ספר מתכונים חדש – בייקרי 365 וחברים מאת הקונדיטור דרור כהן

הצילומים של רונן מנגן יחד עם הסטיילינג של עמית פרבר משלימים מסע מתוק-מלוח של חיבור צבעים, טעמים, ריחות ומרקמים כדי לקלוע ללבבות הקוראים. בתמונה קראפין דאבל קינמון – קרואסון בצורת מאפין שבמרכזו מילוי עשיר
בין 70 המתכונים: טארטים ועוגות פאי, עוגות ומאפי שמרים, שוקולד וגבינה, עוגיות, ממתקים ארטיזנליים, פחזניות, לחמים, קינוחים מצולחתים, מאפים טבעוניים, ללא גלוטן

בייקר 365 וחברים

מאת דרור כהן

עורכת: מרב סריג

עריכה קולינרית: לי גיל

צילום: רונן מנגן

סטייליג: עמית פרבר

איורים: אלה כהן

עיצוב גרפי: סטודיו קרן וגולן

המחיר: 149 ₪

הוצאה לאור: עצמית של דרור כהן

ניתן לרכוש את הספר באתר

 'בייקרי 365 וחברים' הינו  ספר מתכונים ראשון של דרור כהן, פיינליסט "הקינוח המושלם" ובעל אתר האפייה בייקרי 365. הספר החדש חובק את שלל עולמות הפטיסרי, באמצעות שיתופי פעולה של כהן עם נבחרת מעולם הקונדיטוריה לצד מתכוני הדגל שלו – מעוגות בחושות, עוגיות וטארטים, דרך שמרים ופחזניות, עד לשוקולד וממתקים.

דרור כהן. צילום מערוץ 12

דרור כהן הוא מהנדס תוכנה ביום, ובלילה קונדיטור ומתפעל אתר האינטרנט שלו. את המסע של הבייקרי החל דרור לפני עשור כשלמד קונדיטוריה, ומאז הוא לא מפסיק ליצור, לחדש ולהפתיע עם מתכונים יצירתיים, המתפרסמים מדי יום באתר שלו וזוכים לפופולריות רבה. בספרו החדש מבקש כהן לחלוק עם הקוראים את הדיאלוג שמתקיים בינו לבין אנשי מקצוע מוכשרים, ובכך להנגיש את הידע שצבר, ולזקק עבור קהילת האופות והאופים את הסודות והטיפים שלמד לאורך השנים.

צילום רונן מנגן

בספר מרהיב העין שיצא עתה לאור, יש 14 פרקים בנושאים שונים ומגוונים, המביאים מתכונים מתוקים ומלוחים מכל עולמות האפייה, בטכניקות מגוונות ובדרגות קושי שונות. בכל פרק מתארח אצל כהן חבר מטובי האופים, הקונדיטורים והשוקולטיירים בארץ, כדוגמת ישראל אהרוני, אסטלה, מיקי שמו, קרן קדוש, ערן שוורצברד ואיקה כהן. יחד איתם מנגיש דרור מתכונים וטכניקות בכל הרמות לאנשים בבית, וגם מספק הצצה קטנה אל מאחורי הקלעים של סצנת הקונדיטוריה בארץ.

בין 70 המתכונים: טארטים ועוגות פאי, עוגות ומאפי שמרים, שוקולד וגבינה, עוגיות, ממתקים ארטיזנליים, פחזניות, לחמים, קינוחים מצולחתים, מאפים טבעוניים, ללא גלוטן ועוד. הצילומים של רונן יחד עם הסטיילינג של עמית פרבר, משלימים מסע מתוק-מלוח של חיבור צבעים, טעמים, ריחות ומרקמים, כדי לקלוע לליבם של הקוראים.

צילום רונן מנגן

לדברי כהן: "בין אם אתם קונדיטורים ותיקים ומשופשפים, ובין אם אתם אופים בתחילת הדרך – אני מאמין שתמצאו בספר זה עניין רב. בצד המתכונים האהובים מהבלוג, תמצאו בספר גם מתכונים חדשים ובלעדיים, כמו גם ביצועים חדשים באינטרפרטציה אישית שלי למתכונים אהובים ומוכרים מהארץ ומהעולם – מתכונים ליומיום ומתכונים חגיגיים יותר, מתכונים שעושים שימוש בטכניקות מגוונות ובדרגות קושי שונות – מהקל עד הקשה, מהמהיר עד המורכב, ומהפשוט עד וואו".

שמותיהם של מספר מתכונים משכו את תשומת ליבנו: עוגות בחושות – שחיתות אירית, עוגיות – שבלולי חלבה ופיסטוק, טארטים ועוגות פאי – פאי התפוחים הטוב בעולם (גרסה לפעי התפוחים של קפה וינקל 43 באמסטרדם), עוגות גבינה – מסקרפונה וקרמבל, שמרים – פרסבורגר פרג, כרוכים – דניש תותים ומרנג מבושם בלימון, לחמים – לחם בירה מהיר עם בצל מקורמל, פחזניות – פריז ברסט פטל, עוגות מוס – שלושה לימונים, קינוחים אישיים – שמש נמחית בכוס צלולה, שוקולד – פבלובה שוקולד, מאפים מקומיים – פוקצ'ת תאנים, טבעוני וללא גלוטן – עוגת שוקולד בלונדינית. עכשיו נשאר רק לגשת למטבח ולעבוד. בהצלחה לכל מי שיכינו את מתכוני הספר, ובהצלחה רבה לדרור כהן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר