עד 26 ביולי: פסטיבל אוכל הרחוב של פפסי מקס בהשראת איל שני

פסטיבל קולינרי ביוזמתה של יבואנית פפסי בישראל, במסגרתו מציעים כ-20 מסעדות ודוכני אוכל ברחבי הארץ מנות שהן אינטרפרטציה לכאלה שאיל שני ידוע בהן

נטפי שווארמה נושרים אל מלנזנת חצילים, קבב מתבוסס ברטטוי חצילים ומלאווח מלא בשווארמה מסוחררת בעשבים ירוקים. אם התיאורים היצירתיים נשמעים לכם כאילו השף איל שני הגה וכתב אותם, אתם לא רחוקים מהמציאות. אלו אמנם לא מנות חדשות באחת המסעדות של השף הידוע, אבל הן נוצרו בהשראתו ובעזרתו.

הכירו את Pepsi MAX Top Street Food, פסטיבל קולינרי ביוזמתה של טמפו – זכיינית פפסי קולה בישראל, במסגרתו מציעים כ-20 מסעדות ודוכני אוכל ברחבי הארץ עד 26 ביולי 2017, מנות שהן אינטרפרטציה לכאלה שאיל שני ידוע בהן. זו השנה השלישית שהפסטיבל מתקיים, ובמוקד השנה עומד אוכל הרחוב הישראלי, שקיבל כאמור את הטוויסט של איל שני.

חומוס אבו דאבי מציע מנת "פרחים של כרובית נמסים בתוך משאוושה" הנמכרת עם בקבוק פפסי מקס ב-35 שקלים
חומוס אבו דאבי מציע מנת "פרחים של כרובית נמסים בתוך משאוושה" הנמכרת עם בקבוק פפסי מקס ב-35 שקלים

כיצד זה בא לידי ביטוי? קחו למשל את חומוס אבו דאבי השוכן ברחוב קינג ג'ורג' 81 בתל אביב. "פרחים של כרובית נמסים בתוך משאוושה", הוא שמה של המנה שמוצעת כאן, הנמכרת – כמו בכל הפסטיבל, עם בקבוק פפסי מקס. המחיר 35 שקלים, ובתמורה מקבלים צלחת גדושה בחומוס האיכותי של המקום, עם גרגרי חומוס, טחינה, מספר פרחי כרובית מטוגנים ותבלינים, שמספקים למנה גם את החריפות המוצלחת שלה. פרחי הכרובית אמנם לא נמסים אלא שומרים על הקשיחות/פריכות שלהם, אבל הם צלויים דיים כדי להשתלב. את הפפסי מקס, אגב, שתינו בתהייה האם השילוב בינו לבין המשאוושה יזכיר את השילוב בין נתח בשר בקר לבין יין אדום. התשובה היא כמובן לא, אבל היה טעים ומרווה.

חומוס אבו דאבי הוא כאמור רק מקום אחד בין משתתפים בפסטיבל. את נטפי השווארמה הנושרים אל מלנזנת חצילים מציע בית השווארמה והגריל בחיפה, את הקבב המתבוסס ברטטוי חצילים מציע שיפודי סמי ובניו ברמת גן, ואת המלאווח המלא בשווארמה מסוחררת בעשבים ירוקים מציע בוא נאכל בהרצליה. עוד משתתפים בפסטיבל: קפטן קארי של השף יונתן רושפלד בתל אביב עם שיפודי טנדורי מגולגלים בנאן עם צ'אנה, דאל, כוסברה, בצל ירוק פלפלים ושמנת חמוצה; מסעדת מורדוך בירושלים עם מעורב ירושלמי מסוחרר בעשבים ירוקים; וכמובן סניף המזנון של איל שני, הנמצא ברחוב אבן גבירול בתל אביב, עם פלאפל בורגר.

את הרשימה המלאה תמצאו כאן

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר