על הבר ועל הים – מסעדת בר ים בחיפה

לצד תפאורה של כוסות יין כחול לבן (יקב בנימינה) ושלל צבעי העולם הייתה הנאה שלמה מאלכוהול שהם עצמם רוקחים. צילום יובל נור סלע
כפיר גליקו יצא לבדוק את החדשה של יהל אברהמס – איש צעיר ומוכשר עם קילומטראז' לא מבוטל בעולם המסעדות. עבד עם מיטב השפים גב לגב כתף לכתף והחליט לבטא את היצירתיות שלו ברגע הזה כאן בנמל חיפה

שינויי מזג האוויר הביאו אותי לחשוב שמשהו קורה מסביבנו ביקום, רק שעדיין לא עדכנו אותנו לגביו. החום, הקור והגשם הגדול בכלל לא מאחורינו – כאילו משהו מסביבנו משתגע. הוסיפו לזה את המחאות ויוקר המחיה ו… ו.. ויש לנו סלט גדול ללא באמת שליטה.

צילום יובל נור סלע

אלו הם הרגעים שמתחשק לי לעצור ולעשות זום-אין על הרגע. ואם כבר כוחו של הרגע, אז יצאנו לבדוק את החדשה של יהל אברהמס – איש צעיר ומוכשר, עם קילומטראז' לא מבוטל בעולם המסעדות. עבד עם מיטב השפים גב לגב, כתף לכתף, והחליט לבטא את היצירתיות שלו ברגע הזה כאן בנמל חיפה.

כבר בשיחת הטלפון המקדימה שלי עמו, הבנתי שמדובר כאן באדם מיוחד, שמטרתו היחידה היא ליצור חווית לקוח פשוטה ונעימה, עם דגש על חומר גלם בגודל בינוני כך שהמנות יתאימו במחירן לכולם.

היינו שניים, ישבנו עם ורמוט תוסס ביד והמון ציפיות.

צילום כפיר גליקו

לתחילה הגיעה אלינו צלחת פתיחים חריפים מדליקה, כמובן שנרקחה במקום עם סחוג מעולה, עוד מטבל עלים, פלפלים חריפים מבושלים וצרובים, לחם ציפורים יפהפה וחמאה אירית (27 ₪).

מרקם הלחם היה אוורירי ולא מתחנף. היופי היה לבצוע אותו ממש כמו עלה עלה, עדין ביופיו ועוד יותר במבט (23 ₪).

צילום דריה גוזמן

פלייליסט משמח ברקע וסופר אדיבות באוויר, שולחים אלינו את המנה הראשונה של אינטיאס כבוש עם פטרוזיליה נענע ויוגורט חלק, ופרוסות צ'ילי אדום – נטו מנה, נטו אהבה. אם יש דברים שאני מכור אליהם, זה בדיוק אלה – פשטות וענווה המעניקות אושר צרוב בכול ביס, ובמקרה שלי בכול כף. פריסת הדג הייתה מושלמת, ופרוסת הדג הונחה שם ללא כותרות ומניירות; פשוט תפסה במה שלמה וחך מושלם (67 ₪).

בין לבין אנו מקבלים אנקדוטות מעניינות על הסיפור של החבר'ה האלו, האמונה, הניסיון למרות גילם הצעיר, ובעיקר הסקרנות הבלתי פוסקת לשמח אנשים ולארח אנשים.

צילום כפיר גליקו

זה המשיך למנה ששווה לעצור ולהרחיב עבורה – אינטרפרטציה ייחודית של יהל למנה קלאסית של אגסים וגבינה כחולה, המגיעה מסודות ויכולות המטבח הצרפתי. כאן הגיעה אלינו עם קרעי ג'בטה מחמצת לצד אגסים חומים ומקורמלים, וגבינת מונטניולו גרמנית שמבוססת על טעמי עובש כחול מתקתקים, וקרמיות עשירה שקשה לפספס. שילוב מנצח של מתוק עם מרירות עדינה של גבינה שמבשילה אט אט – מנה מעולה (33 ₪)

לצד תפאורה של כוסות יין כחול לבן (קולומבר של יקב בר-מאור) ושלל צבעי העולם הייתה הנאה שלמה מאלכוהול שהם עצמם רוקחים על בסיס גרניום לימוני, בזיליקום ועוד, שמדי פעם "טופטף" אלינו בצ'ייסרים והמון חיוכים

צילום כפיר גליקו

מתקרבים לחצות, וכך גם פעילות המסעדה משתפת אותנו בשתי מנות מיני מקסימות. הראשונה פילה דניס על קרם בצל – הדג היה עשוי בצורה נכונה וקפדנית על ידי שימוש ומעבר בין מחבת לתנור, מצב שאפשר לו לשמור על הנוזלים הרצויים והטעם העיקרי, עם קרם בצל במרקם חלק ומאוזן (89 ₪).

צילום כפיר גליקו

השנייה: פטוצ'יני חלמונים עם חמאת מרווה ופרמז'ן – ביצוע פשוט ומרהיב כאחד למנה איטלקית קלאסית, ששחררה קדימה טעמים פשוטים ורכים של שמנת ,מרווה, וחלמונים רכים שנטרפו לתוך הרוטב בום הפסטה שכנה (63 ₪).

צילום כפיר גליקו

סיימנו באספרסו קצר מעולה וקרם ברולה חלקלק (42 ₪).

אליזבט גרין כתבה פעם ש"הדברים הכי פשוטים יכולים להפוך למרגשים אם רק נעשה אותם עם האדם הנכון". יהל, תודה על אירוח מקסים במשכנך. הצלחת לגעת בענווה ובפשטות, ואני בטוח שגם לרגש את לקוחותיך -נראה שאתה האדם הנכון.

בר ים – לא כשר. נמל חיפה 21, 074-7419386. שני-חמישי  18:30-23:00, שישי-שבת 12:00-15:30, 18:30-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר