קינג קונג – זה TONE אחר

המקום מסוגנן מאוד. צבעוני, ססגוני, מוסיקה קצבית מעולה, תאורה חמה והמון המון שמחה מסביב. צילום אסף קרלה
קינג קונג זה דיינר אסיאתי שמדבר בקצב וטון אחר לגמרי; קליל, חדש, נעים, שמביא לידי ביטוי אוסף של נקודות רחוקות וקרובות כאחת אלינו לצלחת

במסגרת חיפושיי וניסיונותיי המתמידים אחר קירוב המרחק בין נקודות המציאות לספקולציה, אני מתארח בהמון מסעדות – כאלה שהן בדיוק, כאללה שהן כמעט, וגם כאלה שהן לא.

לא שהן חלילה לא עבור כולם, אלא אני לצערי לא פגשתי בהן את עצמי בחופי המבטחים שלי. מצד אחר החיפושים האלה פותחים את ממד הסקרנות, להבנת סגנון תרבות האירוח והאוכל הקיים, ומנגד מכילים בתוכם אין ספור מרכיבי זהות של כולם ביחד וכול אחד בנפרד.

צילום מדף הפייסבוק

ההזמנה הייתה לשניים – מסעדת קינג קונג בקריות של חיפה (לאנשי המרכז יש גם אחת ברעננה) – דיינר אסיאתי אקזוטי חדשני; האמת נשמע משכנע. זו הייתה שעת ערב (20:00), ואנחנו איחרנו מספר דקות כדי להרוויח את עצמנו לפני.

צילום כפיר גליקו

המקום מסוגנן מאוד. צבעוני, ססגוני, מוסיקה קצבית מעולה, תאורה חמה והמון המון שמחה מסביב. כאילו שלפני שהם מגישים תפריט, הם מגישים אנרגיה טובה ו-good vibes.

צילום אסף קרלה

יש משהו באוכל האסיאתי שאצלי מבלבל את החשיבה; לרוב כולם נראים אותו דבר. אותם ריחות, אותם תבלינים ואותה שפה (כך זה נשמע לנו), והינה פתאום המסילה הזו מתחילה לתפוס כיוון שונה.

צילום כפיר גליקו

שני קוקטיילים מגיעים אלינו מהבר: הראשון מג'יקל ג'ין טוניק על בסיס ג'ין, תות, פרח הסמבוק, אגוז מוסקט ומרווה -שבירות חדות ומסקרנות של חמוץ, מריר ומתוק סוחפות ופותחות תאבון נסתר (46 ₪).

צילום כפיר גליקו

הקוקטייל השני: באזיל סמאש – עלי בזיליקום כתושים עם ג'ין ליים – גם כאן תוצר קליל, פשוט וסוחף (46 ₪).

זו הייתה פתיחה טובה לערב שכזה. מינון האלכוהול לרגע  גרם לנו להרוויח את עצמנו, משחררים את שיחות ההורות התמידית, והופכים ברגע הזה לפשוטים מתמיד.

צילום כפיר גליקו

סשימי אקזוטיק – פרוסות דקות של דג ים לבן, על רוטב ויניגרט חלפיניו עם קוביות אננס. קודם כל מנה מרהיבה ביופייה, ואחר כך חומר גלם מרים מסך. החל מהביס הראשון ניתן היה להבין: איזונים הם שם המשחק של הערב (49 ₪).

צילום כפיר גליקו

ואם כבר מאוזן, היה אפשר לעודד את המנה הבאה שהביאה טכניקה חדשנית של אורז מטוגן ופריך בשם נינג'ה באטרה. ישנם מחוזות ביפן העתיקה שמכנים את האורז המטוגן יאקימשי, אך כאן היה נראה מרקם הרבה יותר קשיח ומעוצב במלבן משורטט, ועליו ביצוע מעולה של טרטר טונה אדומה, איולי חלפיניו ורוטב פונזו יוזן, שמגיע מהמטבח היפני ומערבב בתוכו בעיקר סויה ויוזו (האתרוג היפני המפורסם) – מנה של ביס וביס של מנה מעולה. שאפו (49 ₪).

צילום כפיר גליקו

צ'יקן נאם – אגרול ממולא פרגית, עם חסה וירקות.  אינטרפרטציה חכמה ושלווה לארמונות יפן העתיקה. מרקם חיצוני עדין, ופנימי עוד יותר. מנה טובה לאכילה בידיים חשופות ושפתיים רעבות (49 ₪).

הדופק מאותת לנו עונג צרוף, וסיבוב קצר לאוויר חיצוני. שם ניכנס גם הסיפור על הקבוצה המצליחה הזו, שברשותה עוד מסעדות פורצות דרך וחשיבה. חבר'ה צעירים ושאפתנים, המבינים כיצד לפצחDNA  ישראלי.

חגגנו כמה ניצחונות קטנים בחוץ, ונכנסנו אל העיקר של העיקריות.

צילום כפיר גליקו

טריקולור – אבוקדו ומלפפון בציפוי עירית, עם טרטר טונה אדומה ומיסו תפוזים – זו מנה שמעיזה לומר שהיא נוכחת וקיימת, מנה שזועקת פשטות ויצירתיות כאחד, מנה שמתפוצצת מגאווה בכול ביס. שימוש במיסו שטעמיו טעמי אוממי מלוחים, עם מתיקות התפוז, הביאו סיפור אחר לכול הנראה לעין וגם לזה שלא. מעבר חד בין מרקמים שיוצרים אהבה מתפתחת ממבט ראשון (52 ₪).

סאנשיין – דפי מלפפון במילוי טונה, סלמון ודג לבן, עם אבוקדו ועירית וטוביקו צבעוני. שוב מנה מעולה בעלת יכולות איזון אינסופי, מעוגלת כרול סושי יוקרתי המחזיק בתוכו גבולות ברורים לדגים נאים ולביצי הטוביקו המפורסמות מהדגים "המעופפים" (46 ₪).

צילום כפיר גליקו

אמונה על הסגירה הייתה מנת הפרנץ' טוסט  מלחם בריוש ממולא שוקולד לבן, עם גלידת מסקרפונה רכה ופירות יער. האמת של האמת – בחירה מעולה למסעדה שכזו, מעין שבירת תרבות והכנסת חדשנות למטבח מסורתי מוקפד (48 ₪).

זה בהחלט דיינר אסיאתי שמדבר בקצב וטון אחר לגמרי;  קליל, חדש, נעים, שמביא לידי ביטוי אוסף של נקודות רחוקות וקרובות כאחת אלינו לצלחת.

צילום אנטולי מיכאלו

צוות קינג קונג היקר, לפני שנים רבות חי לו מנהיג בודהיסטי טיבטי, שמעבר לחיי הרוח בהם הוא חי, מילותיו נחקקות ושמורות עד היום. אחת מתבונותיו הרבות הייתה כי "אושר הוא לא דבר שמוכן לשימוש, הוא נוצר מתוך המעשים שלנו" (הדלאי לאמה).

אין בי שום ספק כי המעשים שלכם, תרבות האירוח שלכם, הקסם והגוון הייחודי שלכם, יגרמו לרגעי אושר עבור כל אלו הרוצים לחוות אותו קרוב מתמיד בין מציאות וספקולציה. תודה.

קינג קונגBIG קריות, הסולל 10, *3089. כל השבוע 12:00-23:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר