר כזו יכולה לתת. לשולחן הגיע דג על מסבחה, עשוי בצורה נכונה ומדויקת. הבחור הציג כאן טכניקה ראויה לכבוד והערצה. פילה דג ים עשיר בטעמים, סגור מבחוץ פתוח מבפנים, על מסבחה תורכית שהביאה סיפור אחר למנה פשוטה אך מורכבת (82 ₪).

צילום נורית פורן
צילום נורית פורן

עכו היא עיר עם נשמה. רבים מאיתנו מנסים לפצח אותה, ולהבין באמת ממה היא מורכבת. אני חייב לציין כי חוויתי חוויה של שף צעיר ומוכשר, שקול ועם זאת בעל אצבע חדה על ההדק. כאן אני חייב משהו מתוק. נועם יוצא מהמטבח עם שתי צלחות מתוקות – הראשונה כנאפה גבינה רכה והל. זו לא הפעם הראשונה שאני נפגש עם השראה כזו, אך כאן היא פגשה אותי במקום אחר. פולי ההל חוממו במחבת פתוחה על אש גלויה, מה שקירמל ופתח אותם ארומטית למקום עדין וקל. שערות הקדאיף היו פריכות ולא מתוקות מדי כמצופה, והגבינה הוסיפה סקרנות לכול הסטייל (45 ₪). הצלחת השנייה הביאה אותי למחוזות המוכרים, אך עם טכניקה מרשימה – פנקוטה מתובלת עם מרקם חלק להפליא, כזו שמתמזגת בין שמנת לבין מייצבים טבעיים, שלא משתלטים ואף מפרגנים אחד לשני. הקינוח האיטלקי הקלאסי פנקוטה בהחלט שמר כאן על מקומו בתבונה מלאה.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

עומרי, נועם ועכו היקרה: "בסוף זה לא ישנה כמה נשימות נשמת, אלא כמה רגעים עצרו לך את הנשימה" (שינג יונג). בהחלט האוירה והביצוע הקולינרי שלכם, עצרו לי את הנשימה בכול מפגש עם כול מנה וכול רכיב בנפרד, יצרתם נבחרת מנצחת של שני מטבחים קלאסיים ועיר עתיקה אחת – המשיכו להצליח!

מרקטומטבח איטלקי ים תיכוני, מתחם הבזאר הטורקי עכו העתיקה. 04-8222144. שני-רביעי 12:00-20:00, חמישי-שישי 12:00-21:30, שבת 12:00-17:30

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר