פיאנו פיאנו יוקנעם – מכוונת וקולעת

מסעדת פיאנו פיאנו ביוקנעם היא חלק מרשת מסעדות הפועלות כמטבחים איטלקיים שמשתמשים בחומרי גלם איכותיים ובמחירים מאפשרים. צילום זיו חזות
הארוחה כאן הייתה בפורמט שרינג – חלוקה למרכז שולחן וטעימות אדיבות של כולם. יש משהו מיוחד בכך שחווים במרכז שולחן אחד ארבע דעות וכול אחת מביאה את קסמיה דרך ראות עיניה

ממש לפני שנייה הסתיים לו החופש הגדול. אלו היו עבורי חודשיים מרתקים, כן, ובאיזה מקום גם מאתגרים. אני מניח שכול הקוראים כרגע את הנאמר כאן, מהנהנים בראשם.

צילום זיו חזות

הבנים שלי הם הנוף הכי אמיתי שלי, והם הצטרפו אליי לחוויה איטלקית מזמינה במיוחד. מסעדת פיאנו פיאנו ביוקנעם היא חלק מרשת מסעדות, הפועלות כמטבחים איטלקיים שמשתמשים בחומרי גלם איכותיים, ובמחירים מאפשרים.

הגענו ארבעה בשבת, בין משמרת צהרים לערב – בדיוק בתפר. סגנון עיצוב המסעדה משלב עץ ואבן, והמון ססגוניות טובה.

צילום כפיר גליקו

קודם כל שלושה משקאות מרעננים של גרניטה לימונענע (22 ₪ למשקה), ועוד קוקטייל אחד בשבילי למען האיזון בינינו,  ספייסי קולדה (בתמונה כאן למעלה) – על בסיס פינה קולדה, דבש ותבלינים חריפים, עם פלח אננס מיובש; קוקטייל מעולה לאלה שאוהבים קצת מתוק וקצת חריף (51 ₪).

צילום כפיר גליקו

המשכנו בפורמט שרינג – חלוקה למרכז שולחן וטעימות אדיבות של כולנו. יש בזה משהו מאוד מיוחד, שחווים במרכז שולחן אחד ארבע דעות – צעירות יותר, מבוגרות  יותר, וכול אחת מביאה את קסמיה דרך ראות עיניה.

פולנטה פטריות – פולנטה עם פטריות פורטובלו צרובות, ובזיקה של שמן כמהין (54 ₪).

צילום כפיר גליקו

לחם שום – בסיס לחם אוורירי שנאפה בטבון פנימי במעלות ובזמן הנכון, אפשר למצע הלחם להיות מאוורר עם קשיחות עדינה בדפנות, ומריחה אחידה של שום כתוש טרי שנצרב באטיות ורימז על מתיקות עדינה ומאוזנת (34 ₪).

צילום כפיר גליקו

סלט פרשה – חיתוך גס כלבבי של עגבניות, בצל סגול, רוטב סלק, עלי אורוגולה ורוקט. סלט איטלקי קלאסי למי שאוהב ססגוניות טעמים וניחוחות, קליל לחלוטין ועם זאת מביא עמו גוון אחר למנה (68 ₪).

צילום כפיר גליקו

ביאנקה טרטופו – אחת מהפיצות המעולות שלהם, עם שילוב של קרם פטריות כמהין ופטריות צלויות מעל. שילוב מנצח של בצק כל כך מדויק. טבון שיודע את מקומו ועבודתו, וידיים שלקחו את הדבר הזה לפסגה – מנה מעולה (64 ₪).

צילום כפיר גליקו

ובמטבח איטלקי שכזה, מתבקש בארוחה כמובן להיפגש עם ריזוטו בהכנה כזו או אחרת. זו באמת הייתה המנה הבאה –ריזוטו ירוקים עם אפונה, אספרגוס ושעועית ירוקה, משובץ בגבינת גרנה פאדנה עם מליחות וחמיצות ממש עדינה. לטעמי מנה מנצחת בנראות וגם בטעמים. אורז הארבוריו היה עשוי בדיוק במידה הנכונה. הירוקים נחלטו והוקפצו על המחבת, ועם זאת שמרו על צורתם המקורית וגוונם הירוק העשיר. זו מנה שמדברת בשם עצמה, ובמקביל כל המרכיבים דיברו יחד. בכול ביס ניתן היה להבחין באיזון טעמים ללא כבדות שנוכחת פעמים רבות במנות קלאסיות מסוג זה (68 ₪).

צילום כפיר גליקו

לסיום נהנינו משני קינוחים של המקום: פבלובה עם טוויל רשת של שוקולד לבן. את הנסיכה קישט קולי פירות יער מדובדבנים ואוכמניות, שהעניקו במה אלה לאלה, וכך בכף אחת היו החמוץ והמתוק בטקסטורות נכונות שפשוט ממכרות (46 ₪).

צילום כפיר גליקו

השני: פרופיטרול – פחזניות סופר טעימות במילוי קרם פטיסייר, עם גלידת בננות אגוזים ושקדים מקורמלים – חגיגה של מתיקות מפוארת מצד אחד, ומצד שני מאוזנת בענווה טובה (48 ₪).

אהבנו לראות את המסעדה שפועלת כבר זמן רב בווליום גבוה, שכול פעם מכוונת מעלה מעלה וממשיכה לפגוע ממש בול.

צילום זיו חזות

צוות פיאנו פיאנו יוקנעם היקר, תודה רבה על אירוח כזה מיוחד. כיף לדעת שמסעדה ביכולות כאלו פועלת ממש ליד הבית בעמק יזרעאל, ושומרת על קצב נכון ומתחדש כל פעם מחדש.

צילום זיו חזות

"ההרפתקה הגדולה ביותר שתוכלו לעשות היא לחיות את חיי החלומות שלכם" (אופרה וינפרי). אין לי ספק שמדובר כאן בחלום שנרקם לפני זמן רב וכרגע מתממש. המשיכו לעשות את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב, בעוצמה ובאומץ – נראה שכול השאר ממש מגיע.

פיאנו פיאנו – סניף יוקנעם, מתחם G התמר 2, 04-9121912. א-ה 11:45 עד אחרון הלקוחות. ו-שבת 11:30 עד אחרון הלקוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר